Jaka wartosc sondy lambda?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mate81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pn maja 12, 2008 08:38
Lokalizacja: Gdynia

Jaka wartosc sondy lambda?

Post autor: mate81 » śr cze 04, 2008 15:48

POTRZEBUJE POMOCY MAM MK4 Z SILNIKIEM 1,6 16v ATN I PODŁĄCZAJĄC WAGA POKAZUJE MI ZE SONDA LAMBDA STOI NA 0,465v. CZY MOŻE MI KTOŚ POWIEDZIEĆ JAK POWINNO BYĆ WIEM ŻE JEST TO SONDA SZEROKOPASMOWA ALE JAK POWINNA DZIAŁAĆ ?
Ostatnio zmieniony śr cze 04, 2008 16:04 przez mate81, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr cze 04, 2008 15:51

0.97--1.03V



Awatar użytkownika
mate81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pn maja 12, 2008 08:38
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mate81 » śr cze 04, 2008 15:53

097--1.03V POWINNA POKAZYWAĆ TAKIE NAPIĘCIE CZY MOŻE POWINNO SIĘ ZMIENIAĆ OD 0,97 DO 1,03



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr cze 04, 2008 15:54

Zmienać w zależności od pracy silnika



Awatar użytkownika
mate81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pn maja 12, 2008 08:38
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mate81 » śr cze 04, 2008 16:01

A CZASEM NIE POWINNA TZW. PŁYWAĆ OD 0,1V DO 1V.
SORY ŻE TAK WYPYTUJE ALE AUTKO MAM DOPIERO OD 3 TYGODNI I ZAUWAŻYŁEM ZE MAM NIEORGINALNĄ SONDE.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr cze 04, 2008 16:03

Nie krzycz kolego !!!!!!!!!!!!!


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
mate81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pn maja 12, 2008 08:38
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mate81 » śr cze 04, 2008 16:06

OK NIE BĘDE KRZYCZAŁ.



Awatar użytkownika
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: beetle » śr cze 04, 2008 16:35

troche teorii:

Sygnał wyjściowy z sondy lambda
Warunki / Napięcie
Silnik pracuje (gorący, 2500 obr/min.) / 0,2 do 1,0 V
Przepustnica w pełni otwarta / 1,0 V (stałe)
Paliwo odcięte / 0 V (stałe)
Częstotliwość próbkowania 1 sekunda (około)

Próbkowanie sygnału z sondy lambda
We wszystkich pojazdach z katalizatorem pracującym w pętli zamkniętej jest kontrolowana obecność tlenu w układzie wydechowym w celu utrzymania współczynnika lambda na poziomie 1,0 +- 0,03. Próbkowanie sygnału z sondy lambda ma zasadnicze znaczenie dla prawidłowego działania układu wtrysku. Sprawdzenie próbkowania jest bardzo ważne.
1. Podłączyć odpowiedni oscyloskop lub woltomierz do przewodu próbkowania sondy lambda.
2.Zwiększyć prędkość obrotową silnika do 2500...3000 obr. / min na okres 3 minut w celu nagrzania sondy lambda i uaktywnienia katalizatora.
3. Pozostawić silnik na szybkim biegu jałowym i sprawdzić próbkowanie sondy lambda.
4. Napięcie sondy lambda powinno się zmieniać od około 200mV do 800mV 8 do 10 razy na 10 sekund, czyli z częstotliwością 1 Hz.

ps. wiedza ze strony autotechnika-expert


Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
Obrazek

hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » śr cze 04, 2008 18:50

i tak powinna działać. ostatnio wymieniłem sondę lambda -stara stała w miejscu (diagnoza -wymiana), jakie było moje zdziwienie kiedy okazało sie że nowa sonda (szerokopasmowa do silnika 1.6 16v) też stoi w miejscu. potwierdziałem te informacje w ASO. tak ma być.
chyba że moje auto to jakiś dziwak. po wymianie motor sie uspokoił -nie ma tego cholernego falowania obrotów.
a druga sonda (za katalizatorem) bardzo piknie oscyluje.
Ostatnio zmieniony śr cze 04, 2008 18:52 przez hauer, łącznie zmieniany 1 raz.



valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » czw cze 05, 2008 00:00

Witam! Podepnę się pod temat sondy lambda, vw golf IV 1,4 AXP wyskoczyły na Vagu dwa błędy, 17526 - Oxygen (Lambda) sensor heating B1 S2 open circuit oraz 16525 Oxygen (Lambda) sensor B1 S2 heating circuit malfunction. Jeżeli dobrze rozumię to mam walnięty lub otwarty obwód elektryczny grzałki sondy na kolektorze wylotowym? Jaką wartość Ohm powinna mieć grzałka sondy i czy podpinaliście pod niesprawny taki obwód opornik żeby oszukać kompa?


valerio

Awatar użytkownika
mate81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pn maja 12, 2008 08:38
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mate81 » czw cze 05, 2008 07:51

DZIĘKI WSZYSTKIM ZA WYCZERPUJĄCĄ ODPOWIEDŹ



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 291 gości