Strona 1 z 1

Silniczek 1.3 NZ kilka spraw...

: wt cze 21, 2005 14:44
autor: melon
1. Jak ustawic zapłon bez lampy storoskopowej?

2.Po wymianie czujnika termicznego(niebieski) i sondy lambda obrot dalej skacza o 50-100 obortów i przy lekim dodaniu gazu silnik przydławia sie...( przyspiesznik zapłonu tez wymienieony podcisnienia szczelene ).Po odpieciu wtyczki od przepływomierza lub wtyczki od tego niebieskigo czujnika oborty stoja rowniutko.... swiece kable kopułka sprawne sa...

3. Na przepustnicy jest taki jakby pstryczek co załancza i wylancza ruch przepustnicy(dodanie gazu) no i on nie pstryka objawy ma jakby nie chodził:D podłancza sie tam wtyczke 2 pinowa białą.Do czego to jest i czemu słuzy?

4.Rozrzod ustawiony dobrze ,zapłon tez ,sonda nowka sztuka ,czujniki powymieniane ,skład mieszanki ustawiony ,a pali cały czas tyle samo czyli 10....

: czw cze 23, 2005 23:03
autor: collo
tez mam NZ mialem przeboje z nia podjedz do pruszcza gdanskiego pierwsza stacja lotosu za pruszczem po lewej. pracuje tam mechanior elektronik podlaczy ci pod kompa i wszystko wyjdzie co masz niesprawne. bylem u niego jakis roczek temu wtedy ta przyjemnosc kosztowala 80 zeta. podobno gosc pracowal w serisie vw zna sie dobrze. wtyczki do kompa NZ nie ma, on ma taki trojniczek i podlanczasie sie miedzy kompa a wtyczke wszystko na jego monitorku wyjdzie, ja mialem padnieta sonde

: pt cze 24, 2005 00:32
autor: tytus
Odme sprawdz. W nz peknieta odma jest przyczyna falujacych obrotów.

Re: Silniczek 1.3 NZ kilka spraw...

: pt cze 24, 2005 11:43
autor: MaLiBU
melon pisze:1. Jak ustawic zapłon bez lampy storoskopowej?

2.Po wymianie czujnika termicznego(niebieski) i sondy lambda obrot dalej skacza o 50-100 obortów i przy lekim dodaniu gazu silnik przydławia sie...( przyspiesznik zapłonu tez wymienieony podcisnienia szczelene ).Po odpieciu wtyczki od przepływomierza lub wtyczki od tego niebieskigo czujnika oborty stoja rowniutko.... swiece kable kopułka sprawne sa...

3. Na przepustnicy jest taki jakby pstryczek co załancza i wylancza ruch przepustnicy(dodanie gazu) no i on nie pstryka objawy ma jakby nie chodził:D podłancza sie tam wtyczke 2 pinowa białą.Do czego to jest i czemu słuzy?

4.Rozrzod ustawiony dobrze ,zapłon tez ,sonda nowka sztuka ,czujniki powymieniane ,skład mieszanki ustawiony ,a pali cały czas tyle samo czyli 10....
1. nie wiem
2.dziwne ze pod odpieciu przeplywki nie gasnie, powinien, przeplywka to jedyny element ktory jest niezbedny do pracy tego silnika
3. Bialy czujnik to przelacznik krancowy inforujacy komputer czy przepustnica jest zamknieta czy max otwarta. Jak nie pstryka to zle i to moze byc przyczyna falujacych obrotow. Komputer nie wie w jakim polozeniu jest przepustnica
4. 10 litrow w jakim trybie? miasto, trasa? Moze byc winny bialy czujnik, komputer mysli ciagle ze jest na obrotach jalowych i wzbogaca mieszanke

: sob cze 25, 2005 23:04
autor: melon
10litow pali po miescie nie wazne jak jade czy normalnie czy jak emeryt ,przy zmianach biegu jak mu deptam to z wydechu idzie bum tyle niesaponego paliwa idzie ...

wczoraj ja go katowalem przez 3 km i podejachalem pod dom to nagle zdechł....odpaliłem a z wydechu czarno...

skreciłem mieszank na ubogą prawie na max i dalej wali na czarno przy przygazówce....

czy umiejscowienie sondy ma jakis znaczenie ..orginalnei z NZ powinna byc w katalizatorze ,a u mnie jak sie dwururka schodzi z 1 rure to mam tam taka tulejke prostpadle i tam mam sonde wkrecona ...czy sonda musi miec ten swoj czopek dokładnie na drodze przepływu spalin ? czy nie?

na którym pinie we wtyczce do kompa jest sygnał z sondy?

co moze byc przyczyną zalewanie auta? bo takie mam wrazenie po dłuzszej intensywnej jezdzie....?

wtryskiwacze hałasuja tzn klepia bo koles miał tam kiedys gaz i chyba wtryski pracowały na sucho...czy one moga lac za duzo wachy? tzn komp mowi ile one niby daja tyle co powinny ,a w rzeczywisosc daja wiecej bo sa zkopane jest taka mozliwośc?

jak sprawdzić czy komp nie przekreca odbieranych inforamcji?

: sob cze 25, 2005 23:16
autor: MAREK 74
a czym to niby regulujesz mieszankę hę?
bo pierwsze słysze żeby mozna było ją regulować dla obciążonego silnika

: ndz cze 26, 2005 01:23
autor: melon
no jak czym imbusem w przpływomierzu ...no ale na wolnych tylko bo niby jak mam podczas jazdy?> wloze murzyna pod maske ... i jak bede jechal to bedzie krecil lewo prawo:P

: ndz cze 26, 2005 10:08
autor: MaLiBU
ja bym Ci radzil zeby podjechac do kogos kto Ci go dobrze wyreguluje, bez analizatora spalin i oscyloskopu co by odczyt z sondy sprawdzic nic nie wyregulujesz krecac... Badajac odczyt z sondy bedzie mozna tez sprawdzic czy dobrze wskazuje, a po co ja przenosiles? wywalajes kata?

: ndz cze 26, 2005 12:28
autor: mamix4
Mi też się zalewa, zwłaszcza jak go gasze na gazie.

Szukam speca z Torunia lub okolic który by mi zdiagnozował wyregulował silnik!

: ndz cze 26, 2005 13:42
autor: MAREK 74
gratulacje że grzebiesz w przepływomierzu,ciekawe po co
weź śrubokręt i pojeździj po płycie sterownika i to bedzie komplet

: ndz cze 26, 2005 21:58
autor: melon
no to juz chyba wiem co bylo nie tak ...okazało sie ze jakis pacan popierdzielił kolory kabli i sonda nie była podpięta :rotfl:


auto juz nie strzela z wydechu i silink lepiej pracuje ... teraz zostanie kwestia wyregulowania zapłonu i mieszanki oraz przeniesienia sondy tam gdzie powinna byc...

MAREK 74 -- jak teraz sprawdziłem voltomierzem to napiecie na wolnych skacze strasznie od 0.3v do 0.7 ...ale mam zastrzezenia co to mojego voltomierza .. jak przełoze sonde to sie sprawdze jeszcze raz...