Strona 1 z 1

[MkIII 1,9TDI 1Z] HELP

: ndz cze 19, 2005 17:04
autor: Razal
pisałem już kiedyś cytuję
"zauważyłem ostatnio (w lusterku), że (tylko) w momencie przyspieszania np. 3 bieg od ok. 2000 t obr. do ok. 3000 obr/min pojawia się z wydechu czarny dym, jest to zjawisko chwilowe, ostatnio też jechałem pod dosyć stromą górkę na drugim biegu (też w lusterku widziałem troche czarnego dymu), jest to silnik 1Z 1,9 TDi, ogólnie silnik dobrze ciągnie i nie zamula, spalanie też w normie"

są takie możliwe powody z tego co udało mi się ustalić:
- uszkodzony EGR,
- nieszczelność na dolocie.
O ile to pierwsze sprawdze tylko na VAGu (w nadchodzącym tygodniu), to to drugie sprawdziłem już zgodnie z zaleceniem Mastera, organoleptycznie wynik = wszystkie węże i wężyki w okolicach turba, przepływki itd. OK , jednak zajżałem w okolice INTERCOOLERA (położony w MkIII w okolicach przedniego lewego błotnika, tak za lampą) i co się okazuje wlaśnie tam chyba jest jakaś nieszczelność bo oklice lampy i górna część IC ta plastikowa do której wpada powietrze są spocone jakby olejem. Co w takim przypadku dalej czynić ??

: ndz cze 19, 2005 23:58
autor: Unicron
a czy to nie jest normalne, że dieselek zakopci sobie czasem??

Re: [MkIII 1,9TDI 1Z] HELP

: pn cze 20, 2005 00:16
autor: leo...
Razal pisze:pisałem już kiedyś cytuję
"zauważyłem ostatnio (w lusterku), że (tylko) w momencie przyspieszania np. 3 bieg od ok. 2000 t obr. do ok. 3000 obr/min pojawia się z wydechu czarny dym, jest to zjawisko chwilowe, ostatnio też jechałem pod dosyć stromą górkę na drugim biegu (też w lusterku widziałem troche czarnego dymu), jest to silnik 1Z 1,9 TDi, ogólnie silnik dobrze ciągnie i nie zamula, spalanie też w normie"

są takie możliwe powody z tego co udało mi się ustalić:
- uszkodzony EGR,
- nieszczelność na dolocie.
O ile to pierwsze sprawdze tylko na VAGu (w nadchodzącym tygodniu), to to drugie sprawdziłem już zgodnie z zaleceniem Mastera, organoleptycznie wynik = wszystkie węże i wężyki w okolicach turba, przepływki itd. OK , jednak zajżałem w okolice INTERCOOLERA (położony w MkIII w okolicach przedniego lewego błotnika, tak za lampą) i co się okazuje wlaśnie tam chyba jest jakaś nieszczelność bo oklice lampy i górna część IC ta plastikowa do której wpada powietrze są spocone jakby olejem. Co w takim przypadku dalej czynić ??
dalej musisz qpić klej JOWAT 960 (dostępny w firmach robiących kleje na zamówienie) - jest to klej którym z powowdzeniem skleisz cieknący cooler - najlepeij rozebrać IC - czyli odłączyć część alu od częsci plastikowej - sprawdzic w jakim stanie jest uszczelka (ewentualnie wymienić ) pokleić na łączeniu uszczelka plastik aluminium - i po kłopocie ... klej idealnie nadaje się do tego typu operacji - 2 coolery poklejone tym klejem banglają już od kilku miesięcy bezproblemowo

Będzie klejenie, albo wymiana ...

: pn cze 20, 2005 07:27
autor: Razal
Unicron pisze:a czy to nie jest normalne, że dieselek zakopci sobie czasem??
Być może masz racje z tym "zakopci", ale przyznasz że to pocenie się w okolicach IC jest lipa i może być przyczyną jakiejś nieszczelności. Mam tu na myśli nieszczelność na wlocie do IC przez co mniej powietrza dostaje się do dolotu, skutek mało powietrza schlodzonego + paliwo = stefek batory.

Zaczne działać z tym IC jak tylko znajde chwile wolną :hmm:

Pozdro.

Wyciągał ktoś InterCooler z Golfa MkIII TDI 90KM 1Z ??

: pn cze 20, 2005 13:07
autor: Razal
jak to zrobic szybko i bezboleśnie ?? ;) bo z tego co widziałem to chyba trza go zaatakować od spodu bo od góry to chyba nie da rady za bardzo ??

Ktoś może ma już to za sobą i zechce się podzielić radami ??