Strona 1 z 2

Brzęczyk jak wyłączyc ??

: śr maja 28, 2008 21:59
autor: hash
Witam mam taki problem w czasie jazdy gdy silnik sie rozgrzeje czyli po jakiejs pol godzinie zaczyna migac kontrolka oleju i wlacza sie brzeczyk bylem u mechanika i mierzył to cisnienie na wolnych obr. wynosi 0,8 bara a na 2000obr. 1.6bara i mowi ze jest dobre wymienil czujniki
a kontrolka i brzeczyk nadal sie wlacza chce wylaczyc tylko brzeczyk ktos wie jak to wylaczyc??? :smoke:

: czw maja 29, 2008 02:16
autor: Sztomel
zanim zdecydujesz się odłączyć brzęczyk to poczytaj tematy z forum :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=107582
oraz tematy z poza forum :
http://www.google.pl/custom?hl=pl&inlan ... itesearch=
lepiej poczytać, zorientować się co i jak zanim posłuchasz jednego "mądrego" mechanika, który potem nie zapłaci Ci za naprawę silnika.

: czw maja 29, 2008 07:31
autor: tazia85
Jak masz dwa czujniki to odepnij oba i zobacz czy dalej będzie mrugać i brzęczeć. Jeżeli przestanie to masz coś z czujnikami skoro ciśnienie masz dobre. VW robiło całą gamę czujników i jeden z twoich może mieć złe ciśnienie. Lepiej się pobaw z nimi, a połowa czujników firmy EPS to syf malaryczny.

: pt maja 30, 2008 16:53
autor: marcin2345
Ja też był bym wdzięczny jak odłączyć brzęczyk od kontrolki oleju:). Naprawdę będe wdzięczny za informację

: pt maja 30, 2008 19:07
autor: twardy
marcin2345 pisze:Ja też był bym wdzięczny jak odłączyć brzęczyk od kontrolki oleju:).
zamiast wyłączać brzęczy który przecież po coś jest , wymieńcie czujniki które macie zepsute.

: pt maja 30, 2008 19:51
autor: Pinhead
A skąd ta pewność że czujniki mają popsute ?
Pomiar ciśnienia bez obciążenia silnika nie jest pewnym testem. Miałem kiedyś ten sam problem i też pomiar był prawidłowy a jak się okazało do wymiany były panewki i pompa oleju. Żeby przetestować porządnie ciśnienie oleju to trzeba by manometr wkręcić zamiast czujników i sprawdzać pomiar ciśnienia podczas jazdy.

: pt maja 30, 2008 23:22
autor: twardy
Pinhead, może żle to napisałem , ale chodzi mi o to że zamiast naprawić niesprawna część koledzy chcą wyłączyć brzęczyk który ma zza zadanie poinformować że jest coś nie tak.

: sob maja 31, 2008 08:23
autor: marcin2345
czujnik już wymieniałem, nie chodzi o to żeby wyłączyć czujnik tylko sam brzęczyk kontrolka mam nadzieje że będzie działać tylko niech to przestanie brzęczeć w czasie jazdy :grrr:

: sob maja 31, 2008 09:10
autor: spawacz
Poprostu magistrala olejowa sie zacina , normalny blad vw , mozesz zmasowac 1 czujnik ale nie p[amietam ktory.

: sob maja 31, 2008 10:27
autor: sepcio
skoro masz cisnienie 1,6 bara przy 2000 obr/min to nie jest wcale dobrze bo ksiazkowo powinno byc minimum 2 bary i dlatego przy 2000 obr/min brzeczyk i kontrolka sie wlacza. ja mierzylem cisnienie na goracym i zimnym oleju i mam praktycznie takie same wiec dlaczego brzeczyk i kontrolka wlacza sie dopiero po 15 km?

: sob maja 31, 2008 11:37
autor: Pinhead
marcin2345 pisze: tylko sam brzęczyk kontrolka mam nadzieje że będzie działać tylko niech to przestanie brzęczeć w czasie jazdy :grrr:
A jak myślisz dlaczego VW zastosował brzęczyk z tak wkurzającym dźwiękiem ? :) Jak brzęczy to teoretycznie w ogóle nie powinieneś kontynuować jazdy. Auto do mechanika i zapewne pompa oleju z panewkami na korbowodach do wymiany. Może nawet nie trzeba będzie robić szlifu wału ale to już zależy jak długo masz zamiar jeździć z nieodpowiednim smarowaniem.

: sob maja 31, 2008 16:20
autor: marcin2345
Pinhead pisze: Auto do mechanika i zapewne pompa oleju z panewkami na korbowodach do wymiany.
A jaki jest koszt takiej wymiany?

: sob maja 31, 2008 19:07
autor: Pinhead
To zależy od warsztatu ale ja około 4 lata temu płaciłem 1000zł. Części i robocizna.

: sob maja 31, 2008 20:04
autor: wielblad2
panewki nie są drogie możesz to zrobić sam co do pompy to warto poprosić jednak fachowca o pomoc . wymiana panewek to ok 1,5 godz reszta to gust i sprawne ręce mecha. co do jazdy z brzęczykiem radze nie ryzykować zbyt duże koszta lub nagła śmierć kochanego chyba mk2 czy warto ? :grrr: :grrr: