[MkIII 1,9TDI 1Z] HELP
: ndz cze 19, 2005 17:04
pisałem już kiedyś cytuję
"zauważyłem ostatnio (w lusterku), że (tylko) w momencie przyspieszania np. 3 bieg od ok. 2000 t obr. do ok. 3000 obr/min pojawia się z wydechu czarny dym, jest to zjawisko chwilowe, ostatnio też jechałem pod dosyć stromą górkę na drugim biegu (też w lusterku widziałem troche czarnego dymu), jest to silnik 1Z 1,9 TDi, ogólnie silnik dobrze ciągnie i nie zamula, spalanie też w normie"
są takie możliwe powody z tego co udało mi się ustalić:
- uszkodzony EGR,
- nieszczelność na dolocie.
O ile to pierwsze sprawdze tylko na VAGu (w nadchodzącym tygodniu), to to drugie sprawdziłem już zgodnie z zaleceniem Mastera, organoleptycznie wynik = wszystkie węże i wężyki w okolicach turba, przepływki itd. OK , jednak zajżałem w okolice INTERCOOLERA (położony w MkIII w okolicach przedniego lewego błotnika, tak za lampą) i co się okazuje wlaśnie tam chyba jest jakaś nieszczelność bo oklice lampy i górna część IC ta plastikowa do której wpada powietrze są spocone jakby olejem. Co w takim przypadku dalej czynić ??
"zauważyłem ostatnio (w lusterku), że (tylko) w momencie przyspieszania np. 3 bieg od ok. 2000 t obr. do ok. 3000 obr/min pojawia się z wydechu czarny dym, jest to zjawisko chwilowe, ostatnio też jechałem pod dosyć stromą górkę na drugim biegu (też w lusterku widziałem troche czarnego dymu), jest to silnik 1Z 1,9 TDi, ogólnie silnik dobrze ciągnie i nie zamula, spalanie też w normie"
są takie możliwe powody z tego co udało mi się ustalić:
- uszkodzony EGR,
- nieszczelność na dolocie.
O ile to pierwsze sprawdze tylko na VAGu (w nadchodzącym tygodniu), to to drugie sprawdziłem już zgodnie z zaleceniem Mastera, organoleptycznie wynik = wszystkie węże i wężyki w okolicach turba, przepływki itd. OK , jednak zajżałem w okolice INTERCOOLERA (położony w MkIII w okolicach przedniego lewego błotnika, tak za lampą) i co się okazuje wlaśnie tam chyba jest jakaś nieszczelność bo oklice lampy i górna część IC ta plastikowa do której wpada powietrze są spocone jakby olejem. Co w takim przypadku dalej czynić ??