Strona 1 z 2

CZYM ZABEZPIECZYĆ BŁOTNIK OD WEWNĄTRZ

: wt cze 21, 2005 07:48
autor: domin
witam,
przymierzam się do wymiany błotnika na nowy, bowiem stary (10letni) jest już sitem w miejscu tuż za kołem i lakiernik powiedział że najlepiej jest kupić nowy.
Ale aby z nowym się nic nie działo to chciałbym go zabezpieczyć czymś jeszcze przed założeniem.
Co polecacie?
Widoczne są ślady oryginalnego wosku, jeśli wosk to jaki kupić najlepiej?
ew. inny najtańszy sposób.

pozdrawiam

Czekam na jakieś rady
Dzięki z góry

: wt cze 21, 2005 08:05
autor: michas28
witam a ten nowy blotnik jest orginalny z serwisu czy zamiennik jakiś?
jako zabezpieczenie proponuje cos takiego co nazywaja baranek potem po złozeniu wszystkiemiejsca styku z karoserią proponuje przeciagnąć fluidolem pozdro

: wt cze 21, 2005 12:06
autor: bert_01
a ja zamiast fluidolu zastosował bym mase do uszczelniania spawów taką co się pendzlem nanosi.działa taki rozwiązanie bardzo dobrze bo ta masa jak się zwiąrze wygląda jak guma.pozdro:)

: wt cze 21, 2005 12:06
autor: bert_01
a ja zamiast fluidolu zastosował bym mase do uszczelniania spawów taką co się pendzlem nanosi.działa taki rozwiązanie bardzo dobrze bo ta masa jak się zwiąrze wygląda jak guma.pozdro:)

: wt cze 21, 2005 15:13
autor: B_O_N_K
Witam.

Mam dokładnie taki sam problem. Nie wiem czym zakonserwować błotnik od środka. Kupiłem zamiennik i jest on pokryty cienką warstwą jakiejś lipnej farby. Chyba oczyszczę go z tej farby (jeszcze dokładnie nie wiem jak, pewnie papierem ściernym) i pomaluję nałożę ten "baranek". Na złączenia kupiłem już pastę.

Może jakiś lakiernik się wypowie na ten temat? Lub ktoś kto jest bardziej w temacie w tej sprawie?

Byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam.

: wt cze 21, 2005 16:19
autor: Krembul
Ja bym radził przede wszystkim zainwestował w nadkola (jesli nie masz). Będziesz miał ciszej w środku samochodu a i cały syf spod kół nie będzie Ci leciał na wewnętrzną stronę błotnika.

: wt cze 21, 2005 16:33
autor: B_O_N_K
Nadkola mam, całe i piękne, hehe :) - jak odkręciłem błotnik to od środka był właśnie jakoś ładnie zakonserwowany. I nie wiem czym tak zrobić w nowym żeby było ok i po roku mi nie zgnił.

Dzięki za podpowiedź i bardzo prosiłbym o kolejne.

: wt cze 21, 2005 19:02
autor: Rumun
Ostatnio wymienialem blotnik i zrobilem tak:
najpierw zamalowalem go unikornem pozniej taka gumowata farba a na to zapodalem jeszcze auto smar to do zabezpieczania podwozi na bazie asfaltu
a pozniej mozesz to zatrzec jakims olejem lub konserwacja

: wt cze 21, 2005 21:33
autor: B_O_N_K
Witam.

Zrobiłem tak: najpierw unikor a później farba bitumiczna do zabezpieczania podwozi. Myślę że prędko rdza tego nie weźmie :)

Pozdrawiam.

: wt cze 21, 2005 21:55
autor: PRZEMOR
ja swoja 18 letnia łade cala zakonserwowana mialem smarem linowym z kopalni.Po tylu latach miala orginalny lakier pomimo tego ze przez ostratnie 3 lata kiedy ja mialem stala pod chmurka,lepszej konserwacji nie znam bo te ktore mozna kupic teraz moim zdaniem sa daremne....tylko skad tam u ciebie wziazc taki smar????????? :hmm: :hmm: :hmm:

: wt cze 21, 2005 22:57
autor: pciuch
Ja w swoim polonezie zabezpieczalem BITEXEM. Dziala i dobrze zabezpiecza.

: wt cze 21, 2005 23:49
autor: pkirylcz
Chyba rzeczywiscie spray bitex wystarczyc powinien. Mozna kupic go w wygodnych sprayach.

: śr cze 22, 2005 00:18
autor: bert_01
panowie sam bitex na błotnik nir starczy
ja swije błotniki w moim golfie zrobiłem tak na podkład ktory był po kupnie połorzyłem minie,pózniej zapodałem beranka 2 razy po załorzeniu błotników na bude łączenia zrobiłem masą do uszczelnianie spawów a na koniec całą wnenke opryskałem biteźem tylko ze ze specjalnego pistoletu większe cisnienie lepsza penetracja:)trzyma sie ze 2 lata i nic się nie dzieje.tak mi doradził mój znajomy lakiernik

: śr cze 22, 2005 00:20
autor: daaroo
zetrzyj ta warstwe jak kupujesz nowy błotnik bo po pewnym czasie farba zacznie schodzic, lakierników tych co znam to tak robia