Strona 1 z 1

Jaki to silnik ?

: ndz cze 01, 2008 15:19
autor: maro7575
Witam, niedawno dostałem od dziadka golfa I, mam problem ponieważ nie wiem jaki znajduje sie w nim silnik :grin: dziadek posiadał go od kilku lat, w tym czasie został wymieniony w nim silnik, dziadek twierdzi ze swap był z passata... ale ja nie jestem do konca przekonany:D wiec załączam fotki tego silnika... moze ktos powie mi jaka to pojemnosc, ile ma koni, itp. Obrazek Obrazek

: ndz cze 01, 2008 17:00
autor: mateez
Wydaje mi się, że to jest 1,6.

PS
Możesz zdjąć puszkę z filtrem powietrza i zobaczyć jaki masz gaźnik.

Jaki to silnik ?

: ndz cze 01, 2008 18:00
autor: maro7575
oto dodatkowe zdjęcia...gaznik... prosze o wszelkie informacje o tym motorku...:) Obrazek Obrazek Obrazek

: ndz cze 01, 2008 18:32
autor: Paweł Marek
Gaźnik Pierburg 2E2, silnik 1,6 lub 1,8 więcej się nie da z tych fotek powiedzieć.
Możesz zmierzyć skok tłoka przeze dziurę od świecy kawałkiem miękkiego drutu - w ten sposób poznasz pojemność.
Możesz podać numer gaźnika. Jest po tej stronie co widać na pierwszej fotce gaźnika, nad napisem Pierburg 2E, na pokrywie małymi literkami wybity, spisz dokładnie ten numer łącznie z literką na końcu numerka (to jest 9 cyferek plus literka lub bez literki). Po tym się dojdzie z jakiego silnika jest gaźnik i zakładając że gaźnik nie był zmieniony to dowiesz się wszystkiego o silniku również.

Jaki to silnik ?

: ndz cze 01, 2008 18:46
autor: maro7575
027129015
VW/AU

taki numer odczytałem z gaznika nad napisem...

: ndz cze 01, 2008 18:49
autor: Paweł Marek
Gaźnik jest od silnika 1,8 GU, 90 KM, porządna maszynka jak na jedynkę

Jaki to silnik ?

: ndz cze 01, 2008 18:53
autor: maro7575
dzieki:) teraz zaczynam ładować kase w udoskonalenia... dziadek troche go zaniedbal....

dzięki jeszcze raz i oczywiscie klikam pomógł :D

: ndz cze 01, 2008 18:56
autor: Paweł Marek
zwróć uwagę między innymi że ten silniczek może nie mieć jeszcze hydraulicznych szklanek zaworowych (był robiony od 1983 roku) i wtedu musisz co jakiś czas regulować zawory zmieniając płytki, starsi mechanicy mają ich pełno.

[ Dodano: Nie Cze 01, 2008 6:58 pm ]
i przy tej okazji zmienisz uszczelkę pod deklem żeby trochę odsyfić silnik.

: ndz cze 01, 2008 19:11
autor: wojtas4589
Paweł Marek,
Paweł Marek pisze:Możesz zmierzyć skok tłoka przeze dziurę od świecy kawałkiem miękkiego drutu - w ten sposób poznasz pojemność
można coś wiecej bo jestem ciekawy jak to poznać

: ndz cze 01, 2008 20:24
autor: Paweł Marek
skok tłoka można zmierzyć kręcąc za wał korbowy i mierząc ile włożony w sam dół dut wyjdzie przy tym. Będzie to mniej więcej (drut włazi trochę pod skosem), ale wystarczy żeby rozróżnić 1,6 od 1,8, wartości skoku sa w spisie silników.

: ndz cze 01, 2008 21:08
autor: wojtas4589
dzięki :pub:

Jaki to silnik ?

: ndz cze 01, 2008 21:10
autor: maro7575
jeszcze takie pytanko mam... w jakich samochodach montowano te silniki??? golf, passat?????

: ndz cze 01, 2008 22:22
autor: Paweł Marek
golf II i Jetta II (sam miałem) spis silników masz na forum http://www.vwgolf.pl/?page_id=176