Strona 1 z 2

Pojedynczy stuk przy ruszaniu, przy skreconej kierownicy

: śr maja 28, 2008 01:27
autor: skoniek
Tak jak w temacie.
Mam problem bo przy ruszaniu, gdy skrece mocno kierownice (bez roznucy lewo/prawo) slychac pojedynczy stuk z przodu z lewej badz z prawej strony. Wiem ze przegub daje (ponoc) inny objaw czyli ciagle stukanie a tu jest inaczej.
Wiec jesli ktokolwiek kojarzy ten problem prosilbym o pomoc bo nie daje mi to spokoju i nie wiem zbytnio coz to moze byc?
Za ew. pomoc WIELKIE dzieki!!
Pozdrawiam skoniek

: śr maja 28, 2008 02:48
autor: lwlw
To ja powiem, że też tak mam, z tym, że zwłaszcza przy cofaniu i jednoczesnym skręceniu kół na maksa. Jeżdżę już tak ponad 30 tys. km, po prostu się do tego przyzwyczaiłem, chociaż z początku nurtowało mnie to czy mi się fura nie sypie :)

: śr maja 28, 2008 07:38
autor: niuteq
temat jest mi znany,pojawial sie po wymianie amortyzatorow na KAYABA, u mnie mechanik podejzewal gorne pomocowanie amortyzatora - lozysko,lozysko wymienilem i nic nie pomoglo, wiec podejzewam ze to moze sprezyna przeskakuje przy skrecaniu albo cos w okolicy ciezko sprawdzic bo dzwiek gluchy, trudno trzeba sie przyzwyczaic

: śr maja 28, 2008 08:16
autor: grandi
Spręzyna ma swój rowek w którym powina siedzieć sprawdz czy w nim jest

: śr maja 28, 2008 09:17
autor: e2rdd23
A ja wiem co to jest bo tez mialem to poprostu rusza ci sie amortyzator i jak skrecisz kolami i ruszysz to on sie przsemieszcza i udeza o kielich to nie jest nic groznego ale wkuza mnie tez ro wkuzalo i ja zlikfidowalem to popzes zalozenie na koncowke amortyzatora ktory wchodzi do kielich gumowa tylejke i zlikwidowalem luz i juz jest ok.

Mozesz to sprawdzic na kanale skrecajac kolami i patszac na amortyzator od strony kola i zobaczysz nie wielki ruch amortyzatora przy ruszaniu, 2 osoba musi lekko ruszyc autem do przodu.

Pozdrawiam
____________________________________________________________________________
Moje GTI

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 32#1980839

odp

: śr maja 28, 2008 09:18
autor: kozus
ja stawiam na przegub ! juz wymienilem u mnie 3 i jestem w trakcie wymiany obie strony, przegub nie zawsze stuje jednostajnie rowno raz mialem tak ze tylko do tylu i pojedynczy stuk ! z przodu przy skrecaniu nie ma zabardzo co innego stukac, pozdrawiam

[ Dodano: 28 Maj 2008 10:39 ]
ale jak wyzej sprawdz tez amortyzator wystarczy luz i przy skrecaniu tez moze stukac.

: śr maja 28, 2008 11:17
autor: skoniek
No to lece na kanal i pokombinuje z tymi tulejkami moze....
Jak tylko uda mi sie zniwelowac te stuki to dam znac....
Dzieki wielkie!!

: śr maja 28, 2008 12:09
autor: tazia85
Ha ha ha. Przegub to to nie jest. Pojedyncze stuki na zakrętach przy ruszaniu dają tylko wywalone sworznie wahaczy. A wiem co piszę bo też miałam do czynienia z takim objawem. Po co pchać się w koszta skoro sworzeń kosztuje tylko 22zł, a wymienić lepiej od razu dwa.

: wt sty 27, 2009 21:30
autor: skoniek
e2rdd23 pisze:A ja wiem co to jest bo tez mialem to poprostu rusza ci sie amortyzator i jak skrecisz kolami i ruszysz to on sie przsemieszcza i udeza o kielich to nie jest nic groznego ale wkuza mnie tez ro wkuzalo i ja zlikfidowalem to popzes zalozenie na koncowke amortyzatora ktory wchodzi do kielich gumowa tylejke i zlikwidowalem luz i juz jest ok.

Mozesz to sprawdzic na kanale skrecajac kolami i patszac na amortyzator od strony kola i zobaczysz nie wielki ruch amortyzatora przy ruszaniu, 2 osoba musi lekko ruszyc autem do przodu.

Pozdrawiam
____________________________________________________________________________
Moje GTI

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 32#1980839

Wiec Panowie odswiezam temat. Gdyz, wymienilem górne lożyska i poduchy amortyzatora, wymienilem sworznie wahacza,i NADAL lipa. Strasznie skacza te sprezyny, dlatego prosba do kolegi e2rdd23 jak mozesz to napisz dokladnie jaka gume i gdzie zamontowales, TRAGEDIA jest a spac nie moge przez to. Inne pomysly rownie mile widziane ????

[ Dodano: 28 Sty 2009 20:31 ]
Powiem moze tak: CALE zawieszenie, amor, gorne mocowanie, lozysko, poducha, tuleje, sworznie, jest cacy i nadal sa stuki, jestem w Anglii a wiadomo jak tu sie placi za serwis!!!! Dlaego zalezy mi na tym aby nie wymieniac calego auta bez sensu..... mechanik mowi ze opaly mu juz rece i nikt nie wie co to stuka, teraz stawia ze sa to przeguby ale ILE mozna strzelac w ciemno!!! POMOCY doradzcie!!!!!!

: pt sty 30, 2009 11:09
autor: piori
skoniek, w passacie też mi coś waliło przy ruszaniu, zacząłem rozbierać całe zawieszenie, ale okazało się że to... poduszka pod silnikiem. A konkretnie to łeb jednej śruby się urwał, silnik przy ruszaniu nieco się unosił i walił łapą w poduszkę. U Ciebie wali co prawda tylko w skręcie, ale na wszelki wypadek radzę sprawdzić. Spróbuj zaciągnąć hamulec ręczny i ruszać na przemian na pierwszym i wstecznym biegu, przy otwartej masce i patrz czy silnik się za bardzo nie podnosi w którąś stronę.

: pt sty 30, 2009 11:21
autor: eldorado84
tazia85 pisze:Ha ha ha. Przegub to to nie jest. Pojedyncze stuki na zakrętach przy ruszaniu dają tylko wywalone sworznie wahaczy. A wiem co piszę bo też miałam do czynienia z takim objawem. Po co pchać się w koszta skoro sworzeń kosztuje tylko 22zł, a wymienić lepiej od razu dwa.
HA ha ha, nie miałaś tu racji, ja tam też stawiam na przegłób. Sprawdź w jakim stanie są osłony gumowe na przegłubach. Jeżeli są zawalone smarem to znaczy ze osłona pęknięta. Bo wtedy pęknięta osłona + woda = korozja, zapiekanie się kulek, pękanie i popuszczanie/przeskakiwanie pojedyńczej lub kilku kulek, skrzypienie a nawet opór przy spręcaniu kołami (miałem tak, jak auto stało 2 miechy - robiłem blacharkę - a widomo woda, woda, szlifowanie, deszcz :bigok: )

: pt sty 30, 2009 13:38
autor: wierzba123
Tak jak ktos wyzej pisal sprawdz poduszki pod silnikiem i skrzynia. Mialem tez takie walenie i urwala sie poduszka pod skrzynia przy ruszaniu skrzynia sie unosila i spadala na poduszke.

: pt sty 30, 2009 16:12
autor: jawor87
u mnie też słychać stuk przy ruszaniu,ale najbardziej mam wrażenie że przy skręconych kołach,bo na prostych minimalnie. simerbloki pozmieniane sprężyny zmienione i zamocowane jak potrzeba,górne mocowania też ok,przeguby również! pozostaje mi tylko sprawdzić poduchy pod silnikiem! no Chyba że macie jeszcze jakieś pomysły co to może stukać ??
Pozdro

: pt sty 30, 2009 16:18
autor: kasztan_TDI
mi tez cos stuka w prawym kole :/
zawsze 1 stuk jak mocno depne.... kurr.. robilem prawą strone przejezdzilem jakies 10tys i cos stuka :/ normalnie TRAGEDIA !!!! podejrzam ze sworznie..

wogole jak zmienialem opony to te gumy na wahaczu sa bardzo miekkie :/
w lewym kole nic nie bylo robione i sa twardsze....

:chytry: