Strona 1 z 1
Jakie paliwo do TDi 101 PS?
: wt cze 03, 2008 00:52
autor: kamska
Witam,
TDi na pompo-wtryskach, idealny silnik z przebiegiem 110TKM z 02r.
Jakie paliwa zalecacie? Czy musi byc cos ekstra typu verwa z orleny, czy tez wystarczy zwykly diesel dla ciezarowek? Oczywiscie tylko i wylacznie na markowych stacjach.
P.S. paliwo bardzo drozeje, a ja ma dojscie za 3pln, tylko ze sa to zwykle diesle dla ciezarowek.
pozdrawiam
Kamil
: wt cze 03, 2008 01:03
autor: hakerek3
tu już jest Twoja wola
. znajomi mający pompowtryski z tego co wiem leją zawsze na Orlenie bo ponoć paliwo najpewniejsze. można oczywiście też lać "zwykłe" paliwo ale proponuję być w 100% pewnym co do jakości, bo jak wiesz pompowtryski nie lubią szajsu i potrafią się szybko mścić wysokimi kosztami naprawy...
: wt cze 03, 2008 01:22
autor: kamska
hakerek3 pisze:znajomi mający pompowtryski z tego co wiem leją zawsze na Orlenie bo ponoć paliwo najpewniejsze
Nie zbyt jasno wyrazilem- chodzi mi oto, czy ma to byc Ekstra diesle, czy tez zwykły? np. Orlen i Schell posiada dwa rodzaje Diesla, Ten drozszy podobno jest wydajniejszy. A jak to sie przeklada na jakosc???
Czy to pompowtrysków musi byc ten drozszy, wydajniejszy, czy tez zwykly dla " ciezarowek" ( caly czas mam na mysli Schell i Orlen).
: wt cze 03, 2008 07:33
autor: oldstaszek
To specjalnego znaczenia nie ma - jakie.Chcesz to kupujesz...często reklamę.
Ważne aby było czyste a szczególnie bez śladów wody.
: wt cze 03, 2008 07:35
autor: Buwik
Jak na markowych stacjach to możesz lać to i to bo oba są dobre, co do dojścia do ON za 3PLN to bym nie ryzykował i nie wlewał do baku nic takiego niewiadomego pochodzenia.
: wt cze 03, 2008 09:38
autor: hakerek3
kamska pisze:hakerek3 pisze:znajomi mający pompowtryski z tego co wiem leją zawsze na Orlenie bo ponoć paliwo najpewniejsze
Nie zbyt jasno wyrazilem- chodzi mi oto, czy ma to byc Ekstra diesle, czy tez zwykły? np. Orlen i Schell posiada dwa rodzaje Diesla, Ten drozszy podobno jest wydajniejszy. A jak to sie przeklada na jakosc???
Czy to pompowtrysków musi byc ten drozszy, wydajniejszy, czy tez zwykly dla " ciezarowek" ( caly czas mam na mysli Schell i Orlen).
więc o to chodzi
mogą to byc również zwykłe diesle jak poprzednicy stwierdzili ale musisz być pewien co do jakości. a co do tej ropki po 3.00zl to ja bym nie ryzykował...
jakie paliwo
: wt cze 03, 2008 09:55
autor: wielblad2
siema jak kochasz swoje autko to je szanuj nie lej ścierwa do baku .pare razy zalałem eko na orlenie i myślałem że umre z e złości w trasie byle górka i były schody .leje teraz tylko verwe na orlenie lub na shelu to lep[sze .różnica daje sie odczuć prawie natychmiast a i silnik lżej dycha . dbaj o wynalazek wujka Rudolfa bo naprawde warto uwierz.
te wynalazki potrafią z nami gadać tylko trzeba nauczyć sie ich słuchać a i dać im o co proszą inaczej zmoka i po kieszeni . moje mk3 i mk4 jeszcze mnie nie zawiodły . w trasie mnie nigdy nie zostawił zawsze wracały do domu ,czasem z bólami ale szły.
P.S. paliwo kurewsko drozeje, a ja ma dojscie za 3pln, tylko ze sa to zwykle diesle dla ciezaroweg.
jakcie stać na remonty to lej dziadostwo od ciężarówek i życze powodzenia
: wt cze 03, 2008 10:05
autor: losdamianos
Mój kumpel jak kupowałem swojego Golfa na pompowtryskach powiedział ,że "jak będziesz chciał nim długo i bezawaryjnie jezdzić , to musisz się liczyć z drogim paliwem bo ten silnik jest MEGA czuły na złą jakośc paliwa"....Tak więc nie oszczędzaj i lej dobrej jakości paliwo.Ja leje TYLKO Shell V-Power Diesel i BP Ultimate ( bardzo czesto również zalewam na pełny BAG uszlachetniacz STP do czyszczenia wtrysków- POLECAM!)
: wt cze 03, 2008 10:10
autor: oldstaszek
Jakości paliwa (jak piwa)nie sprawdzisz...ale możesz się ustrzec przed następstwami.
To już na pw...
: wt cze 03, 2008 13:39
autor: Forest89
Ja leje na Orlenie ekodiesel (ten zwykły diesel), ale od czasu do czasu wlewam też Verve bo silnik wtedy odpoczywa - takie mam wrażenie
PS. Nie myl ekodiesla z biodieslem
: czw cze 05, 2008 22:37
autor: kamska
Serdecznie dziekuje za dobre rady
.
Wypracowale sobie nowy, dobry układ- otoz jade sobie z tirem na Orlen, tankuje golfa, a nastepnie nie odkladajac dystrybutora podjezdza tir i leje dalej
. Tym sposobem mam pewne paliwko za 3pln
.
Wczesniej caly czas jezdzilem na verwie, a dzis poraz pierwszy wlalem ecodisesla. Motor pracuje idealnie, tylko komputer na poczatku wskazywal jakies kosmicze spalenie typu 20-30l, hehe naszczescie szybko sie unormowalo
pozdrawiam
Kamil
: czw cze 05, 2008 22:42
autor: Gitner
kamska pisze:Wypracowale sobie nowy, dobry układ- otoz jade sobie z tirem na Orlen, tankuje golfa, a nastepnie nie odkladajac dystrybutora podjezdza tir i leje dalej . Tym sposobem mam pewne paliwko za 3pln .
Dokladnie....
: czw cze 05, 2008 23:38
autor: Forest89
kamska pisze:Wypracowale sobie nowy, dobry układ- otoz jade sobie z tirem na Orlen, tankuje golfa, a nastepnie nie odkladajac dystrybutora podjezdza tir i leje dalej
. Tym sposobem mam pewne paliwko za 3pln
.
Yyy a jak to działa bo nie bardzo rozumiem
: pt cze 06, 2008 00:05
autor: kamska
Forest89 pisze:kamska pisze:Wypracowale sobie nowy, dobry układ- otoz jade sobie z tirem na Orlen, tankuje golfa, a nastepnie nie odkladajac dystrybutora podjezdza tir i leje dalej
. Tym sposobem mam pewne paliwko za 3pln
.
Yyy a jak to działa bo nie bardzo rozumiem
To dziala tylko i wylacznie, gdy masz uklady z kierowcami
. Np. tak jak ja pracujesz w firmie logistycznej.
A wyglada to tak, kierowca posiada karte platnicza. Leje do swojego Tira 1000l z czego 50 oddaje Tobie. Odbiera fakture na 1000l+ $ ode mnie. Pozniej musi tylko zmiescic sie w normie, hehehe
kamil