Strona 1 z 1

Problemy z układem chłodniczym

: śr cze 04, 2008 01:29
autor: Quest
Już od około pół roku mam ciągle ten sam problem. Ubywa mi płynu z układu chłodniczego, ciągle muszę dolewać wody destylowanej albo płynu do zbiorniczka, średnio co ok. 300-400 km schodzi poniżej minimum. Już nawet w trasy jeżdże z baniakiem płynu:( Przy ubywaniu takim najbardziej prawdopodobna jest uszczelka pod głowicą, ale u mnie to chyba nie to bo: nie mam dziwnego koloru spalin, nie przybywa mi oleju i nie ma w nim żadnych bąbelków, a w książce serwisowej z Niemiec mam napisane, że uszczelka pod głowicą była wymieniona przy 146 tys., obecnie mam 201. Co zrobić z tym fantem?

: śr cze 04, 2008 01:37
autor: Sztomel
Quest pisze:Co zrobić z tym fantem?
skoro wykluczasz uszczelkę pod głowicą to musi być gdzieś nieszczelność w układzie, sprawdzić trzeba po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej, pozostawiając go na wolnych obrotach najlepiej na jasnym betonie i patrzeć po kilku minutach czy nie robi się plama pod autem albo też w tym czasie podnieść pokrywę komory silnika i dobrze się przypatrzyć czy gdzieś z węży wodnych nie sączy się strumieniem na gorący silnik.

[ Dodano: 04 Cze 2008 01:43 ]
aby szybciej wychwycić nieszczelność któregoś z przewodów proponuję je kolejno pościskać wtedy wyciek łatwiej zauważyć.

: śr cze 04, 2008 06:59
autor: prezesik25
sprawdź króciec z prawej strony głowicy (tam gdzie znajduje się termostat) - w tych typach silników nieszczelność pojawia się przy śrubie mocującej króciec, a wycieku nie widać, ponieważ płyn z tego miejsca szybko paruje.
Też już to wymieniałem przy swoim, a 1.4 ABD i 1.6 ABU to praktycznie to samo.

: śr cze 04, 2008 12:28
autor: Quest
Dzięki chłopaki za pomoc, jutro będę próbował z tym zadziałać, efekty opiszę!

: śr cze 04, 2008 14:24
autor: pelsonpnk
Przyłącze sie do tematu poniewaz mam ten sam problem (1.4 ABD). Musze dolewac plynu a zadnych plam ani wyciekow na przewodach nie widac...
Mam tylko mokry silnik od strony rozrzadu (tak jakby olej ale jest za jasny).
Czy to moze byc wina pompy wody?

: czw cze 05, 2008 01:11
autor: Quest
Jeśli ubywa Ci tego tyle, że widzisz to po zbiorniczku wyrównawczym to nie są to symboliczne wycieki więc musi gdzieś ciec w sposób widoczny dla oka. Ja jutro rozgrzewam autko i zobaczymy skąd leci to cholerstwo...

: czw cze 05, 2008 04:59
autor: hakerek3
u mnie, co prawda w dieselku, winna była pompa wody wiec proponuję i tam zerknąć :bajer:

: czw cze 05, 2008 07:01
autor: prezesik25
Czy to moze byc wina pompy wody?
tak, to pompa wody, powstała nieszczelność między pompą wody a blokiem silnika, dodatkowo pompa wody działa jako napinacz paska rozrządu. Warto zmienić uszczelkę (gumowy oring) między pompą wody a blokiem silnika.

: czw cze 05, 2008 08:49
autor: pelsonpnk
Dzięki wielkie :cool:

: sob lip 19, 2008 23:41
autor: snowak
prezesso pisze:sprawdź króciec z prawej strony głowicy (tam gdzie znajduje się termostat) - w tych typach silników nieszczelność pojawia się przy śrubie mocującej króciec, a wycieku nie widać, ponieważ płyn z tego miejsca szybko paruje.
Też już to wymieniałem przy swoim, a 1.4 ABD i 1.6 ABU to praktycznie to samo.
Rozumiem, że chodzi o obudowę termostatu ( nie o kolano do węża). Jeśli tak to napisz czy kupowałeś oryginał czy podróbę i za ile. Czeka mnie też wymiana - popękał ze starości (temperatury - zima, lato...) ;)

: pn lip 21, 2008 17:06
autor: prezesik25
snowak pisze:Jeśli tak to napisz czy kupowałeś oryginał czy podróbę i za ile. Czeka mnie też wymiana - popękał ze starości (temperatury - zima, lato...) ;)
Kupiłem w sklepie motoryzacyjnym za 35 zł, nie wiem, czy to oryginał, czy zamniennyk, jeżdżę na tym już 2 lata i zrobiłem ok. 50 tys. km