[Corrado] Czujnik włączający wentylator
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[Corrado] Czujnik włączający wentylator
Witam,
mam niewielki problem z układem chłodzenia, Silnik 2.0 16v - 9A, Grzeje się do 100 stopni głównie w jakiś korkach, nie włącza się wentylator, dopiero jak zakończę jazdę, zgaszę silnik, wentylator się włącza. Czy to wina tego czujnika w chłodnicy ? czy On tylko zczytuje temperaturę cieczy?
Słyszałem że można kupić czujnik który by włączał wentylator już od 80 stopni, gdzie mogę Kupić coś takiego ?
Pozdro
mam niewielki problem z układem chłodzenia, Silnik 2.0 16v - 9A, Grzeje się do 100 stopni głównie w jakiś korkach, nie włącza się wentylator, dopiero jak zakończę jazdę, zgaszę silnik, wentylator się włącza. Czy to wina tego czujnika w chłodnicy ? czy On tylko zczytuje temperaturę cieczy?
Słyszałem że można kupić czujnik który by włączał wentylator już od 80 stopni, gdzie mogę Kupić coś takiego ?
Pozdro
To że włącza się wentylator po chwili od zgaszenia silnika to normalka (u kumpla w passacie z motorem 9A jest tak samo). Problemem jest, że nie włącza się gdy silnik ma temperaturę 100 stopni.
Są dwie możliwości, albo oszukuje ci wskaźnik i te 100 stopni to tak na prawdę niecałe 95 stopni albo nie chodzi ci 1 bieg wentylatora (uszkodzony włącznik termiczny przy chłodnicy lub wentylator).
1 bieg włącza się przy temp. 95 stopni ( wyłącza przy 84)
2 bieg włącza się przy temp. 102 stopnie. (wyłącza przy 91)
Są dwie możliwości, albo oszukuje ci wskaźnik i te 100 stopni to tak na prawdę niecałe 95 stopni albo nie chodzi ci 1 bieg wentylatora (uszkodzony włącznik termiczny przy chłodnicy lub wentylator).
1 bieg włącza się przy temp. 95 stopni ( wyłącza przy 84)
2 bieg włącza się przy temp. 102 stopnie. (wyłącza przy 91)
Ostatnio zmieniony śr cze 04, 2008 09:15 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
to póki co zmienię ten czujnik z chłodnicy.
[ Dodano: 08 Cze 2008 17:06 ]
Jeszcze mam jeden problem- nie wiem czy z tym związany, czy to już padająca pompa paliwa, otóż... gdy motorek mi się ładnie zagrzeje, a jeżdżę np. w korkach w mieście i płyn wskoczy na 100 stopni, to przy próbie ostrego przyśpieszenia- autko zaczyna mulić i szarpać na wyższych obrotach... jak trochę ostygnie jest normalnie.
Przy odpalaniu też kręci motorem trochę długo zanim załapie- zresztą na diagnozie nawet jak byłem- dowiedziałem się że pompa już za mało pompuje!
Osobiście myślę, że wina leży i po tej i po tej stronie, także czujnik zmienię oraz pompę-
i teraz mam pytanko- jaką pompę kupić jakiej firmy? słyszałem że tylko oryginały się nadają, ale używkę kupić, czy nową? jaki koszt?
http://allegro.pl/item366421416_czujnik ... assat.html
- czy to jest ten czujnik w chłodnicę?
nada się ?
[ Dodano: 08 Cze 2008 17:06 ]
Jeszcze mam jeden problem- nie wiem czy z tym związany, czy to już padająca pompa paliwa, otóż... gdy motorek mi się ładnie zagrzeje, a jeżdżę np. w korkach w mieście i płyn wskoczy na 100 stopni, to przy próbie ostrego przyśpieszenia- autko zaczyna mulić i szarpać na wyższych obrotach... jak trochę ostygnie jest normalnie.
Przy odpalaniu też kręci motorem trochę długo zanim załapie- zresztą na diagnozie nawet jak byłem- dowiedziałem się że pompa już za mało pompuje!
Osobiście myślę, że wina leży i po tej i po tej stronie, także czujnik zmienię oraz pompę-
i teraz mam pytanko- jaką pompę kupić jakiej firmy? słyszałem że tylko oryginały się nadają, ale używkę kupić, czy nową? jaki koszt?
http://allegro.pl/item366421416_czujnik ... assat.html
- czy to jest ten czujnik w chłodnicę?
nada się ?
odnośnie tych wskazań to któryś z czujników . ciężko określić aha i ważne jest aby termostat był firmowy najlepiej wahler'a. sam się o tym przekonałem. zapłacisz raz wiecej ale zaoszczedzisz na paliwie. Podróba zależy jak trafisz potrzyma 1 miesiac u mnie trzymała 2 tygodnie.
[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 20:33 ]
termostat wahlera od 65 zł do 110 zalezy w jakim sklepie. miałem 1.4 polówke i silnik głupiał dopókinie wymieniłem termostatu i dogrzałem go.
[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 20:34 ]
poza tym vw mają to że lubią czasem mieć przeczyszczona przepustnicę. pomyśl za nim dasz do elektryka!
[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 20:33 ]
termostat wahlera od 65 zł do 110 zalezy w jakim sklepie. miałem 1.4 polówke i silnik głupiał dopókinie wymieniłem termostatu i dogrzałem go.
[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 20:34 ]
poza tym vw mają to że lubią czasem mieć przeczyszczona przepustnicę. pomyśl za nim dasz do elektryka!
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jeśli masz klimę to jest napewno, jeśli nie masz to też możesz go mieć. Musisz to wiedzieć. Tak wygląda
http://allegro.pl/item372326840_przekaz ... f_iii.html
siedzi gdzieś za aku jeśli jest
http://allegro.pl/item372326840_przekaz ... f_iii.html
siedzi gdzieś za aku jeśli jest
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek, mam to, zobacz na foto zresztą:
http://www4.speedyshare.com/data/325592 ... 204440.jpg
i co z tym zrobić ?
klimy nie mam.
http://www4.speedyshare.com/data/325592 ... 204440.jpg
i co z tym zrobić ?
klimy nie mam.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
no tak przypuszczałem, to co przed zbiorniczkiem czarne to ten sterownik, prawdopodobnie to on dzięki dodatkowemu czujnikowi który jest przy pokrywie głowicy z tyłu (prawdopodobnie - u mnie w Vento tam jest) załącza ci wentylator po zatrzymaniu silnika, gdy zniknie chłodzenie od pędu powietrza, i to jest ok. Ale mniejsza z tym.
Teraz zgodnie z tym co sam przupuszczałeś sprawdź czy po zwarciu pinów we wtyczce czujnika na chłodnicy załącza się wentylator. Masz tam pewnie 3 piny, zwieraj dowolnie. Zwarcie dwóch (mniejsza o kolory) załączy pierwszy bieg, zwarcie drugiego z trzecim załączy 2 bieg.
Taraz tak.
Pod pokryweczką na sterowniku masz blaszkowy bezpiecznik, widać go na fotce, sprawdź go.
Przy zwieraniu pinów pierwszy bieg wentylatorów ma się uruchomić bez włączonego zapłonu, drugi bieg tylko na włączonym zapłnonie.
Zrób co napisałem, sprawdź jeszcze bezpieczniki wszystkie w środku auta, możesz tam mieć też jeszcze jeden zwykły przekaźnik od wentyli. Dziś już późno ale jutro do tego możemy wrócić i damy radę, spoko.
Teraz zgodnie z tym co sam przupuszczałeś sprawdź czy po zwarciu pinów we wtyczce czujnika na chłodnicy załącza się wentylator. Masz tam pewnie 3 piny, zwieraj dowolnie. Zwarcie dwóch (mniejsza o kolory) załączy pierwszy bieg, zwarcie drugiego z trzecim załączy 2 bieg.
Taraz tak.
Pod pokryweczką na sterowniku masz blaszkowy bezpiecznik, widać go na fotce, sprawdź go.
Przy zwieraniu pinów pierwszy bieg wentylatorów ma się uruchomić bez włączonego zapłonu, drugi bieg tylko na włączonym zapłnonie.
Zrób co napisałem, sprawdź jeszcze bezpieczniki wszystkie w środku auta, możesz tam mieć też jeszcze jeden zwykły przekaźnik od wentyli. Dziś już późno ale jutro do tego możemy wrócić i damy radę, spoko.
Ostatnio zmieniony ndz cze 08, 2008 23:27 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 374 gości