Strona 1 z 1

Mk2 - "świszczący" pasek rozrządu...

: sob cze 18, 2005 23:23
autor: Ryhoo
po wymianie paska rozrządu zaczeły mi spod maski dochodzić gwiazd paska rozrządu (napinany jest pompą cieczy chłodzącej). wiec bystry mechanik stwierdził że to pompa gwiżdże, więc wymieniłem pompę skutek tego był taki że dalej świszczało, więc pojechałem do innego mechaniora i stwierdził że pasek jest za mocno napięty i go poluzował i stwierdził że przy wymianie paska powinno sie wymieniać pompe i te koła zębate na wałku rozrządu i wale korbowym, no i co ciekawe po 5 tyś. znowu zaczeło mi gwizdać. czyżby znowu trzeba było pasek poluzować??? czy te koła zębate wymienic??? miał ktoś podobny problem???

ja

: ndz cze 19, 2005 00:28
autor: wojo
witam
nie znam sie konkretnie
mi gwizdalo szczegolnie na wolnych obrotach
i ktos mi podpowiedzial ze jakie lozysko co napedza pasek rozrządu.

: ndz cze 19, 2005 09:03
autor: zielu
napiczacz paska rozrządu jak ma dosć i trzeba go wymienic to wydaje taki specyficzny dzwiek... moze to to??

: ndz cze 19, 2005 11:03
autor: Paluch
Quatro7 pisze:napiczacz paska rozrządu jak ma dosć i trzeba go wymienic to wydaje taki specyficzny dzwiek... moze to to??
Z tego co widzialem i mowil mi mechanik to w 1.3 (wielopunkt) nie ma napinacza. Pasek napina sie pompa wody.

: ndz cze 19, 2005 11:12
autor: cobra333
Miałem podobny przypadek po wymianie paska rozrządu świst Okazuje się ze pompa oleju zaczeła swistać Bardzo czesty mankament VW ale mozna jeździć tylko dyskomfort -swist juz zrobiłm na niej 50 tyś teraz chodzi jak turbina hehe albo zarżnieta pompa wspomagania.

: ndz cze 19, 2005 11:16
autor: splawik
a moze to lozyska alternatora

: ndz cze 19, 2005 11:22
autor: cobra333
ściągnięcie paska klinowego powinno być wyjaśnieniem

: ndz cze 19, 2005 12:05
autor: malox
tak to już musi być.to pompa wodna świszczy.mam nową założoną i świszczy.

: ndz cze 19, 2005 12:22
autor: bryszard
Powiem ci tak że auta niemieckie a szczególnie gofry i paski bardzo lubią tak świstać i ten odgłos dochodzi od strony rozrządu i jest słyszalny tak do 1500obr

: ndz cze 19, 2005 12:48
autor: Ryhoo
P.S.
1.pasek jest napinany pompą i nie ma tam napinacza
2. w alternatorze wymienione są łożyska także to nie alternator (próbe z zdejętym paskiem już robiłem)
3. jak wspomniałem pompa też była wymieniana
4. świszczy właśnie tylko na wolnych obrotach
- to może to łożysko jakieś będzie jak wspomniano powyżej???

: ndz cze 19, 2005 15:17
autor: splawik
wymiana lozysk na nowe nie zawsze daje 100% powodzenia.Jesli dales zamieniki to moze byc tak samo.U mnie byl ten sam problem.