Strona 1 z 1

Pedał sprzegła cięzko sie wciska

: czw cze 05, 2008 23:33
autor: Maćkooo
Witam :D
Wiem tyle że problem leży w samym wnętrzu w sprzegle. Zbliza sie bowiem termin jego wymiany, tarcza jest juz mocno wytarta(pedał wysoko bierze). A wiec co moze powodowac opory w ruchu pedału.
Dodam że jest to sprzegło które ma inna niz tradycyjna budowe. Docisk jest przykrecony do wału korbowego bezposrednio , a koło zamachowe do docisku.
Nie wiem do konca za co odpowiada łozysko wyciskowe, ale fakt faktem gdzie moze lezec przyczyna???

: pt cze 06, 2008 13:54
autor: T.O.B.I.
albo linka sprzegla sie zaciera, albo lapa sterujaca sprzeglam zaciera sie w obudowie skrzyni

: sob cze 07, 2008 12:13
autor: Maćkooo
Heh linka jest nowa, nasmarowana 3 razy. Dziwne jest to że po 1szym smarowaniu chodziła świetnie, ale potem cos sie schrzaniło i teraz juz ciagle ciezko sie wciska pedał sprzegła. Ośkę na której porusza się łapa popsikałem solidnie WD-40. Generalnie to sama łapa bardzo ciezko sie podnosi. Do linki moge dodac tyle ze to włoski zamiennik za 25 zł, z reczna regulacją.
Aha jeszcze jedno, seryjnie jaką siłe powinno sie wkłądac w nacisniecie pedału? Czy moze to w golfach tak seryjnie ciezko pedały chodzą?? Siłę jaka ja musze uzyc w kg nacisku oceniłbym na hmmm .... 10-20kg. A wiec niestety noga boliii...
Co tu robić?

: sob cze 07, 2008 13:05
autor: Gutekspc
Chętnie się podłącze pod temat, ponieważ Maćkooo, mam dokładnie to samo, tyle że nie wymieniałem linki. Linka po napięciu i nasmarowaniu chodziła lżej, ale na krótko. Pewien mechanik twierdzi, że to kwestia docisku, ale przy zwalonym docisku ciężko by wchodziły biegi, a nie sprzęgło przecież.

Borykam się z tym problemem już trochę czasu, sprzęgło mam do wymiany - to wiem, ale brak kasy na to nie pozwala..

A regulacja linki nie pomaga? I na siłę wciskania i na wysokośc, na jakiej łapie sprzęgło?

: sob cze 07, 2008 13:42
autor: treborrrrrr
A bierzecie pod uwagę fakt taki jak mieszanie się smarów z kurzem pyłem itp.? Koledze ciężko chodziło lusterko (składanie). Posmarował olejem czy wd.. nie pamiętam. Chodziło super. Przejechał trochę, zakurzyło się i do ponownego złożenia lusterka użył takiej siły że je połamał... Wina więc może leżeć podobnie w lince. Spróbuj zdjąć linkę, na łapkę sprzęgła załóż około 30cm klucz "żabkę" i sprawdź czy przy użyciu trochę sporej siły da się je wycisnąć. Jeśli tak to powinno być wszystko ok ze skrzynią. Dodatkowo przy wymianie jak skrzynia będzie leżała se obok auta a sprzęgło będzie wyjęte, poruszaj łapką. Powinna chodzić lekko. Następnie stawiaj drugą ręką opór łożysku i wtedy też pomachaj łapką. Siła z jką będziesz dociskał łożysko powinna być mniej więcej podobna do tej z jaką będziesz naciskał na łapkę. Jeśli napotkasz jakieś dziwne opory :crazy: wina skrzyni. Sprawdzenie poziomu oleju... ew. dolanie albo wymiana na nową... Dodam że rękoma łapkę łapiąc nie wysprzęglisz sprzęgła chyba że jesteś trochę mocno silny :helm: Przy założeniu na łapkę żabki dało się jak pamiętam wysprzęglić jedną ręką.
Powodzenia.

: wt cze 10, 2008 09:23
autor: Gutekspc
treborrrrrr pisze:Koledze ciężko chodziło lusterko (składanie). Posmarował olejem czy wd.. nie pamiętam. Chodziło super. Przejechał trochę, zakurzyło się i do ponownego złożenia lusterka użył takiej siły że je połamał...
Z Wd 40 jest tak, że po wyschnięciu pozostawia warstwę ochronną - Twój kolega musiał posmarowac lusterko jakimś olejem. Mi się zamek w tylnej klapie zablokował - nie chciał się otworzyc. Rozebrałem, wyczyściłem, psiknąłem wd 40, złożyłem - minęły już ze 4 miechy, a zamek chodzi jak nowy - mimo brudu, temperatur, itp.
Maćkooo pisze:Ośkę na której porusza się łapa popsikałem solidnie WD-40.
Wpadł mi pomysł do głowy, że może przez lata ośka, na której chodzi łapa sprzęgła się wyrobiła? Przez to nie idzie po takiej osi, jak powinna i chodzi ciężko..?

: wt cze 10, 2008 09:38
autor: kamilos33
Mialem ten sam problem, szczegolnie przy wysokich temp i w sloncu kiedy samochod nagrzewal sie, link strawsznie ciasno dialala, zostala wymieniona i troche pomoglo