Strona 1 z 2

wys. obroty na zimnym silniku od 2tys - 3tys, na ciepłym ok

: sob cze 07, 2008 13:38
autor: tomsoad
Od razu mówie że szukałem na forum i podobnego problemu nie znalazłem :)

Witam. Mój problem wygląda następująco:

Rano odpalam silnik i obroty od razu wskakują na 2tys po czym rosną nawet ponad 3tys, kiedy ruszam to po ok 1-2 km obroty sie wyrównują i już jest ok. I na benzynie i na gazie jest to samo identycznie.

Jak odpalam ciepły silnik też jest ok, najgorzej rano po nocy jest.

Czy powinienem sprawdzić krokowca?
Jak sie upewnić czy ta guma pod wtryskiem nie łapie powietrza?

Gdzie znajde krokowca?

Obrazek

: sob cze 07, 2008 20:00
autor: AndrzejP4
Prawdopodobnie winny jest silniczek krokowy przepustnicy.

Na dziurawej gumie pod gaźnikiem zdychałby, falował itp.

: sob cze 07, 2008 20:11
autor: gailbraith
Strzałeczką zaznaczony krokowiec

Obrazek

: sob cze 07, 2008 22:44
autor: tomsoad
A czy można jakoś sprawdzić czy silnik krokowy jest sprawny? Domowym sposobem ? :)

: sob cze 07, 2008 23:56
autor: gailbraith
Masz materiały, pobierz i poczytaj, dobra lektura

http://www.sendspace.pl/file/EDj6oKyK/

: ndz cze 08, 2008 14:27
autor: tomsoad
widze że najpierw musze kupić torxy heh

: pn cze 09, 2008 19:32
autor: milsz
mialem podobny problem ale mi ostatnio (w piatek) obroty skoczyly na 5tys. nie jestem fechowcem wiec napisze troche "prostacko".za krokowcem (jak obroty sa wysokie) dopchaj "bolec" ktory po puszczeniu gazu powinien stykac do krokowca.jak obroty spadna to znaczy ze to jest to.ja kupilem nowy za 100pln na allegro (z roczna gwarancja) zamontowalem i jest gicior

: wt cze 10, 2008 10:48
autor: guti
AndrzejP4 pisze:Jak sie upewnić czy ta guma pod wtryskiem nie łapie powietrza?
odpal silnik , otworz maske , zacznij ruszac wtryskiem a przy okazji pod wtrysk psikaj w okolice gumy jakims dezodorantem, jak zwiekszy obroty to masz gume uszkodzona.

a podstawa naprawy w RPku robiona ? resecik był ?

: wt cze 10, 2008 16:43
autor: tomsoad
guti pisze:a podstawa naprawy w RPku robiona ? resecik był ?
jak klema odłączona na 5 min wystarczy to był

: wt cze 10, 2008 19:04
autor: abrams
te rpki to sam problem... mam to samo.. tylko ze guma pod przepustnica wymieniona na nowa ktora kleme odpiac zeby zrobic reset ?? i co to da ??

co oznacza "podstawa naprawy w RPku" ?? Jesli mozesz opisz o co chodzi

: wt cze 10, 2008 21:50
autor: guti
abrams pisze:te rpki to sam problem.
mojemu od dawna nic nie dolega :P


a reset proponowałbym zrobic odpinajac szeroka wtyczke przy ECU , taka na podszybki lekko schowana , nie ta od modułu zapłonowego z góry tylko ta szeroka w głebi, tam od strony kabiny jest taka zawleczka , wystarczy ja odgiac i odciagnac tamten koniec wtyczki. Mnie zazwyczaj pomagało 10 min, strasznie szalal na PB po gazie, potrafil sie powiesic na 2 tys i tak sobie wisiec przez 15 minut, najgorzej było na swiatlach :P auto wyje, ludzie sie patrza. Wymienilem przy okazji niebieski czujnik, bo tez zle dzialał no i spokój.

: wt cze 10, 2008 22:46
autor: abrams
ECU mam juz 2-gi krokowce tez 2 mam.... to co teraz lambda ?? czujnik temperatury ten niebieski wymieniony byl tez... normalnie porazka... przedtem chytal na 2 tysiacach... teraz wachluje a na gazie o dziwo lepiej .. ;/

: wt cze 10, 2008 23:35
autor: Wapno
Witam nie chce zakladac nowego tematu wiec dolacze moje pytanie do tego tematu.W moim golfiku 1.8 90koni po odpaleniu silnika obroty wskakuja na 1tys i wahaja sie w graniacach 800-1100 i nagle wzrastaja na 1600-1800 i spadaja do 600-800tys. Co moze bys przyczyna takiego zachowania silnika??Silnik krokowy zostal tydzien temu wymontowany wymoczony w benzynie i zalozony spowrotem i to nic nie pomoglo.

: śr cze 11, 2008 00:06
autor: Pinhead
abrams pisze:te rpki to sam problem... mam to samo..
RP'eki to jedne z najbardziej trwałych i bezproblemowych jednostek w mkII. Problemy wykazują egzemplaże zaniedbane, zagazowane i te których właściciele chcieli by 100% bezawaryjności od samochodu starszego niż 15 lat. A niestety sonda labda, czujniki czy silniczek krokowy to są części które raz na pare lat czasami wymieniać trzeba.
tylko ze guma pod przepustnica wymieniona na nowa ktora kleme odpiac zeby zrobic reset ?? i co to da ??
Wymień silniczek krokowy i po sprawie.