Strona 1 z 2
VW III 1,4 problem z praca silnika
: pn cze 20, 2005 14:08
autor: Dołek
Panowie potrzebuje porady posiadam Golfa III 92' 1,4 i od jakiegos czasu silnik nie pracuje stabilnie to jest nie pali bez dodawania gazy szarpie podczas jazdy, lubi zgasnąc na 2 biegu. Wymienilem filtr paliwa praca silnika poprawila sie ale nie duzo. Mechanik powiedzial ze to moze byc pompa paliwa a dokladnie za male cisnienie w niej. Jeszcze co prawda nie bylem na pomiarze ale chcialem sie dopytac was co o tym sadzicie i czy spotkaliscie sie z tym czasem. Zaobserwowalem jeszce cos gdy samochod spacuje na luzie przy dodaniu lekko gazy i trzymaniu go na takim samym pozomie silnik po paru sekundach sam robi duza wzwyzke obrotow po czym maksymalnie spada i albo sie wyratuje albo zgasnie. Ostatni wyprzedzalem na trasie i zacza w tym momencie tak tracic moc i niereagowac na gaz ze mialem problemy z wyprzedaniem Pomożecie ???????????
: pn cze 20, 2005 14:31
autor: Marihuana Man
Miałem podobnie kiedyś w tym samym silniku... Przy gwałtownym dodaniu gazu auto gwałtownie traciło moc i ostatecznie gasło... Wogóle nie mozna było go wkrecić na wysokie obroty. Okazało się, że komputer nie zbierał danych z sondy i czujnika przepustnicy... Skonczyło sie na wgraniu od nowa softu...
: pn cze 20, 2005 14:35
autor: Dołek
jaki to koszt i gdzie to robiles? wiesz ale nie wiem czy to o to biega bo on czasem sie normalnie zachowuje a czasem jakby mu gorzej bylo czyli to co juz opisywalem

: pn cze 20, 2005 16:05
autor: Skygge
Przyczyn może być dużo.... Sam coś takiego przerabiałem i zanim doszedłem, że to pompa, przebadałem (na oko i miernik uniwersalny) wiele podzespołów. Sprawdź może czujnik położenia przepustnicy (potencjometr). Na niepracującym silniku wyciągnij wtyczkę i podepnij się omomierzem. Potem poruszaj przepustnicą i sprawdź czy wartości się zmieniają. Porównaj to z danymi katalogowymi. Jak nie chce Ci się bawić w coś takiego, to odłącz wtyczkę od tego czujnika na zapalonym silniku - powinna natychmiast dać się zauważyć różnica w pracy silnika, czasem nawet zdechnie od tego. Obroty spadają, silnik pracuje nieregularnie, reaguje na dodanie gazu z lekkim opóźnieniem. Jeśli to nie pomoże, to zacznij od przeczyszczenia wszystkich wtyczek, najlepiej jeszcze dodatkowo psiknąć je preparatem "kontakt" do usuwania tlenków i zabrudzeń ze styków. Jak to nie zadziała to odłącz wąż zasilający wtrysk paliwem, wsadź końcówkę do słoika i włącz zapłon. Zobacz ile paliwa naleci. Przekręć kluczykiem, niech rozrusznik pokręci się kilka sekund i zobacz jeszcze raz. W słoiku powinno być sporo paliwa. Nie wiem co jeszcze, w sumie to się na tym nie znam

: pn cze 20, 2005 16:12
autor: Dołek
hehe wszystko fajnie i dzieku za pomoc ale wiesz ja niebardzo mam o tym pojecia zeby sie sam za to brac. chodzi mi o to ze boje ise troche wymieniac ta pompe paliwa bo pojdzie w dupu jakies 500zl a niewiadomo czy to cos da. Jak myslicie czy pomiar komputerowy da odpowiedz czy to pompa szwankuje ?
: pn cze 20, 2005 16:15
autor: Dołek
a zauwazylem czos jeszcze silnik troche dziwnie brzmi troche za glosne jest warczenie. Gdy dociskam cala obudowe filtra powietrza to ten odglos zostaje calkowice stlumiony. Problem w tym ze jak zdejme pokrywe od filtra powietrza to i tak nie moge go juz bardziej dokrecic bo sruby sa na maxa skrecone. A cala obudowa filtra troche sie porusza gdy ja delikatnie przekrecam. Czy to czyms grozi ?
: pn cze 20, 2005 16:26
autor: Skygge
hehehe, miałem DOKŁADNIE tak samo. Obudowa filtra wydawała taki dźwięk przy dodawaniu gazu jak dziurawy wydech. Jeśli chodzi o resztę, to ja też się nie znam, jestem kompletnym laikiem, pompę paliwa widziałem pierwszy raz w życiu na oczy. Tylko trochę odwagi trzeba.

Powodzenia!
ps. A nie masz jakiegoś kolegi, który mógłby Ci pomóc? Rzucić okiem, posłuchać...
: pn cze 20, 2005 16:29
autor: Dołek
No ale jak rozwiązales problem filtra dajas uszcelke dodatkowa zalozyles czy co ? Bo w moim przypadku dokrecic sie juz nie da.
: pn cze 20, 2005 16:32
autor: Skygge
Po "naprawieniu" pompy samo przeszło. Tam gdzieś z tyłu w moim Golfie jest jakiś amortyzator drgań przepustnicy. Powinien stłumić te drgania. Ona drgała u mnie, bo silnik dostawał za mało paliwa i coś głupiał. Teraz jest OK
Ściągnij katalog ETKA, pooglądaj dokładnie rysunki, przeanalizuj rysunek wtrysku, co gdzie ma iść, to bardzo pomaga!
Pozdr,
Skygge
ps. wątpię, żeby komputer pokazał błąd w pompie paliwa. No chyba, że całkiem padnie, ale to w ogóle nie odpali. Nie wiem jak w III ale u mnie w MKII do pompy dochodzi tylko kabel +- 12V i tyle. Żadnej wymiany danych między pompką a kompem.

: pn cze 20, 2005 16:53
autor: Dołek
Napisales po "naprawie pompy". Ja myslalem ze pompy nie mozna odrestaurowac myslalem ze tylko mozna ja wymienic na nowa.
: pn cze 20, 2005 17:02
autor: Skygge
Napisałem "naprawie" w cudzysłowiu - bo usterka polegała na tym, że była źle podłączona. O tym jak powinna być podłączona dowiedziałem się właśnie z ETKI
: pn cze 20, 2005 19:01
autor: daaroo
Skygge pisze:Po "naprawieniu" pompy samo przeszło. Tam gdzieś z tyłu w moim Golfie jest jakiś amortyzator drgań przepustnicy. Powinien stłumić te drgania. Ona drgała u mnie, bo silnik dostawał za mało paliwa i coś głupiał. Teraz jest OK
Ściągnij katalog ETKA, pooglądaj dokładnie rysunki, przeanalizuj rysunek wtrysku, co gdzie ma iść, to bardzo pomaga!
Pozdr,
Skygge
ps. wątpię, żeby komputer pokazał błąd w pompie paliwa. No chyba, że całkiem padnie, ale to w ogóle nie odpali. Nie wiem jak w III ale u mnie w MKII do pompy dochodzi tylko kabel +- 12V i tyle. Żadnej wymiany danych między pompką a kompem.

Przy RP do pompy dochodi wtyczka na 4 piny, przynajmniej u mnie tak jest.
: śr cze 29, 2005 12:11
autor: Dołek
Ostatnio golfina chodzi nawet dobrze nic nie szarpie pali w miare normalnie, czy tomozliwe zeby samo mu przeszlo? jakos mi sie niechce wierzyc ale szkoda mi teraz jechac na pomiar tej pompy bo jeszce mechanior mnie wysmieje i bedzie wiocha

: śr cze 29, 2005 12:42
autor: Marihuana Man
Moze syf miałeś zamiast paliwa....