Strona 1 z 1

spada moc i obroty, silnik gaśnie zaraz po odpaleniu

: śr cze 04, 2008 22:02
autor: faga
Bardzo prosze o pomoc bo juz nie wiem w czym tkwi problem. Za parę dni mam jechać na wakacje a auto szaleje.
Mam Golfa III 1.4 z 1992 roku. Od jakiegoś czasu zaczęły być dziwne problemy. Samochód podczas jazdy zaczął sie jakby zacinać, tracił moc i obroty, wciskanie pedała gazu do podłogi nie dawało żadnej reakcji, dopiero po lekkim puszczeniu pedała, lub lekkim pompowaniu zaczynał jechac. Doszło do tego że problem był ruszyć ze skrzyżowania, bardzo spadały mu obroty. Trzeba było ostro gazować, żeby ruszył. W efekcie w chłodnicy pojawił sie olej, ale już nie ma.
Został wymieniony termostat (był rozwalony) i filtr paliwa (był kompletnie zatkany). Przez tydzień jeździł dobrze i nagle problemy wróciły, już nie tak nasilone, ale jednak znów coś go blokowało, tak jakby nie dostawał paliwa, bo to blokowanie zachodziło nawet w trasie przy normalnej jeździe.
Zostały wymienione kable wysokiego napięcia i kopułka, a do paliwa dolałam czegoś do czyszczenia wtryskiwacza, sprawdzono też świece. Przez tydzień jeździł idealnie, a wręcz co raz lepiej. Do dziś.
Dziś najpierw lekko sie "zacinał" a po południu juz był problem żebym do domu dojechała.
Nie mam pomysłu. Pomuyślałam żeby gdzieś na diagnostyke pojechać i go pod komputer podłączyc, tylko nie wiem czy to ma sens i czy nie zbankrutuję.
Wieczorem mamm zamiar pojechać sprawdzić czy na cewc e nie ma przebicia.
Aha, zauważyłam, że problemy zaczynaja pojawiać sie po deszczu. Niby ostatnio jwst piekielny upał, ale wczoraj autko na myjni było.

ps. a co oznacza MK3??- dla mnie to wielka niewiadoma, wpisałam w ciemno

: śr cze 04, 2008 22:17
autor: bombel-g2
mk3 to oznacza golf -wersja 3 i własnie takego masz.... troszke masz problem----- moze byc ze masz syf w baku i jak wymieniłes filtr paliwa to było przez tydzien dobrze- a tu znowu zaczyna....hm...........

: śr cze 04, 2008 22:33
autor: faga
bombel-g2, też o tym myślałam, jednak po wymianie kabli jeździł przez tydzień pięknie, więc to burzy całą teorię. Faktycznie mam takie odczucie, jakby nie dochodziło paliwo, bo w trakcie jazdy samochód zaczyna stawać, a odczucie takie jakby go cos do tyłu ciągnęło. A po chwili jedzie dalej.

: śr cze 04, 2008 22:34
autor: Sztomel
nie wiem czy filtr paliwa wymieniał Ci mechanik czy może sama lub jakiś znajomy,
warto sprawdzić czy nie został założony odwrotnie do kierunku przepływu paliwa przez niego, warto też sprawdzić jak wygląda filtr powietrza a dla pewności proponuję (jak sama napisałaś) zdiagnozowanie autka na kompie (, koszt w granicach 20-50 zł a przynajmniej będziesz miała pewność, że elektronika nie szwankuje).

: śr cze 04, 2008 22:37
autor: faga
Sztomel, filtr paliwa zakładany był przez mechanika, więc o to jestem spokojna, reszta napraw też u mechanika. Filtr powietrza został sprawdzony i dodatkowo przedmuchany, bo był ok. Dzieki za podanie ceny diagnostyki.

[ Dodano: 04 Cze 2008 23:08 ]
Niestety, nigdzie nie pojechałam, bo golfik padł. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce niby odpalał, ale od razu tracił obroty, bardzoo gwałtownie i wchodził w takie wibracje, że skrzynią biegów szarpało i po kilku sakundach gasł. Naet gazowanie nie pomagał, bo po gazowaniu gasł natychmiast.
POMOCY!!!!!

: śr cze 04, 2008 23:51
autor: Sztomel
rano sprawdź przy pierwszym przekręceniu kluczyka (tylko przekręceniu w pozycję zapłon ale bez uruchamiania silnika) czy słychać przez około 3 sekundy pompę paliwa bo możliwe, że nie podaje paliwa - zanik prądu zasilającego pompę.