Strona 1 z 1

Jaka wartosc sondy lambda?

: śr cze 04, 2008 15:48
autor: mate81
POTRZEBUJE POMOCY MAM MK4 Z SILNIKIEM 1,6 16v ATN I PODŁĄCZAJĄC WAGA POKAZUJE MI ZE SONDA LAMBDA STOI NA 0,465v. CZY MOŻE MI KTOŚ POWIEDZIEĆ JAK POWINNO BYĆ WIEM ŻE JEST TO SONDA SZEROKOPASMOWA ALE JAK POWINNA DZIAŁAĆ ?

: śr cze 04, 2008 15:51
autor: pszczyna
0.97--1.03V

: śr cze 04, 2008 15:53
autor: mate81
097--1.03V POWINNA POKAZYWAĆ TAKIE NAPIĘCIE CZY MOŻE POWINNO SIĘ ZMIENIAĆ OD 0,97 DO 1,03

: śr cze 04, 2008 15:54
autor: pszczyna
Zmienać w zależności od pracy silnika

: śr cze 04, 2008 16:01
autor: mate81
A CZASEM NIE POWINNA TZW. PŁYWAĆ OD 0,1V DO 1V.
SORY ŻE TAK WYPYTUJE ALE AUTKO MAM DOPIERO OD 3 TYGODNI I ZAUWAŻYŁEM ZE MAM NIEORGINALNĄ SONDE.

: śr cze 04, 2008 16:03
autor: Gitner
Nie krzycz kolego !!!!!!!!!!!!!

: śr cze 04, 2008 16:06
autor: mate81
OK NIE BĘDE KRZYCZAŁ.

: śr cze 04, 2008 16:35
autor: beetle
troche teorii:

Sygnał wyjściowy z sondy lambda
Warunki / Napięcie
Silnik pracuje (gorący, 2500 obr/min.) / 0,2 do 1,0 V
Przepustnica w pełni otwarta / 1,0 V (stałe)
Paliwo odcięte / 0 V (stałe)
Częstotliwość próbkowania 1 sekunda (około)

Próbkowanie sygnału z sondy lambda
We wszystkich pojazdach z katalizatorem pracującym w pętli zamkniętej jest kontrolowana obecność tlenu w układzie wydechowym w celu utrzymania współczynnika lambda na poziomie 1,0 +- 0,03. Próbkowanie sygnału z sondy lambda ma zasadnicze znaczenie dla prawidłowego działania układu wtrysku. Sprawdzenie próbkowania jest bardzo ważne.
1. Podłączyć odpowiedni oscyloskop lub woltomierz do przewodu próbkowania sondy lambda.
2.Zwiększyć prędkość obrotową silnika do 2500...3000 obr. / min na okres 3 minut w celu nagrzania sondy lambda i uaktywnienia katalizatora.
3. Pozostawić silnik na szybkim biegu jałowym i sprawdzić próbkowanie sondy lambda.
4. Napięcie sondy lambda powinno się zmieniać od około 200mV do 800mV 8 do 10 razy na 10 sekund, czyli z częstotliwością 1 Hz.

ps. wiedza ze strony autotechnika-expert

: śr cze 04, 2008 18:50
autor: hauer
i tak powinna działać. ostatnio wymieniłem sondę lambda -stara stała w miejscu (diagnoza -wymiana), jakie było moje zdziwienie kiedy okazało sie że nowa sonda (szerokopasmowa do silnika 1.6 16v) też stoi w miejscu. potwierdziałem te informacje w ASO. tak ma być.
chyba że moje auto to jakiś dziwak. po wymianie motor sie uspokoił -nie ma tego cholernego falowania obrotów.
a druga sonda (za katalizatorem) bardzo piknie oscyluje.

: czw cze 05, 2008 00:00
autor: valerio
Witam! Podepnę się pod temat sondy lambda, vw golf IV 1,4 AXP wyskoczyły na Vagu dwa błędy, 17526 - Oxygen (Lambda) sensor heating B1 S2 open circuit oraz 16525 Oxygen (Lambda) sensor B1 S2 heating circuit malfunction. Jeżeli dobrze rozumię to mam walnięty lub otwarty obwód elektryczny grzałki sondy na kolektorze wylotowym? Jaką wartość Ohm powinna mieć grzałka sondy i czy podpinaliście pod niesprawny taki obwód opornik żeby oszukać kompa?

: czw cze 05, 2008 07:51
autor: mate81
DZIĘKI WSZYSTKIM ZA WYCZERPUJĄCĄ ODPOWIEDŹ