VW III 1,4 problem z praca silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
VW III 1,4 problem z praca silnika
Panowie potrzebuje porady posiadam Golfa III 92' 1,4 i od jakiegos czasu silnik nie pracuje stabilnie to jest nie pali bez dodawania gazy szarpie podczas jazdy, lubi zgasnąc na 2 biegu. Wymienilem filtr paliwa praca silnika poprawila sie ale nie duzo. Mechanik powiedzial ze to moze byc pompa paliwa a dokladnie za male cisnienie w niej. Jeszcze co prawda nie bylem na pomiarze ale chcialem sie dopytac was co o tym sadzicie i czy spotkaliscie sie z tym czasem. Zaobserwowalem jeszce cos gdy samochod spacuje na luzie przy dodaniu lekko gazy i trzymaniu go na takim samym pozomie silnik po paru sekundach sam robi duza wzwyzke obrotow po czym maksymalnie spada i albo sie wyratuje albo zgasnie. Ostatni wyprzedzalem na trasie i zacza w tym momencie tak tracic moc i niereagowac na gaz ze mialem problemy z wyprzedaniem Pomożecie ???????????
- Marihuana Man
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontakt:
Przyczyn może być dużo.... Sam coś takiego przerabiałem i zanim doszedłem, że to pompa, przebadałem (na oko i miernik uniwersalny) wiele podzespołów. Sprawdź może czujnik położenia przepustnicy (potencjometr). Na niepracującym silniku wyciągnij wtyczkę i podepnij się omomierzem. Potem poruszaj przepustnicą i sprawdź czy wartości się zmieniają. Porównaj to z danymi katalogowymi. Jak nie chce Ci się bawić w coś takiego, to odłącz wtyczkę od tego czujnika na zapalonym silniku - powinna natychmiast dać się zauważyć różnica w pracy silnika, czasem nawet zdechnie od tego. Obroty spadają, silnik pracuje nieregularnie, reaguje na dodanie gazu z lekkim opóźnieniem. Jeśli to nie pomoże, to zacznij od przeczyszczenia wszystkich wtyczek, najlepiej jeszcze dodatkowo psiknąć je preparatem "kontakt" do usuwania tlenków i zabrudzeń ze styków. Jak to nie zadziała to odłącz wąż zasilający wtrysk paliwem, wsadź końcówkę do słoika i włącz zapłon. Zobacz ile paliwa naleci. Przekręć kluczykiem, niech rozrusznik pokręci się kilka sekund i zobacz jeszcze raz. W słoiku powinno być sporo paliwa. Nie wiem co jeszcze, w sumie to się na tym nie znam 

a zauwazylem czos jeszcze silnik troche dziwnie brzmi troche za glosne jest warczenie. Gdy dociskam cala obudowe filtra powietrza to ten odglos zostaje calkowice stlumiony. Problem w tym ze jak zdejme pokrywe od filtra powietrza to i tak nie moge go juz bardziej dokrecic bo sruby sa na maxa skrecone. A cala obudowa filtra troche sie porusza gdy ja delikatnie przekrecam. Czy to czyms grozi ?
hehehe, miałem DOKŁADNIE tak samo. Obudowa filtra wydawała taki dźwięk przy dodawaniu gazu jak dziurawy wydech. Jeśli chodzi o resztę, to ja też się nie znam, jestem kompletnym laikiem, pompę paliwa widziałem pierwszy raz w życiu na oczy. Tylko trochę odwagi trzeba.
Powodzenia!
ps. A nie masz jakiegoś kolegi, który mógłby Ci pomóc? Rzucić okiem, posłuchać...

ps. A nie masz jakiegoś kolegi, który mógłby Ci pomóc? Rzucić okiem, posłuchać...
Po "naprawieniu" pompy samo przeszło. Tam gdzieś z tyłu w moim Golfie jest jakiś amortyzator drgań przepustnicy. Powinien stłumić te drgania. Ona drgała u mnie, bo silnik dostawał za mało paliwa i coś głupiał. Teraz jest OK
Ściągnij katalog ETKA, pooglądaj dokładnie rysunki, przeanalizuj rysunek wtrysku, co gdzie ma iść, to bardzo pomaga!
Pozdr,
Skygge
ps. wątpię, żeby komputer pokazał błąd w pompie paliwa. No chyba, że całkiem padnie, ale to w ogóle nie odpali. Nie wiem jak w III ale u mnie w MKII do pompy dochodzi tylko kabel +- 12V i tyle. Żadnej wymiany danych między pompką a kompem.
Ściągnij katalog ETKA, pooglądaj dokładnie rysunki, przeanalizuj rysunek wtrysku, co gdzie ma iść, to bardzo pomaga!
Pozdr,
Skygge
ps. wątpię, żeby komputer pokazał błąd w pompie paliwa. No chyba, że całkiem padnie, ale to w ogóle nie odpali. Nie wiem jak w III ale u mnie w MKII do pompy dochodzi tylko kabel +- 12V i tyle. Żadnej wymiany danych między pompką a kompem.

- daaroo
- Forum Master
- Posty: 1784
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
- Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
- Kontakt:
Skygge pisze:Po "naprawieniu" pompy samo przeszło. Tam gdzieś z tyłu w moim Golfie jest jakiś amortyzator drgań przepustnicy. Powinien stłumić te drgania. Ona drgała u mnie, bo silnik dostawał za mało paliwa i coś głupiał. Teraz jest OK
Ściągnij katalog ETKA, pooglądaj dokładnie rysunki, przeanalizuj rysunek wtrysku, co gdzie ma iść, to bardzo pomaga!
Pozdr,
Skygge
ps. wątpię, żeby komputer pokazał błąd w pompie paliwa. No chyba, że całkiem padnie, ale to w ogóle nie odpali. Nie wiem jak w III ale u mnie w MKII do pompy dochodzi tylko kabel +- 12V i tyle. Żadnej wymiany danych między pompką a kompem.
Przy RP do pompy dochodi wtyczka na 4 piny, przynajmniej u mnie tak jest.
- Marihuana Man
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości