Pedał sprzegła cięzko sie wciska

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Pedał sprzegła cięzko sie wciska

Post autor: Maćkooo » czw cze 05, 2008 23:33

Witam :D
Wiem tyle że problem leży w samym wnętrzu w sprzegle. Zbliza sie bowiem termin jego wymiany, tarcza jest juz mocno wytarta(pedał wysoko bierze). A wiec co moze powodowac opory w ruchu pedału.
Dodam że jest to sprzegło które ma inna niz tradycyjna budowe. Docisk jest przykrecony do wału korbowego bezposrednio , a koło zamachowe do docisku.
Nie wiem do konca za co odpowiada łozysko wyciskowe, ale fakt faktem gdzie moze lezec przyczyna???


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt cze 06, 2008 13:54

albo linka sprzegla sie zaciera, albo lapa sterujaca sprzeglam zaciera sie w obudowie skrzyni


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob cze 07, 2008 12:13

Heh linka jest nowa, nasmarowana 3 razy. Dziwne jest to że po 1szym smarowaniu chodziła świetnie, ale potem cos sie schrzaniło i teraz juz ciagle ciezko sie wciska pedał sprzegła. Ośkę na której porusza się łapa popsikałem solidnie WD-40. Generalnie to sama łapa bardzo ciezko sie podnosi. Do linki moge dodac tyle ze to włoski zamiennik za 25 zł, z reczna regulacją.
Aha jeszcze jedno, seryjnie jaką siłe powinno sie wkłądac w nacisniecie pedału? Czy moze to w golfach tak seryjnie ciezko pedały chodzą?? Siłę jaka ja musze uzyc w kg nacisku oceniłbym na hmmm .... 10-20kg. A wiec niestety noga boliii...
Co tu robić?


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » sob cze 07, 2008 13:05

Chętnie się podłącze pod temat, ponieważ Maćkooo, mam dokładnie to samo, tyle że nie wymieniałem linki. Linka po napięciu i nasmarowaniu chodziła lżej, ale na krótko. Pewien mechanik twierdzi, że to kwestia docisku, ale przy zwalonym docisku ciężko by wchodziły biegi, a nie sprzęgło przecież.

Borykam się z tym problemem już trochę czasu, sprzęgło mam do wymiany - to wiem, ale brak kasy na to nie pozwala..

A regulacja linki nie pomaga? I na siłę wciskania i na wysokośc, na jakiej łapie sprzęgło?


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
treborrrrrr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn kwie 17, 2006 20:40
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: treborrrrrr » sob cze 07, 2008 13:42

A bierzecie pod uwagę fakt taki jak mieszanie się smarów z kurzem pyłem itp.? Koledze ciężko chodziło lusterko (składanie). Posmarował olejem czy wd.. nie pamiętam. Chodziło super. Przejechał trochę, zakurzyło się i do ponownego złożenia lusterka użył takiej siły że je połamał... Wina więc może leżeć podobnie w lince. Spróbuj zdjąć linkę, na łapkę sprzęgła załóż około 30cm klucz "żabkę" i sprawdź czy przy użyciu trochę sporej siły da się je wycisnąć. Jeśli tak to powinno być wszystko ok ze skrzynią. Dodatkowo przy wymianie jak skrzynia będzie leżała se obok auta a sprzęgło będzie wyjęte, poruszaj łapką. Powinna chodzić lekko. Następnie stawiaj drugą ręką opór łożysku i wtedy też pomachaj łapką. Siła z jką będziesz dociskał łożysko powinna być mniej więcej podobna do tej z jaką będziesz naciskał na łapkę. Jeśli napotkasz jakieś dziwne opory :crazy: wina skrzyni. Sprawdzenie poziomu oleju... ew. dolanie albo wymiana na nową... Dodam że rękoma łapkę łapiąc nie wysprzęglisz sprzęgła chyba że jesteś trochę mocno silny :helm: Przy założeniu na łapkę żabki dało się jak pamiętam wysprzęglić jedną ręką.
Powodzenia.



Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » wt cze 10, 2008 09:23

treborrrrrr pisze:Koledze ciężko chodziło lusterko (składanie). Posmarował olejem czy wd.. nie pamiętam. Chodziło super. Przejechał trochę, zakurzyło się i do ponownego złożenia lusterka użył takiej siły że je połamał...
Z Wd 40 jest tak, że po wyschnięciu pozostawia warstwę ochronną - Twój kolega musiał posmarowac lusterko jakimś olejem. Mi się zamek w tylnej klapie zablokował - nie chciał się otworzyc. Rozebrałem, wyczyściłem, psiknąłem wd 40, złożyłem - minęły już ze 4 miechy, a zamek chodzi jak nowy - mimo brudu, temperatur, itp.
Maćkooo pisze:Ośkę na której porusza się łapa popsikałem solidnie WD-40.
Wpadł mi pomysł do głowy, że może przez lata ośka, na której chodzi łapa sprzęgła się wyrobiła? Przez to nie idzie po takiej osi, jak powinna i chodzi ciężko..?


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
kamilos33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: śr maja 28, 2008 11:55
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: kamilos33 » wt cze 10, 2008 09:38

Mialem ten sam problem, szczegolnie przy wysokich temp i w sloncu kiedy samochod nagrzewal sie, link strawsznie ciasno dialala, zostala wymieniona i troche pomoglo


WWW --> http://www.lokaauto.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 282 gości