Strona 1 z 2

Klimatyzacja manualna

: sob cze 07, 2008 10:19
autor: marekx2710
Witam
Jak w opisie, po włączeniu klimatyzacji przepala się bezpiecznik o nawiewu z kratek. Na nowym bezpieczniku jest ok dopóki nie włączę klimatyzacji, zapala się wówczas podświetlenie przycisku AC i przepala bezpiecznik.
Dodam jeszcze że trochę podtopiony (już wymieniony na nowy) był bezpiecznik od klimatyzacji na akumulatorze i dalej to samo.
Może ktoś poradzi gdzie leży przyczyna i co i jak sprawdzić samemu zanim zapłacę "fachowcom"
Dzięki za sugestie i pozdrawiam

: sob cze 07, 2008 18:52
autor: wielblad2
z elektrą radziłbym jednak wizyte u fachowca nie mylić z flachowcem ponieważ nieumiejetne podejście może doprowadzić do większych problemów. osobiście sam nie grzebie przy instalacji choć troche pojęcia o tym mam. :bigok:

: sob cze 07, 2008 19:35
autor: greg
mówisz o bezpieczniku wentylatora wewnątrz auta? czy też o bezpieczniku klimy (o ile pamiętam 16)

[ Dodano: Sob Cze 07, 2008 7:36 pm ]
marekx2710 pisze:Dodam jeszcze że trochę podtopiony (już wymieniony na nowy) był bezpiecznik od klimatyzacji na akumulatorze i dalej to samo.
bezpiecznik na aku jest tylko od wentylatorów na chłodnicy

: ndz cze 08, 2008 09:46
autor: marekx2710
przepala bezpiecznik nr 25 (Dmuchawa, recyrkulacja powietrza, klimatyzacja) reszta bezpieczników ok.

: ndz cze 08, 2008 10:10
autor: greg
załączenie przycisku AC powoduje wysłanie sygnału (napiecia ) poprzez pin 1 wtyczki 8pinowej z panelu klimy do:
1. kompa silnika (poprzez wtyczkę pomarańczową pin 8 do kompa silnika - pin 10 80pinowej wtyczki)
2. czujnika temperatury zewn - przez niego wchodzi do sterownika wentylatorów
sprawdź czujnik temp zewn + kabel idący do niego czy nie zwiera do masy

: ndz cze 08, 2008 11:54
autor: marekx2710
Wielkie dzięki za podpowiedź. Dodam jeszcze, może to rozjaśni sytuację, że klima włączała się(podświetlał się przycisk AC) dopiero po kilkakrotnym jaj włączaniu i wyłączaniu i jak już "załapała" to bezpiecznik się przepalał.
Jeszcze moje pytanie czy na czujniku temp. zewnętrznej, komputerze i wentylatorach napięcie ma mieć jakieś konkretne wartości?

: ndz cze 08, 2008 12:49
autor: greg
podejrzewam że czujnik ponieważ ma inną rezystancję w zależności od temp to po podaniu 12 V daje inny sygnał dla sterownika wentylatorów - i teraz w zależności czy temp jest powyżej 5 stopni to załącza - jeśli by np - był zwarcie na masę kabla idącego do tego czujnika lub od czujnika do sterownika wentyl to uzyskasz zwarcie - wiec wystarczyłoby odpiac kable od panelu klimy i od sterownika wentylatorów i sprawdzic czy ten kabel poprzez czujnik temp zewn nie robi zwarcia na masę

: wt cze 10, 2008 10:53
autor: marekx2710
Dzięki kolego greg za sugestie.
Po kilku próbach załączenia klimatyzacji i odpięciu i wpięciu kilku wtyczek(wentylatory czujnik temp. zewnętrznej) klima....działa.
Teraz jeszcze podpowiedz, co mogło być nie tak i czy zostawić to jak jest i nic nie sprawdzać. Elektryka w aucie to moim zdaniem poważna sprawa i te zawirowania musiały mieć jakąś przyczynę. Trochę się boję czy to aby nie coś poważnego.

: wt cze 10, 2008 15:48
autor: greg
ciężko powiedzieć czy winą był nadłamany przewód czy też brak styku - jeśłi się powtórzy usterka to wtedy bym rył po kablach

: sob cze 28, 2008 20:03
autor: nowik_77
witam, mam problem z klimatyzacją w golfie 4 1.4 16V 98r. , nabiłem ją około trzy tygodnie temu po około dwóch przestała działać, wróciłem do warsztatu gdzie ją nabijałem i powiedziano mi że klima jest nabita, ale nie dochodzi prąd do agregatu, sprawdzałem wszystkie bezpieczniki ( bo nie mam kartki z opisem na klapce i nie wiem który jest od czego) i wszystkie są ok. Po załączeniu przycisku AC zapala się on, ale klima nie chodzi, czy wie ktoś co może być powodem tego? moąe jest jeszcze jakiś osobny bezpiecznik od klimatyzacji?

: pt kwie 24, 2009 20:23
autor: piksel
Witam wszystkich może ktoś mógłby mi polecic jakiś porządny warsztat który mógłby mi zrobic pełny przegląd klimy i ją ewentualnie nabic mieszkam w Wałbrzychu może byc w okolicy aby nie byli to partacze dzięki i pozdrawiam

: pt maja 15, 2009 11:15
autor: Adik 4
Ja niestety jestem z Katowic i ostatnio zrobiłem przegląd klimy manual.
Byłem w warsztacie i podeszli do sprawy solidnie.
Niestety miałem do wymiany chłodniczkę od klimy i nikomu nie życzę takiej awarii.
Pół wnętrza na ziemi i ok 2 dni roboty. Pierwszy raz to robili ale poszło według mnie dosyć sprawnie.Mieli do czynienia z poprzednimi modelami ale ten przeszedł ich najśmielsze oczekiwania.
Pozdrawiam

: pt maja 15, 2009 12:36
autor: greg
Adam M pisze:Pół wnętrza na ziemi i ok 2 dni roboty. Pierwszy raz to robili ale poszło według mnie dosyć sprawnie
2 dni roboty i ty nazywasz to sprawnie? jak to robota na 4 godziny

: pt maja 15, 2009 14:44
autor: Adik 4
Ja byłem przy nich,żeby podłapać niektóre sposoby odkręcania i demontażu części.
Pierwszego dnia zajęło im to 4h a drugiego 5h Łącznie z zakupem tej chłodniczki.
Trzeba było rozkręcić prawie cały przód łącznie z panelem środkowym.
Chyba ,że jest jakiś prostszy sposób o którym niewiem a który bym chętnie poznał o ile to możliwe.
Pozdrawiam :blush: