Strona 1 z 1

Jakie paliwo do TDi 101 PS?

: wt cze 03, 2008 00:52
autor: kamska
Witam,

TDi na pompo-wtryskach, idealny silnik z przebiegiem 110TKM z 02r.
Jakie paliwa zalecacie? Czy musi byc cos ekstra typu verwa z orleny, czy tez wystarczy zwykly diesel dla ciezarowek? Oczywiscie tylko i wylacznie na markowych stacjach.

P.S. paliwo bardzo drozeje, a ja ma dojscie za 3pln, tylko ze sa to zwykle diesle dla ciezarowek.

pozdrawiam

Kamil

: wt cze 03, 2008 01:03
autor: hakerek3
tu już jest Twoja wola ;). znajomi mający pompowtryski z tego co wiem leją zawsze na Orlenie bo ponoć paliwo najpewniejsze. można oczywiście też lać "zwykłe" paliwo ale proponuję być w 100% pewnym co do jakości, bo jak wiesz pompowtryski nie lubią szajsu i potrafią się szybko mścić wysokimi kosztami naprawy... :grrr:

: wt cze 03, 2008 01:22
autor: kamska
hakerek3 pisze:znajomi mający pompowtryski z tego co wiem leją zawsze na Orlenie bo ponoć paliwo najpewniejsze
Nie zbyt jasno wyrazilem- chodzi mi oto, czy ma to byc Ekstra diesle, czy tez zwykły? np. Orlen i Schell posiada dwa rodzaje Diesla, Ten drozszy podobno jest wydajniejszy. A jak to sie przeklada na jakosc???
Czy to pompowtrysków musi byc ten drozszy, wydajniejszy, czy tez zwykly dla " ciezarowek" ( caly czas mam na mysli Schell i Orlen).

: wt cze 03, 2008 07:33
autor: oldstaszek
To specjalnego znaczenia nie ma - jakie.Chcesz to kupujesz...często reklamę.
Ważne aby było czyste a szczególnie bez śladów wody. :pub:

: wt cze 03, 2008 07:35
autor: Buwik
Jak na markowych stacjach to możesz lać to i to bo oba są dobre, co do dojścia do ON za 3PLN to bym nie ryzykował i nie wlewał do baku nic takiego niewiadomego pochodzenia.

: wt cze 03, 2008 09:38
autor: hakerek3
kamska pisze:
hakerek3 pisze:znajomi mający pompowtryski z tego co wiem leją zawsze na Orlenie bo ponoć paliwo najpewniejsze
Nie zbyt jasno wyrazilem- chodzi mi oto, czy ma to byc Ekstra diesle, czy tez zwykły? np. Orlen i Schell posiada dwa rodzaje Diesla, Ten drozszy podobno jest wydajniejszy. A jak to sie przeklada na jakosc???
Czy to pompowtrysków musi byc ten drozszy, wydajniejszy, czy tez zwykly dla " ciezarowek" ( caly czas mam na mysli Schell i Orlen).
więc o to chodzi ;) mogą to byc również zwykłe diesle jak poprzednicy stwierdzili ale musisz być pewien co do jakości. a co do tej ropki po 3.00zl to ja bym nie ryzykował...

jakie paliwo

: wt cze 03, 2008 09:55
autor: wielblad2
siema jak kochasz swoje autko to je szanuj nie lej ścierwa do baku .pare razy zalałem eko na orlenie i myślałem że umre z e złości w trasie byle górka i były schody .leje teraz tylko verwe na orlenie lub na shelu to lep[sze .różnica daje sie odczuć prawie natychmiast a i silnik lżej dycha . dbaj o wynalazek wujka Rudolfa bo naprawde warto uwierz. :bigok: :okej: te wynalazki potrafią z nami gadać tylko trzeba nauczyć sie ich słuchać a i dać im o co proszą inaczej zmoka i po kieszeni . moje mk3 i mk4 jeszcze mnie nie zawiodły . w trasie mnie nigdy nie zostawił zawsze wracały do domu ,czasem z bólami ale szły. :pub: :kufel:



P.S. paliwo kurewsko drozeje, a ja ma dojscie za 3pln, tylko ze sa to zwykle diesle dla ciezaroweg.
jakcie stać na remonty to lej dziadostwo od ciężarówek i życze powodzenia

: wt cze 03, 2008 10:05
autor: losdamianos
Mój kumpel jak kupowałem swojego Golfa na pompowtryskach powiedział ,że "jak będziesz chciał nim długo i bezawaryjnie jezdzić , to musisz się liczyć z drogim paliwem bo ten silnik jest MEGA czuły na złą jakośc paliwa"....Tak więc nie oszczędzaj i lej dobrej jakości paliwo.Ja leje TYLKO Shell V-Power Diesel i BP Ultimate ( bardzo czesto również zalewam na pełny BAG uszlachetniacz STP do czyszczenia wtrysków- POLECAM!)

: wt cze 03, 2008 10:10
autor: oldstaszek
Jakości paliwa (jak piwa)nie sprawdzisz...ale możesz się ustrzec przed następstwami.
To już na pw... :pub:

: wt cze 03, 2008 13:39
autor: Forest89
Ja leje na Orlenie ekodiesel (ten zwykły diesel), ale od czasu do czasu wlewam też Verve bo silnik wtedy odpoczywa - takie mam wrażenie :D
PS. Nie myl ekodiesla z biodieslem :helm:

: czw cze 05, 2008 22:37
autor: kamska
Serdecznie dziekuje za dobre rady ;).

Wypracowale sobie nowy, dobry układ- otoz jade sobie z tirem na Orlen, tankuje golfa, a nastepnie nie odkladajac dystrybutora podjezdza tir i leje dalej ;). Tym sposobem mam pewne paliwko za 3pln ;).

Wczesniej caly czas jezdzilem na verwie, a dzis poraz pierwszy wlalem ecodisesla. Motor pracuje idealnie, tylko komputer na poczatku wskazywal jakies kosmicze spalenie typu 20-30l, hehe naszczescie szybko sie unormowalo ;)

pozdrawiam

Kamil

: czw cze 05, 2008 22:42
autor: Gitner
kamska pisze:Wypracowale sobie nowy, dobry układ- otoz jade sobie z tirem na Orlen, tankuje golfa, a nastepnie nie odkladajac dystrybutora podjezdza tir i leje dalej . Tym sposobem mam pewne paliwko za 3pln .
Dokladnie.... :grin:

: czw cze 05, 2008 23:38
autor: Forest89
kamska pisze:Wypracowale sobie nowy, dobry układ- otoz jade sobie z tirem na Orlen, tankuje golfa, a nastepnie nie odkladajac dystrybutora podjezdza tir i leje dalej ;) . Tym sposobem mam pewne paliwko za 3pln ;) .
Yyy a jak to działa bo nie bardzo rozumiem :oops:

: pt cze 06, 2008 00:05
autor: kamska
Forest89 pisze:
kamska pisze:Wypracowale sobie nowy, dobry układ- otoz jade sobie z tirem na Orlen, tankuje golfa, a nastepnie nie odkladajac dystrybutora podjezdza tir i leje dalej ;) . Tym sposobem mam pewne paliwko za 3pln ;) .
Yyy a jak to działa bo nie bardzo rozumiem :oops:

To dziala tylko i wylacznie, gdy masz uklady z kierowcami ;). Np. tak jak ja pracujesz w firmie logistycznej.

A wyglada to tak, kierowca posiada karte platnicza. Leje do swojego Tira 1000l z czego 50 oddaje Tobie. Odbiera fakture na 1000l+ $ ode mnie. Pozniej musi tylko zmiescic sie w normie, hehehe

kamil