Strona 1 z 2
Nie pali
: śr maja 28, 2008 19:53
autor: Gutekspc
Witam.
Mam problem z odpaleniem golfa. Paliwo dostaje, napięcie w cewce jest. Iskry nie ma (kabel od rozdzielacza do bloku). Co może byc przyczyną? Kopułka nowa, palec wymieniany - i nic. Dodam, że przedwczoraj jechał bez problemu, postał parę godzin i już nie chciał odpalic. Z góry dzięki za rady.
Pozdróvwka
: śr maja 28, 2008 20:13
autor: pekol
sprawdz mase ktora idzie do bloku silnika...
wykrec jeszce jenda swiece wsadz ja w przewod i przytknij gdzies do bloku, lub bo pewnej masy czy w oogle na siwecach masz iskre... paliwo na pewno dochodzi do cylindra ???
: śr maja 28, 2008 20:30
autor: Paweł Marek
Gutekspc, nie ma iskry więc musisz zacząć od zróżnicowania awarii cewki, czujnika halla i modułu wzmocnienia. Opisy sprawdzania halla byłu wielokrotnie na forum, cewkę najlepiej podmienić na próbę, moduł psuje się bardzo rzadko. Przy tym sprawdzenie wtyczek kabli, czy są napięcia na hallu,cewce i module.
: śr maja 28, 2008 22:07
autor: Gutekspc
pekol pisze:wykrec jeszce jenda swiece wsadz ja w przewod i przytknij gdzies do bloku, lub bo pewnej masy czy w oogle na siwecach masz iskre... paliwo na pewno dochodzi do cylindra ???
Świec wogóle nie wykręcałem, bo w golfie nie mam bodajże 20'tki. A paliwo dochodzi na 99,9% - w filtrze w przewodzie paliwowym jest, w gaźniku z tego co mi się wydaje się lało.. Prawie na 100% jest to kwestia elektryki, pytanie tylko co?
Gutekspc, nie ma iskry więc musisz zacząć od zróżnicowania awarii cewki, czujnika halla i modułu wzmocnienia. Opisy sprawdzania halla byłu wielokrotnie na forum, cewkę najlepiej podmienić na próbę, moduł psuje się bardzo rzadko. Przy tym sprawdzenie wtyczek kabli, czy są napięcia na hallu,cewce i module.
Dostałem na forum poradę, żeby diodą + opornik i dwa kable sprawdzić czujnik halla na module - dwa, a nawet trzy w jednym, ponieważ napięcie na moduł idzie z cewki, w której jest w.w. czujnik. Dioda świeci, więc teoretycznie mam cewkę całą sprawną. Idąc dalej - w kopułce, ten węglowy mały walec wewnątrz wyglądał moim zdaniem źle - wymieniłem całą kopułkę, bo też była zasyfiała. Palce mam dwa - naprzemiennie sprawdzałem - nic. Kable sprawdziłem wszystkie dziś, znalazłem nawet jeden nie podpięty, co idzie jakby w kierunku deski rozdzielczej - ma swoją dziurę obok tego od prędkościomierza - tak przy okazji - od czego on jest? Efekt - nic.
Znajomy podpowiedział coś o jakimś kondensatorze napięcia od cewki.. Ale nie wiem, czy mówił wogóle do rzeczy.
Sam kabel może nie dać iskry? A nawet jeśli tak, to czemu skur***l nie pali?
: czw maja 29, 2008 10:18
autor: pekol
Gutekspc pisze:Świec wogóle nie wykręcałem, bo w golfie nie mam bodajże 20'tki. A paliwo dochodzi na 99,9% - w filtrze w przewodzie paliwowym jest, w gaźniku z tego co mi się wydaje się lało.. Prawie na 100% jest to kwestia elektryki, pytanie tylko co?
no to naljepiej zaopatrzyc sie w taki klucz, drogi nie jest a zawsze sie przyda, bedziesz pewnien wtedy ze iskra dochodzi do siwecy, przy okazji sprawdzisz w jakim stanie sa swiece... nastepne co bym patrzyl to sama cewka, to ze daje napiecie to nie znaczy ze dobrtze dziala

: czw maja 29, 2008 11:08
autor: Gutekspc
pekol pisze:no to naljepiej zaopatrzyc sie w taki klucz, drogi nie jest a zawsze sie przyda, bedziesz pewnien wtedy ze iskra dochodzi do siwecy, przy okazji sprawdzisz w jakim stanie sa swiece... nastepne co bym patrzyl to sama cewka, to ze daje napiecie to nie znaczy ze dobrtze dziala

A do świec jest 20'tka? Mogę jakoś sprawdzić cewkę nie zdejmując jej? Nie mam drugiej, musiałbym kupić, a wolałbym wykluczyć część elementów nie wymieniając wszystkiego po kolei..
: czw maja 29, 2008 12:21
autor: grzecho87
Gutekspc pisze:Dostałem na forum poradę, żeby diodą + opornik i dwa kable sprawdzić czujnik halla na module - dwa, a nawet trzy w jednym, ponieważ napięcie na moduł idzie z cewki, w której jest w.w. czujnik. Dioda świeci, więc teoretycznie mam cewkę całą sprawną.
hmm.. z tego co ja się doczytałem kiedyś to czujnik halla jest pierwszy czyli on daje sygnał cewce zeby dała iskre.jesli kręcisz rozrusznikiem diodka ma migać!!ja ostatnio własnie wymieniałem czujnik halla i też padł tak niespodziewanie z godziny na godzine.koszt czujnika 70-80 zl jesli sobie go sam zlutujesz a taki co tylko założyć to 140-150 zł...
: czw maja 29, 2008 12:56
autor: pekol
A do świec jest 20'tka? Mogę jakoś sprawdzić cewkę nie zdejmując jej? Nie mam drugiej, musiałbym kupić, a wolałbym wykluczyć część elementów nie wymieniając wszystkiego po kolei..
dlatego mowie zacznij ud wykreceia swiec i sprawdzic czy jest na nioch, przy okazji bedziesz czul czy do cylindra dochodzi paliwo
: czw maja 29, 2008 14:51
autor: Gutekspc
grzecho87 pisze:hmm.. z tego co ja się doczytałem kiedyś to czujnik halla jest pierwszy czyli on daje sygnał cewce zeby dała iskre.jesli kręcisz rozrusznikiem diodka ma migać!!ja ostatnio własnie wymieniałem czujnik halla i też padł tak niespodziewanie z godziny na godzine.koszt czujnika 70-80 zl jesli sobie go sam zlutujesz a taki co tylko założyć to 140-150 zł...
Oj. Dioda świeci stałym światłem, nie miga.. A czujnik nie jest w cewce? Razem z cewką się go nie kupuję, bo w ofercie intercarsu nie znalazłem samego czujnika..
pekol pisze:dlatego mowie zacznij ud wykreceia swiec i sprawdzic czy jest na nioch, przy okazji bedziesz czul czy do cylindra dochodzi paliwo
Tak też zrobię.

: czw maja 29, 2008 15:05
autor: grzecho87
Gutekspc pisze:A czujnik nie jest w cewce?
czujnik halla jest w aparacie zapłonowym...............
: czw maja 29, 2008 15:21
autor: Gutekspc
grzecho87 pisze:czujnik halla jest w aparacie zapłonowym...............
To się popisałem..

Faktycznie, coś mi się poprzestawiało w głowie - w manualu mam wyraźnie napisane, że jest w rozdzielaczu.. No nic, miałem dziś rozmowę o pracę - może w wyniku stresu mi się pomieszało.
Dobra, to jak mogę wykluczyć, albo potwierdzić, że jest to wina czujnika halla?
[ Dodano: 29 Maj 2008 15:31 ]
Czy to, że mi dioda nie miga tylko świeci na wciąż jest już potwierdzeniem?
[ Dodano: 29 Maj 2008 19:19 ]
Dioda podpięta prosto do czujnika halla trochę przygasała przy kręceniu.. Ale nie miga, przynajmniej jeśli dobrze rozumiem znaczenie słowa "migać".. Czujnik do wymiany?
grzecho87 pisze:koszt czujnika 70-80 zl jesli sobie go sam zlutujesz a taki co tylko założyć to 140-150 zł...
Jeśli tak, to gdzie kupiłeś ten czujnik?
[ Dodano: 29 Maj 2008 19:38 ]
Dobra, już znalazłem na allegro, powiedzcie mi tylko, czy to taki, jak jest w mk. II:
http://moto.allegro.pl/item369172771_cz ... _opel.html
: czw maja 29, 2008 22:04
autor: grzecho87
a powiedz mi jak podpiąłesc tą diode??jeden kabelek do aku a drugi do środkowego kabla wychodzącego od czujnika halla??jesli tak to dobrze.ja czujnik kupiłem w normalnym sklepie samochodowym i wyglądał identycznie jak ten na zdjęciu.gościu w sklepie mi powiedział ze teraz to już są uniwersalne te czujniki i do wielu samochodów pasują.
jeśli byś chciał jakieś fotki z wymiany czujnika to napisz...ale radzę Ci jeszcze poszukać dokładnie na forum i dowiedzieć się czy to na pewno czujnik halla jest do wymiany bo po co niepotrzebnie ładować kase.
: czw maja 29, 2008 22:25
autor: Gutekspc
Nie podpiąłem do aku.. Znalazłem taką poradę gdzieś na necie, żeby podpiąc + pod pin 1 w kablu od czujnika, a - pod masę, czyli pin 2 w tym samym kablu.
[ Dodano: 30 Maj 2008 15:51 ]
Poczytałem sobie na forum i wszystko wskazuje na halla.. Jeśli ten z allegro za 70 zł się nada, to czeka mnie w takim razie znowu grzebanie się z tym wszystkim.. grzecho87, jeśli możesz jakieś fotki z wymiany czujnika zapodac, to byłbym wdzięczny, bo nie wiem jak to ustrojstwo rozebrac. Zdejmowałeś aparat, czy rozebrałeś go zamontowanego?
: ndz cze 01, 2008 12:27
autor: grzecho87
wyjmowałem cały aparat .tylko sobie najpierw dokładnie zaznacz jak był ustawiony bo później będziesz miął problem z odpaleniem
najpierw zdejmij kopułkę, wyjmij aparat, zdejmij palec ,plastikową osłonę i metalową cześć.
potem musisz zdjąć segery i podkładki i wyjąć taki "bolczyk"(zaznaczone na zdjęciu są juz wyjęte)
ptem obróć do góry nogami aparat i delikatnie uderzaj młotkiem w ośkę i powinno Ci wyjśc całe kółko z czujnikeim
z tego kółka musisz usunąć stary czujnik , przymocować nowy i zlutować kable przy wtyczce.ja to zrobiłem na poxipolu i trzyma sie mocno
w tym kółku jest jeszcze taki bolec od spodu i musisz go później włożyć w miejsce zaznaczone na zdjęciu strzałką
a później poskładać w odwrotnej kolejności.
Tu jeszcze zdjęcie ze wszystkimi częsciami po rozebraniu.bolczyk jest oznaczony na zielono.pamietaj żeby go nie zgubić!!
aha i przed wyjęciem zapamiętaj położenie palca bo pozniej mozesz go ustawic w 2 pozycjach.
powodzenia.mam nadzieje ze chociaż troche Ci pomogłem
[ Dodano: 01 Cze 2008 12:29 ]
jakbyś miał jakies pytania to pytaj. może będę Ci umiał pomóc
