Strona 1 z 3
Problem po wymianie rozrządu
: sob maja 31, 2008 17:56
autor: dyzio86
dziś wymieniłem rozrząd ale po złożeniu strasznie nierówno chodzi , klekocze ,konsola szybko sie nagrzewa,a na dodatek rury od chlodnicy sa zimne caly czas.mozliwe ze nowa pompa wody jest do dupy?i czy po zmianie rozrzadu tj paska pompy wody i simeringu ustawia sie zaplon ?
albo co moglem zrobic?dodam że znaki wskazuja dobrze ale co drugi obrot kola zeb.walu rozrzadu.sprawdzilem krecac recznie.poleglem przy tym i niewiem co teraz zrobic.
: sob maja 31, 2008 18:33
autor: sas_gti
nie ma opcji zeby znaki zgadzały sie co dw obroty wałem, moze co 4? Wał kreci sie 4 rayz szybciej niz walek rorzadu i wałek pomocniczy wiec to fizycznie niemożliwe zeby co dwa obroty rorzad byl na znakach.
Jesli nie zaznaczyles sobie wczesniejszego polozenia palca rysikiem na rozdzielaczu to mas do ustawnienia zapłon. Mozliwe tez ze zle ustawiles rorzad , bo z twojego posta wynika ze nie udało ci sie odczytac znakow prawidłowo
[ Dodano: Sob Maj 31, 2008 18:35 ]
problem w układem chłodzenia to raczej osobna sprawa , tzn nie nalezy wiązać nierownej pracy z brakiem odpowiedniego chłodzenia
: sob maja 31, 2008 18:48
autor: dyzio86
krecac kolem zebatym walu rozrz robi 2 obr kolo pasowe czyli takze zeb.walu korb.napewno nie 4!!
a jakie powinno byc max wychylenie miedzy znakami?ruszalem waly bez paska ale znaki ustawilem dobrze przed zalozeniem.
a faktycznie nic nie robilem z rozdzielaczem i palcem bo niemialem pojecia ze tez bedzie trzeba cos takiego ustawiac.sugerowalem sie tylko znakami na kołach.
a to ze zle ustawilem rozrzad to nie rozumiem skoro znaki sa dobrze??
: sob maja 31, 2008 18:58
autor: sas_gti
nie powinno się krecickołem zębatym wałka rorządu (ty go nazywasz wałem rorządu)
kreć kołem wału korbowego tylko i wyłącznie, o inaczje nadwyręzasz pasek, szczególnie jesli nie odkreciłeś świec (nie wiem czy to zrobiles)
sprawdz znak na kole wałka, sprawdz znak na kopule/palcu, sprawdz znak na kole pasowym wału korbowego. Jak bedzie na zakach to odpali i powinno byc ok
Co do ilosci obrotow to chyba masz racje cos mi sie pomerdało chyba...
: sob maja 31, 2008 19:06
autor: krzycho85
Jeśli nie wyjmowałeś aparatu, i dobrze ustawiłeś rozrząd to jednocześnie masz dobrze ustawiony zapłon. Jeśli sie nie myle to w ABU aparat napędzany jest od wałka rozrządu.
Jeśli masz za późny zapłon to faktycznie silnik będzie sie bardzo szybko nagrzewał a może też nie równo pracować. Tak że sprawdź koniecznie ten rozrząd jeszcze raz.
: sob maja 31, 2008 19:24
autor: dyzio86
kopulki od zaplonu wogole nie ruszalem
to jesli znaki sie zgadzaja to jak inaczej ustawic rozrzad?
na kole pasowym pomierzy szczeline w plastiku a zebate walu rozrz na przeciw strzalki - i to sie zgadza
a wczesniej wlasnie niekrecilem korbowym tylko walem rozrzadu ...wiec co sie stalo skoro znaki sa dobrze?
: sob maja 31, 2008 19:56
autor: vwarek
dyzio86 pisze:kopulki od zaplonu wogole nie ruszalem
A jak masz rozrząd ustawiony na znakach to w jakim położeniu masz palec w aparacie?
: sob maja 31, 2008 20:09
autor: dyzio86
vwarek pisze:A jak masz rozrząd ustawiony na znakach to w jakim położeniu masz palec w aparacie?
prawie ze poziomo a dwie kropeczki skierowane do przodu...o to chodzi?
a silnik podskakuje -zajebiscie nierowno chodzi-gorzej niz diesel
: sob maja 31, 2008 20:29
autor: vwarek
dyzio86 pisze:prawie ze poziomo a dwie kropeczki skierowane do przodu...o to chodzi?
a silnik podskakuje -zajebiscie nierowno chodzi-gorzej niz diesel
Przecież ja go nie widzę..
Jeśli masz rozrząd ustawiony na znakach a nie ruszałeś aparatu to palec powinien być na znaku na obudowie aparatu (na 1 cylinder)
: sob maja 31, 2008 21:25
autor: dyzio86
vwarek pisze:palec powinien być na znaku na obudowie aparatu (na 1 cylinder)
czyli jak?niewiem o co chodzi...ale mimo to zostawie jak jest i oddam autko do mechanika, wykosztuje sie ale niebedzie problemow i spokoj.pozylowalem to mam dzieki wszystkim za pomoc.
[ Dodano: 31 Maj 2008 21:30 ]
ile kosztuje ustawienie zapłonu?
a ile rozrządu?jeśli takie coś robia
: sob maja 31, 2008 22:03
autor: vwarek
dyzio86 pisze:czyli jak?niewiem o co chodzi...
Chłopie, Ty tu punktów nie rozdawaj tylko działaj..
Kopułkę aparatu możesz załozyć tylko w jednej pozycji. Ustaw rozrząd na znakach, przystaw kopułkę do aparatu i z położenia palca zobacz na jaki cylinder będzie iskra. Dojdziesz do tego po kablu WN wychodzącego z kopułki do świecy w motorze. Musisz tylko znać kierunek obrotów palca w aparacie ale to bedziesz wiedział jak pokręcisz wałem
: sob maja 31, 2008 22:51
autor: dyzio86
vwarek,
,ktory cyl i kabel liczy sie jako 1 bo chyba ten interesuje do np pozycji GMP?
i jak rozumiem musi wtedy pokazywac ze jest ust na 1 cyl/kabel to bedzie dobrze?a jak zle to ustawic zaplon trzeba
: sob maja 31, 2008 23:00
autor: norek111
pierwszy jest od strony rozrządu i tak powinien pokazywać palec jesli jest wszystko ustawione na znaki
: sob maja 31, 2008 23:01
autor: vwarek
dyzio86 pisze:ktory cyl i kabel liczy sie jako 1
Pierwszy od rozrządu.
dyzio86 pisze:jak rozumiem musi wtedy pokazywac ze jest ust na 1 cyl/kabel to bedzie dobrze?
Twierdzisz, że aparatu nie ruszałeś więc powinno być dobrze