Pojedynczy stuk przy ruszaniu, przy skreconej kierownicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
skoniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 23:46
Lokalizacja: E-g
Kontakt:

Pojedynczy stuk przy ruszaniu, przy skreconej kierownicy

Post autor: skoniek » śr maja 28, 2008 01:27

Tak jak w temacie.
Mam problem bo przy ruszaniu, gdy skrece mocno kierownice (bez roznucy lewo/prawo) slychac pojedynczy stuk z przodu z lewej badz z prawej strony. Wiem ze przegub daje (ponoc) inny objaw czyli ciagle stukanie a tu jest inaczej.
Wiec jesli ktokolwiek kojarzy ten problem prosilbym o pomoc bo nie daje mi to spokoju i nie wiem zbytnio coz to moze byc?
Za ew. pomoc WIELKIE dzieki!!
Pozdrawiam skoniek



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » śr maja 28, 2008 02:48

To ja powiem, że też tak mam, z tym, że zwłaszcza przy cofaniu i jednoczesnym skręceniu kół na maksa. Jeżdżę już tak ponad 30 tys. km, po prostu się do tego przyzwyczaiłem, chociaż z początku nurtowało mnie to czy mi się fura nie sypie :)



niuteq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: pt paź 13, 2006 08:34
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: niuteq » śr maja 28, 2008 07:38

temat jest mi znany,pojawial sie po wymianie amortyzatorow na KAYABA, u mnie mechanik podejzewal gorne pomocowanie amortyzatora - lozysko,lozysko wymienilem i nic nie pomoglo, wiec podejzewam ze to moze sprezyna przeskakuje przy skrecaniu albo cos w okolicy ciezko sprawdzic bo dzwiek gluchy, trudno trzeba sie przyzwyczaic



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr maja 28, 2008 08:16

Spręzyna ma swój rowek w którym powina siedzieć sprawdz czy w nim jest


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
e2rdd23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: śr lut 27, 2008 16:27
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: e2rdd23 » śr maja 28, 2008 09:17

A ja wiem co to jest bo tez mialem to poprostu rusza ci sie amortyzator i jak skrecisz kolami i ruszysz to on sie przsemieszcza i udeza o kielich to nie jest nic groznego ale wkuza mnie tez ro wkuzalo i ja zlikfidowalem to popzes zalozenie na koncowke amortyzatora ktory wchodzi do kielich gumowa tylejke i zlikwidowalem luz i juz jest ok.

Mozesz to sprawdzic na kanale skrecajac kolami i patszac na amortyzator od strony kola i zobaczysz nie wielki ruch amortyzatora przy ruszaniu, 2 osoba musi lekko ruszyc autem do przodu.

Pozdrawiam
____________________________________________________________________________
Moje GTI

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 32#1980839
Ostatnio zmieniony śr maja 28, 2008 09:18 przez e2rdd23, łącznie zmieniany 1 raz.



kozus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt maja 27, 2008 10:17
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

odp

Post autor: kozus » śr maja 28, 2008 09:18

ja stawiam na przegub ! juz wymienilem u mnie 3 i jestem w trakcie wymiany obie strony, przegub nie zawsze stuje jednostajnie rowno raz mialem tak ze tylko do tylu i pojedynczy stuk ! z przodu przy skrecaniu nie ma zabardzo co innego stukac, pozdrawiam

[ Dodano: 28 Maj 2008 10:39 ]
ale jak wyzej sprawdz tez amortyzator wystarczy luz i przy skrecaniu tez moze stukac.



Awatar użytkownika
skoniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 23:46
Lokalizacja: E-g
Kontakt:

Post autor: skoniek » śr maja 28, 2008 11:17

No to lece na kanal i pokombinuje z tymi tulejkami moze....
Jak tylko uda mi sie zniwelowac te stuki to dam znac....
Dzieki wielkie!!



Awatar użytkownika
tazia85
V.I.P.O.V.A.
V.I.P.O.V.A.
Posty: 40
Rejestracja: czw lip 05, 2007 09:18
Lokalizacja: Tazmania
Kontakt:

Post autor: tazia85 » śr maja 28, 2008 12:09

Ha ha ha. Przegub to to nie jest. Pojedyncze stuki na zakrętach przy ruszaniu dają tylko wywalone sworznie wahaczy. A wiem co piszę bo też miałam do czynienia z takim objawem. Po co pchać się w koszta skoro sworzeń kosztuje tylko 22zł, a wymienić lepiej od razu dwa.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/231/e4771c85064be577.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
skoniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 23:46
Lokalizacja: E-g
Kontakt:

Post autor: skoniek » wt sty 27, 2009 21:30

e2rdd23 pisze:A ja wiem co to jest bo tez mialem to poprostu rusza ci sie amortyzator i jak skrecisz kolami i ruszysz to on sie przsemieszcza i udeza o kielich to nie jest nic groznego ale wkuza mnie tez ro wkuzalo i ja zlikfidowalem to popzes zalozenie na koncowke amortyzatora ktory wchodzi do kielich gumowa tylejke i zlikwidowalem luz i juz jest ok.

Mozesz to sprawdzic na kanale skrecajac kolami i patszac na amortyzator od strony kola i zobaczysz nie wielki ruch amortyzatora przy ruszaniu, 2 osoba musi lekko ruszyc autem do przodu.

Pozdrawiam
____________________________________________________________________________
Moje GTI

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 32#1980839

Wiec Panowie odswiezam temat. Gdyz, wymienilem górne lożyska i poduchy amortyzatora, wymienilem sworznie wahacza,i NADAL lipa. Strasznie skacza te sprezyny, dlatego prosba do kolegi e2rdd23 jak mozesz to napisz dokladnie jaka gume i gdzie zamontowales, TRAGEDIA jest a spac nie moge przez to. Inne pomysly rownie mile widziane ????

[ Dodano: 28 Sty 2009 20:31 ]
Powiem moze tak: CALE zawieszenie, amor, gorne mocowanie, lozysko, poducha, tuleje, sworznie, jest cacy i nadal sa stuki, jestem w Anglii a wiadomo jak tu sie placi za serwis!!!! Dlaego zalezy mi na tym aby nie wymieniac calego auta bez sensu..... mechanik mowi ze opaly mu juz rece i nikt nie wie co to stuka, teraz stawia ze sa to przeguby ale ILE mozna strzelac w ciemno!!! POMOCY doradzcie!!!!!!
Ostatnio zmieniony śr sty 28, 2009 15:48 przez skoniek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt sty 30, 2009 11:09

skoniek, w passacie też mi coś waliło przy ruszaniu, zacząłem rozbierać całe zawieszenie, ale okazało się że to... poduszka pod silnikiem. A konkretnie to łeb jednej śruby się urwał, silnik przy ruszaniu nieco się unosił i walił łapą w poduszkę. U Ciebie wali co prawda tylko w skręcie, ale na wszelki wypadek radzę sprawdzić. Spróbuj zaciągnąć hamulec ręczny i ruszać na przemian na pierwszym i wstecznym biegu, przy otwartej masce i patrz czy silnik się za bardzo nie podnosi w którąś stronę.



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pt sty 30, 2009 11:21

tazia85 pisze:Ha ha ha. Przegub to to nie jest. Pojedyncze stuki na zakrętach przy ruszaniu dają tylko wywalone sworznie wahaczy. A wiem co piszę bo też miałam do czynienia z takim objawem. Po co pchać się w koszta skoro sworzeń kosztuje tylko 22zł, a wymienić lepiej od razu dwa.
HA ha ha, nie miałaś tu racji, ja tam też stawiam na przegłób. Sprawdź w jakim stanie są osłony gumowe na przegłubach. Jeżeli są zawalone smarem to znaczy ze osłona pęknięta. Bo wtedy pęknięta osłona + woda = korozja, zapiekanie się kulek, pękanie i popuszczanie/przeskakiwanie pojedyńczej lub kilku kulek, skrzypienie a nawet opór przy spręcaniu kołami (miałem tak, jak auto stało 2 miechy - robiłem blacharkę - a widomo woda, woda, szlifowanie, deszcz :bigok: )
Ostatnio zmieniony pt sty 30, 2009 11:26 przez eldorado84, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
wierzba123
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 15:00
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: wierzba123 » pt sty 30, 2009 13:38

Tak jak ktos wyzej pisal sprawdz poduszki pod silnikiem i skrzynia. Mialem tez takie walenie i urwala sie poduszka pod skrzynia przy ruszaniu skrzynia sie unosila i spadala na poduszke.



jawor87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt gru 16, 2008 00:27
Lokalizacja: w-wa/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: jawor87 » pt sty 30, 2009 16:12

u mnie też słychać stuk przy ruszaniu,ale najbardziej mam wrażenie że przy skręconych kołach,bo na prostych minimalnie. simerbloki pozmieniane sprężyny zmienione i zamocowane jak potrzeba,górne mocowania też ok,przeguby również! pozostaje mi tylko sprawdzić poduchy pod silnikiem! no Chyba że macie jeszcze jakieś pomysły co to może stukać ??
Pozdro
Ostatnio zmieniony pt sty 30, 2009 16:14 przez jawor87, łącznie zmieniany 1 raz.


Ibi 0-100km/h ABF
http://youtu.be/32MQnlPlRL0

kasztan_TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:04

Post autor: kasztan_TDI » pt sty 30, 2009 16:18

mi tez cos stuka w prawym kole :/
zawsze 1 stuk jak mocno depne.... kurr.. robilem prawą strone przejezdzilem jakies 10tys i cos stuka :/ normalnie TRAGEDIA !!!! podejrzam ze sworznie..

wogole jak zmienialem opony to te gumy na wahaczu sa bardzo miekkie :/
w lewym kole nic nie bylo robione i sa twardsze....

:chytry:
Ostatnio zmieniony pt sty 30, 2009 16:19 przez kasztan_TDI, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 137 gości