Strona 1 z 2

[Corrado] Czujnik włączający wentylator

: wt cze 03, 2008 10:03
autor: Marcin SoYa
Witam,
mam niewielki problem z układem chłodzenia, Silnik 2.0 16v - 9A, Grzeje się do 100 stopni głównie w jakiś korkach, nie włącza się wentylator, dopiero jak zakończę jazdę, zgaszę silnik, wentylator się włącza. Czy to wina tego czujnika w chłodnicy ? czy On tylko zczytuje temperaturę cieczy?
Słyszałem że można kupić czujnik który by włączał wentylator już od 80 stopni, gdzie mogę Kupić coś takiego ? :okej:

Pozdro :food:

: śr cze 04, 2008 08:53
autor: agrala
ten w chlodnicy wlacza tylko wentylator
ten przy silniku jest odpowiedzialny za wskazania temperatury

: śr cze 04, 2008 09:13
autor: zodiak
To że włącza się wentylator po chwili od zgaszenia silnika to normalka (u kumpla w passacie z motorem 9A jest tak samo). Problemem jest, że nie włącza się gdy silnik ma temperaturę 100 stopni.
Są dwie możliwości, albo oszukuje ci wskaźnik i te 100 stopni to tak na prawdę niecałe 95 stopni albo nie chodzi ci 1 bieg wentylatora (uszkodzony włącznik termiczny przy chłodnicy lub wentylator).


1 bieg włącza się przy temp. 95 stopni ( wyłącza przy 84)
2 bieg włącza się przy temp. 102 stopnie. (wyłącza przy 91)

: ndz cze 08, 2008 11:38
autor: Marcin SoYa
to póki co zmienię ten czujnik z chłodnicy.

[ Dodano: 08 Cze 2008 17:06 ]
Jeszcze mam jeden problem- nie wiem czy z tym związany, czy to już padająca pompa paliwa, otóż... gdy motorek mi się ładnie zagrzeje, a jeżdżę np. w korkach w mieście i płyn wskoczy na 100 stopni, to przy próbie ostrego przyśpieszenia- autko zaczyna mulić i szarpać na wyższych obrotach... jak trochę ostygnie jest normalnie.
Przy odpalaniu też kręci motorem trochę długo zanim załapie- zresztą na diagnozie nawet jak byłem- dowiedziałem się że pompa już za mało pompuje!

Osobiście myślę, że wina leży i po tej i po tej stronie, także czujnik zmienię oraz pompę-
i teraz mam pytanko- jaką pompę kupić jakiej firmy? słyszałem że tylko oryginały się nadają, ale używkę kupić, czy nową? jaki koszt?

http://allegro.pl/item366421416_czujnik ... assat.html
- czy to jest ten czujnik w chłodnicę?
nada się ?

: ndz cze 08, 2008 17:41
autor: Glocu
up na prośbę autora

: ndz cze 08, 2008 19:31
autor: wiwi_19
a ciekawa jestem czy załącza ci sie wentylator po wyłączeniu silnika nawet gdy jest zimny?

: ndz cze 08, 2008 20:07
autor: Marcin SoYa
wiwi_19, nie na zimnym nie.

: ndz cze 08, 2008 20:32
autor: JABcok20
odnośnie tych wskazań to któryś z czujników . ciężko określić aha i ważne jest aby termostat był firmowy najlepiej wahler'a. sam się o tym przekonałem. zapłacisz raz wiecej ale zaoszczedzisz na paliwie. Podróba zależy jak trafisz potrzyma 1 miesiac u mnie trzymała 2 tygodnie.

[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 20:33 ]
termostat wahlera od 65 zł do 110 zalezy w jakim sklepie. miałem 1.4 polówke i silnik głupiał dopókinie wymieniłem termostatu i dogrzałem go.

[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 20:34 ]
poza tym vw mają to że lubią czasem mieć przeczyszczona przepustnicę. pomyśl za nim dasz do elektryka!

: ndz cze 08, 2008 21:01
autor: Marcin SoYa
JABcok20 pisze:poza tym vw mają to że lubią czasem mieć przeczyszczona przepustnicę
przepustnice dokładnie przeczyściłem kilka tygodni temu.

: ndz cze 08, 2008 21:08
autor: Paweł Marek
Sterownik wentylatorów jest w tym autku?

: ndz cze 08, 2008 21:27
autor: Marcin SoYa
Sterownik wentylatorów jest w tym autku?
tego ja niestety nie wiem :(

: ndz cze 08, 2008 21:37
autor: Paweł Marek
jeśli masz klimę to jest napewno, jeśli nie masz to też możesz go mieć. Musisz to wiedzieć. Tak wygląda
http://allegro.pl/item372326840_przekaz ... f_iii.html
siedzi gdzieś za aku jeśli jest

: ndz cze 08, 2008 22:43
autor: Marcin SoYa
Paweł Marek, mam to, zobacz na foto zresztą:
http://www4.speedyshare.com/data/325592 ... 204440.jpg

i co z tym zrobić ? :P
klimy nie mam.

: ndz cze 08, 2008 23:27
autor: Paweł Marek
no tak przypuszczałem, to co przed zbiorniczkiem czarne to ten sterownik, prawdopodobnie to on dzięki dodatkowemu czujnikowi który jest przy pokrywie głowicy z tyłu (prawdopodobnie - u mnie w Vento tam jest) załącza ci wentylator po zatrzymaniu silnika, gdy zniknie chłodzenie od pędu powietrza, i to jest ok. Ale mniejsza z tym.
Teraz zgodnie z tym co sam przupuszczałeś sprawdź czy po zwarciu pinów we wtyczce czujnika na chłodnicy załącza się wentylator. Masz tam pewnie 3 piny, zwieraj dowolnie. Zwarcie dwóch (mniejsza o kolory) załączy pierwszy bieg, zwarcie drugiego z trzecim załączy 2 bieg.
Taraz tak.
Pod pokryweczką na sterowniku masz blaszkowy bezpiecznik, widać go na fotce, sprawdź go.
Przy zwieraniu pinów pierwszy bieg wentylatorów ma się uruchomić bez włączonego zapłonu, drugi bieg tylko na włączonym zapłnonie.
Zrób co napisałem, sprawdź jeszcze bezpieczniki wszystkie w środku auta, możesz tam mieć też jeszcze jeden zwykły przekaźnik od wentyli. Dziś już późno ale jutro do tego możemy wrócić i damy radę, spoko.