Strona 1 z 2

ratunku wycieraczki stoja

: czw cze 05, 2008 21:29
autor: wiwi_19
pomocy golfy to piekne samochody ale niestety w przeciagu miesiaca ja swojego mam dość jak nie uszczelke to regulator teraz wycieraczki przednie i spryskiwacz! był czas ze spyskiwacz działał tylko na szybkich obrotach wycieraczek teraz nie działa wcale byc moze ze wycieraczki nie działają! wymieniałam bezpiecznik bo był spalony ale nic nie dało pozatym ze spalilo nastepny!! pomózcie bo juz mam dość

: czw cze 05, 2008 21:58
autor: borostfor
Prawdopodobnie masz gdzies zwarcie, proponowlabym sprawdzenie, silniczka do wycieraczek.
Moze jest wiekowy i uszczelka troche przecieka co za tym idzie do srodka dostaje sie woda i robi zwarcie.

pozdro
boro

: czw cze 05, 2008 22:03
autor: Hans-Hans
Masz zware lub spalony pszekaznik.

[ Dodano: 05 Cze 2008 22:03 ]
przekaznik

: pt cze 06, 2008 12:41
autor: eastwood
cześć,
Jeżeli spryskiwacz chodził tylko w określonej pozycji wycieraczek, to przyczyny szukałbym w manetce, czyli tych dźwigienkach od wycieraczek. Zdejmij osłonę stacyjki i zobacz czy nie masz tam popalonych styków.
Palenie bezpieczników spowodowane jest na pewno zwarciem. Trzeba teraz znaleźć jego źródło.

pozd

: pt cze 06, 2008 13:58
autor: wiwi_19
spryskiwacz tez nie chodzi!
a co do tych przekazników to pewnie ktos wie który jest z to odpowiedzialny??
a i wiadomośc o przekaźniku od wiatraka przy chłodnicy tez by sie przydala bo tez mam problem działa normalnie tz. jak sie zagrzeje silnik to sie włączy i wylączy ale kiedy przekręcam stacyjke tz. gasze samochód to tez sie załańcza wtedy musze go z kostki odczepić!

: pt cze 06, 2008 14:13
autor: cinek366
wiwi_19 pisze:ale kiedy przekręcam stacyjke tz. gasze samochód to tez sie załańcza wtedy musze go z kostki odczepić!
to normalne, też tak miałem, pochodzi i się sam wyłączy
a co do wycieraczek to też obstawiam manetki

: pt cze 06, 2008 14:18
autor: borostfor
wiwi_19 pisze:spryskiwacz tez nie chodzi!
a co do tych przekazników to pewnie ktos wie który jest z to odpowiedzialny??
a i wiadomośc o przekaźniku od wiatraka przy chłodnicy tez by sie przydala bo tez mam problem działa normalnie tz. jak sie zagrzeje silnik to sie włączy i wylączy ale kiedy przekręcam stacyjke tz. gasze samochód to tez sie załańcza wtedy musze go z kostki odczepić!
Dosyc normalne chyba musi schlodzic do pewnej temp. a pozniej sie wylacza automatycznie.


V - przekaźnik pracy przerywanej wycieraczki.
VI - dalszy przekaźnik pracy przerywanej wycieraczki w wersjach:
bez spryskiwaczy reflektorów (377),
ze spryskiwaczami reflektorów (378),
z czujnikiem deszczu (192).

upss... podalem przelaczniki do mk4
do mk2 poszukaj moze na forum gdzies to widzialem.

pozdro boro


Pomogl? Wcisnij! :)

: pt cze 06, 2008 14:19
autor: eastwood
hmm,
Dalej stawiam na zwarcie przy przełączniku (manetka) Może ze starości zaśniedziało wszystko i robią się tam dziwne rzeczy, zwarcia itd. Wskazuje na to problem z załączniem wycieraczek i spryskiwacza.
Przekaźnik to inna sprawa. Gdzieś na forum znajdziesz spis przekaźników. Faktycznie, można by sprawdzić czy działa.

Na pewno pierwsze co bym zrobił, to zajrzał do włącznika (manetki) i odświeżył styki.

Co do wentylatora - to jest normalne, że chodzi po wyłączeniu silnika. Nie musisz nic wyłączać. Powinien się kręcić minutkę.

: pt cze 06, 2008 14:30
autor: borostfor
eastwood pisze:hmm,
Dalej stawiam na zwarcie przy przełączniku (manetka) Może ze starości zaśniedziało wszystko i robią się tam dziwne rzeczy, zwarcia itd.
Teoretycznie przelacznik ma zwierac na manetce :-)
wiec nie sadze aby to byl problem palenia bezpiecznikow, ale kto wie rozne rzeczy sie dzieja.


pozdro
boro

: pt cze 06, 2008 14:41
autor: eastwood
z prądem dzieją się różne rzeczy, więc warto sprawdzić.
Tak jak piszesz - manetka zwiera. Ważne tylko by zwierała to co trzeba i wtedy kiedy kierowca sobie zażyczy:)
pozd

: pt cze 06, 2008 14:52
autor: borostfor
Ja obstawiam na silniczek jednak :-)
Sprawdz moze rezystancje na nim czy przypadkiem nie zwiera.

pozdro
boro

: pt cze 06, 2008 14:55
autor: wiwi_19
nie wiem co z tymi wycieraczkami jade do elektryka a co do wentylatora to dla mnie troche nie jasne jest jesli samochód nie zdażył sie rozgrzac to musi sie juz chłodzić!! wczesnije tak sie nie działo

: pt cze 06, 2008 14:59
autor: eastwood
no tylko patrz co tam ten elektryk mądrego robi, żeby Cię nie skasował jak za zboże.

Wentylator normalnie po nagrzaniu się silnika i wyłączeniu go, może chodzić chwilkę. Jeżeli jednak silnik jest zimny, to może oznaczać że czujnik temperatury przy wiatraku padł.

: pt cze 06, 2008 15:47
autor: Krzysiek212008
niedawno mialem to samo dostan sie do silniczka sciagnij obudowe popsikaj wd 40 wyczysc szczotki i bedzie git. przeczysc takze wtyczke przy silniczku