Łożyska kół tylnych - szybkie zużycie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

daroo00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob cze 07, 2008 00:21
Lokalizacja: Krapkowice

Łożyska kół tylnych - szybkie zużycie

Post autor: daroo00 » sob cze 07, 2008 00:31

Witam,
wiem, że temat łożysk był kilka razy poruszany na forum vw jednak chciałbym uzyskać odpowiedź na dręczące mnie od jakiegoś tygodnia pytanie. Otóż sprawa wygląda tak w lutym tego roku zabrałem się za wymianę łożysk kół tylnych. Łożyska wybiłem i wbiłem nowe za pomocą młotka i znalezionego w garażu starego zaworu silnikowego. Dokręciłem do momentu poczucia oporu po czym odkręciłem o jakieś 1/6 obrotu. Wszystko było ok jednak od tygodnia znowu coś zaczęło szumieć tak jak stare łożyska, które wymieniłem...
Czy możliwe, że w tak krótkim czasie uległo ono zużyciu???
Bardzo proszę o pomoc


daroo00

Awatar użytkownika
borostfor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt cze 03, 2008 16:12
Lokalizacja: Wroclaw/London

Post autor: borostfor » sob cze 07, 2008 00:41

IMHO lozysk sie nie wbija tylko wciska na prasie
bo inaczej mozna zniszczyc lozyska zanim sie je wlozy.


pozdro
boro


[center]
Is fuel efficiency really what we need most desperately?
- I say that what we really need is a car that can be shot when it breaks down.

[img]http://img516.imageshack.us/img516/2060/8466nc9.gif[/img]
[img]http://sopot.i365.pl/neo/i/us4.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/57/11270.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/72/14306.jpg[/img]
[img]http://img170.imageshack.us/img170/5906/17361gt4.png[/img]
[/center]

Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » sob cze 07, 2008 07:25

Miałem kiedyś podobny problem, wymieniłem łożyska z tyłu i miałem wrażenie ze dalej szumią, luz ustawiłem tak jak pisze w książce czyli skręcasz nowe łożysko w miare mocno, żeby się bieżnie w piaście dobrze ułożyły (dobrze przy tym obracać koło aby nie uszkodzić bieżni) potem odkręcasz i zaczynasz regulacje. Dokręcasz nakrętkę tak mocno zeby podkładka pod śrubą regulacyjną dała się jeszcze przesunąć za pomocą wkrętaka. Nie można go przy tym podważać. Zrobiłem tak i wydawało mi sie że dalej jest koło za luźne tzn ma wyczuwalny luz. Ale tak ma być. Łożyska w golfie mają pracować na takim lekkim luzie. Prawdopodobnie chodzi o to że jak się rozgrzeją to się rozszerzają (Rozszerzalność tempereturowa ciał). Ale sie rozpisałem :panna:
U mnie problemem okazały się "wyząbkowane" opony, po ich wymianie jest cisza grobowa.



Awatar użytkownika
$iwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:36
Lokalizacja: Prudnik (Opolskie)

Post autor: $iwy » sob cze 07, 2008 07:39

dokładnie, pewnie za mocno dociągnąłeś....
Pracuje w sklepie motoryzacyjnym i kiedyś wpada kumpel po łożyska wiec daję jemu Optimala po tygodniu przychodzi ze hooo jowe łożyska jemu sprzedałem ze huczą jak stare wiec dałem jemu tym razem SKF'a za prawie 50,- przychodzi po tym samym czasie i znowu to samo,mówię przynieś łożyska zrobię reklamację.... kupił kolejne łożyska wymieniłem jemu i okazało się że za mocno dociągał



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob cze 07, 2008 09:22

daroo00 tutaj ma fotoporadę jak wymienić łozyska http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=99868


:-k ...

daroo00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob cze 07, 2008 00:21
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: daroo00 » sob cze 07, 2008 09:39

No właśnie jeśli chodzi o to dociąganie i luz to może napisze o moim spostrzeżeniu co do luzu, gdy miałem założone stare łożyska to kiedy samochód stał na kołach i położyło sie nogę na górnej części opony to podczas popychania dało wyczuć sie mały luz - czy tak ma być czy jeśli jest on wyczulany podczas takiego poruszania tzn że jest on za duży. W tej chwili na tych nowych jeśli podejdę i poruszam tak kołem jest ono sztywne i nie wyczuwam żadnego luzu...


daroo00

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob cze 07, 2008 09:40

daroo00 pisze:położyło sie nogę na górnej części opony to podczas popychania dało wyczuć sie mały luz - czy tak ma być czy jeśli jest on wyczulany podczas takiego poruszania tzn że jest on za duży
jest o wiele zaduży - luz ma być min. wyczywalny na samym bębnie i ma sie on obracać bez wyraźnych szumów


:-k ...

daroo00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob cze 07, 2008 00:21
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: daroo00 » sob cze 07, 2008 09:46

a jeśli chodzi o to dociągnięcie to jak założyłem nowe łożyska, po czym musiałem zrobić jakieś 1000 km bo miałem ważny wyjazd i podczas tej jazdy zauważyłem iż spod tej osłony śruby (tego "kapturka") wycieka smar bardzo rzadkiej konsystencji a wcześniej wspomniany kapturek był dość ciepły... czy to objaw zbyt mocnego dociągnięcia łożyska?

[ Dodano: 07 Cze 2008 09:52 ]
żeby doprecyzować to ta osłona grzała się tak po jakiś 10km jazdy...


daroo00

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob cze 07, 2008 09:52

daroo00 pisze:czy to objaw zbyt mocnego dociągnięcia łożyska?
wiesz łozysko bedzie zawsze dość ciepłe, ale może to być tego przyczyna


:-k ...

daroo00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob cze 07, 2008 00:21
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: daroo00 » sob cze 07, 2008 09:54

a jeśli bym to teraz rozebrał to da sie jakoś wizualnie ocenić czy łożysko jest dobre czy do wymiany?


daroo00

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob cze 07, 2008 09:56

daroo00 pisze:a jeśli bym to teraz rozebrał to da sie jakoś wizualnie ocenić czy łożysko jest dobre czy do wymiany?
to zależy od stopnia zużycia, ale skoro już huczy to trzeba wymienić


:-k ...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob cze 07, 2008 10:25

daroo00 pisze:a jeśli bym to teraz rozebrał to da sie jakoś wizualnie ocenić czy łożysko jest dobre czy do wymiany?
widać wżery na wałeczkach łożyska, gołym okiem i bez problemu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » sob cze 07, 2008 11:57

Wizualna ocena nie za bardzo ma sens.Nie wszystko da się zobaczyć - bieżnia wewnętrzna.
Najlepsze zdiagnozowanie to podnieść koło i obracać rękoma.
Szybko - sprawdzamy na głośność - głośno - zużyte.
Powolutku i delikatnie końcami palców- poczujemy przeskoki/zmiany oporów ruchu - zużyte.
Najprościej i każdy może sobie tak określić. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 314 gości