Strona 1 z 1

Tylna wycieraczka i ogrzewanie szyby. _POMOCY

: wt cze 21, 2005 10:58
autor: alfikt
od kilku dni jezdze golfem II z 1989r.
Moze ktos mi pomoc z naprawa tylnej wycieraczki oczywiscie zdalnie ?
Bylbym wdzieczy bo autko stoi na zewnatrz i rano czy wieczorkiem
jest tylna szyba zaupelnie zarosiała.
A poza tym pewnie sie przyda w
zime tylna wycieraczka i ogrzewania tylnej szybki Wink podejrzewam ze klopot lezy w przecietych kablach po klapa.
Al eproblem jest poważniejszy ponieważ nie do konc asie zgadzaja
kolorystycznie.
sa 2 czarne bodajrze z zielony i szarym wychodzace z auta a nei ma ich w klapie.(czarno-zielony jest tu i tu po polaczeniu wycieraczka chodzi non stop).
a przy połaczeniu carno-zielonego z auta z czarno-(chyba)szarym wycieraczka wraca do pozycji wyjciowej.

Oswietlenie tablicy DZIAŁA !!
Dzis po pracy pomierze mierniczkiem i poszukam kabli od ogrzewania szyby.

Ale jesli ma jakies rady odnosnie wycieraczki bede wdzieczny Wink chytry

dzieki

: wt cze 28, 2005 08:53
autor: alfikt
Dzieki za pomoc :chytry: :bajer:

Wiem ze temat byl poruszany aczkolwiek nie do konca sie pokrywal z moim no ale..

NAprawilem ogrzewanie tylnej szybki !!! :)
wycieraczke tylna równiez ale z tego co wiem mam wersje C lub CL z 89roku
i wycieraczki przednie mam 2 biegowe (manetka do góry) a po podlaczeniu tylnej mam tak ze jak wcisne raz od siebie to tylna wycieraczka działa jak czasówka tzn. co jakis czas sobie smignie po szybce drugie wcisniecei powoduej wylaczenie czasowki czy tak ma to działać.
Juz pisze skad takei pytanie Poniewaz mialem przerwane przewody na zlaczeniu klapy połaczylem je oczywiscie kolorami (aczkowliek nie wszystkei pasowaly[czerwony z auta czarny klapa-ogrzewanie, czarno zielony -bodaj ze czano szary) ale doszłem "PROBLEM polega na tym ze został mi jeden wolny przewod w klapie.
Po wyjeciu gumy z przewodami z dachu auta nie widze juz tam wolnego przewodu.

Przewody nei grzeja sie na zlaczeniach (poza przewodem od ogrzewanai szybki no ale to chyba norma) wiec poki co tak chyba tak zostawie chyba ze ktos ma jakis pomysł lub cosik wiecej wie na ten temat.

: wt cze 28, 2005 11:49
autor: Zyszek
Tylna wycieraczka tak wlasnie dziala, jak sie wlaczy spryskiwacz to powinna trzy razy machnąc i koniec. Jak sie tylko lekko ja załączy to co jakis czas sobie tam sie slizga

: wt cze 28, 2005 23:35
autor: alfikt
:bigok: Tera juz wiem ze oprocz przerwy w przewodach miedzy klapa a autkiem jeszcz emam (rozwalona manetke) ewentualnie zabrudzona odgiete styki
I prawdopodobnie czeka mnie jej rozebranie i mam nadziej ze samo czyszczenei pomoze. :)
wczoraj po podlaczeniu przewodow tylan wycieralka smigała az milo a dzi rano juz muysialem klika razy do przodu pchnać zeby zaskoczyła.
dopiero jak "pyknęło" to zadzialala a po przyciagneiciu do siebie manetki na sprysk przedniej szyby głucha cisza :(

: pt lip 08, 2005 10:23
autor: alfikt
No cóz zakoncze ten "monolog" udało si epoprawic manetke !! poprzez podgiecie blaszek dziala jak w orginale obyło sie tez bez sciagani kierownicy !! :bigok: :bajer:
i DZiałą wszystko ;)

: ndz lip 10, 2005 19:20
autor: Bożuch
Ja mam takie problemy z tylną wycieraczką że jak ją włącze raz to śmignie co jakiś czas. Jak włącze spryskiwacz to działa normalnie i spryskiwacz psika i wycieraczka śmiga. Jak znów włącze ją na czasówke to nie moge jej wyłączyć dopiero jak wyłącze stacyjke to przestanie działać.
No i mam problem z przednimi spryskiwaczami bo wycieraczka normalnie działa jak włącze spryskiwacze to przepala bezpiecznik i wycieraczki siadają.
NIe jest to wina silniczka spryskiwaczy bo już go odłączałem i dalej robi zwarcie a poza tym tylni spryskiwacz działa.
Co to może być? a może manetka przy kierownicy robi zwarcie?

: ndz lip 10, 2005 19:50
autor: greg
więc w golfie mk2 jest tak że tylna wycieraczka włączana i wyłączana jest poprzez naciśnięcie spryskiwacza. Raz naciśniesz - włączysz i działa 2 obroty a potem co pewien czas. Drugi raz naciśniesz - przestaje działać. To jest normalne w tym modelu.
Co do przodu - sprawdź przewód który idzie do silniczka do spryskiwacza bo może być że lekko przetarty i robi zwarcie.

: ndz lip 10, 2005 21:59
autor: Bożuch
No zobacze ten przewód.A może być tak że będzie to przełącznik przy kierownicy?

: ndz lip 10, 2005 22:32
autor: greg
Nie chce mi się wierzyć żeby manetka robiła zwarcie, ale to możesz sprawdzić odłączając przewód z kostki co idzie przy kierownicy

: ndz lip 10, 2005 22:45
autor: Bożuch
Aha no zobacze to w tym tygodniu i dam znać.
Ale jeśli chodzi jeszcze o ten przewód który idzie do silniczka spryskiwaczy to czy to może być to skoro tylny spryskiwacz działa?

: pn lip 11, 2005 04:56
autor: greg
Zależy jak masz bo są dwa rozwiązania - 1. POmpka jest jedna z jednym zbiornniczkiem z przodu ale idą dwa kable z napięciem, lub też 2. POmpkii są dwie , bo drugi zbiorniczek masz z tyłu pod prawym reflektorem i wtedy kable do przedniej pompki są osobno

: pn lip 11, 2005 08:16
autor: Bożuch
To chyba to pierwsze rozwiązanie bo mam jesden zbiorniczek z przodu,a z tyłu nie mam.

[ Dodano: Pon Lip 11, 2005 19:12 ]
No sprawdziłem ten zbiorniczek i jest tylko z przodu.Sprawdziłem przewód i nie jest przetarty.Więc co to może być???