grzanie silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jozek88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw lut 22, 2007 23:00
Lokalizacja: Krakow, Lewniowa
Kontakt:

grzanie silnika

Post autor: jozek88 » pn maja 26, 2008 20:21

bylem ogladac golfa MK2 GTI i ogolnie autko zadbane pare elementow do poprawek lakierniczych ale nie w tym problem otoz po zapaleniu i przegazowaniu wskaznik temperatury zaczal migac od czwartej kreski do maximum(licznik digi-fiz) wlasciciel mowil ze to sie tylko cos rozlutowalo pozniej na nie zapalonym silniku tez wskazywalo 4 i zaczelo migac do maksimum ogolnie silnik sprawial wrazenie jak by sie grzal po krotkiej pracy wlaczylem nadmuch i grzalo dosyc dobrze a i silnik dosyc cieply tak jak i alternator i caly obieg chlodzacy byl goracy . komputer wskazywal temp. oleju 71*. nastepny problem to ze na zapalonym silniku po odkreceniu korka od wlewu oleju i dolozeniu reki czuc bylo ze wciaga powietrze.
co to moze byc prosze o odpowiedzi



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn maja 26, 2008 20:29

jozek88 pisze:wlasciciel mowil ze to sie tylko cos rozlutowalo
jesli by tak było to by sobie przylutował przeciez nie jest to skomplikowana operacja nie?



Awatar użytkownika
jozek88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw lut 22, 2007 23:00
Lokalizacja: Krakow, Lewniowa
Kontakt:

Post autor: jozek88 » pn maja 26, 2008 20:31

znajomy mechanik poradzil mi ze prawdopodobnie silnik przegrzany i zebym sie w to auto nie pakowal


K1 GTI by Jozin :)viewtopic.php?f=87&t=508979

Awatar użytkownika
bombel-g2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: śr gru 12, 2007 14:26
Lokalizacja: SŁOKÓW/OPOLE
Kontakt:

Post autor: bombel-g2 » pn maja 26, 2008 20:36

na rozgrzanym silniku weze od chłodnicy mają byc gorące-górny i dolny-jezeli dolny nie jest ciepły to termostat nie puszcza nie drogas sprawa- a co do korka wlewu oleju-prosta zasada----po odkreceniu korka na chodzie silnika -silnik nie ma prawa zejsc z obrotów-a juz całkiem zgasnąć-jesli zgasnie to sobie podaruj-silnik do remontu-sprawdzone...korek ma po prostu skakac po odkreceniu


Kamil
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn maja 26, 2008 20:37

tez możliwe i dlatego chce sie pozbyć, najlepiej udać sie na ogledziny z kimś kto dobrze zna sie na tych sprawach

[ Dodano: 26 Maj 2008 20:40 ]
jozek88 pisze:caly obieg chlodzacy byl goracy
bombel-g2, czytaj uważniej



Awatar użytkownika
jozek88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw lut 22, 2007 23:00
Lokalizacja: Krakow, Lewniowa
Kontakt:

Post autor: jozek88 » pn maja 26, 2008 20:41

nie zwracalem uwagi czy spadaly obroty bynajmniej wciagalo powietrze do srodka

[ Dodano: 26 Maj 2008 20:45 ]
wojtas4589, weze byly gorace chlodnica chlodniejsza ale weze zdecydowanie za gorace no i ta termp. oleju


K1 GTI by Jozin :)viewtopic.php?f=87&t=508979

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn maja 26, 2008 20:50

przyczyn może być wiele uszczelka pod głowicą, czujnik wentylatorów (wentyle wogóle kreciły sie?) termostat odpada jesli twierdzisz ze dolny wąż tez był ciepły
ja ze swoim tez mam taki problem, wymieniłem uszczelke, termostat i dalej to samo Teraz jestem w trakcie wymiany czujnika jak to nie pomoże to :panna:
Ostatnio zmieniony pn maja 26, 2008 20:54 przez wojtas4589, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jozek88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw lut 22, 2007 23:00
Lokalizacja: Krakow, Lewniowa
Kontakt:

Post autor: jozek88 » pn maja 26, 2008 21:53

wojtas4589, a przy jakim golfie mk2? ile wymiana uszczelki pod glowica? zastanawia mnie czemu nie pokazywalo duzej temperatury tylko tak ten wskaznik skakal. a temperatura silnika byla zdecydowanie dluza na pewno sie nie powinien tak nagrzewac tak mi sie przynajmniej wydaje no i te 70* temp oleju to chyba za duzo?

[ Dodano: 26 Maj 2008 21:56 ]
co do wentylatorow juz nie kojaze juz na 100% czy sie krecily ale wydaje mi sie ze chyba nie:/


K1 GTI by Jozin :)viewtopic.php?f=87&t=508979

Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: dj domin1 » pn maja 26, 2008 22:10

Moim zdaniem tem oleju 70stopni to wcale nie dużo. Trzeba było zajrzeć do zbiorniczka wyrównawczego ile jest płynu i w ogóle.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » wt maja 27, 2008 17:53

pisałem o silniku VR6 ale przyczyny grzania sie w kazdym silniku sa mniej wiecej takie same,, Jesli wiatrak sie nie załączał to wystarczyłoby zmienic po prostu czujnik wentylatora k(koszt niewielki Około 25zł) kUszczelka pod głowicą koszt najtanszej około 70zł z wymianą około 200 ale dałbyś rade wystarcza checi i komplet kluczy :bigok: ( a jeśli to uszczelka to poznasz to po takich skutkach jak biała maż w oleju na bagnecie, ubywający, gotujący sie płyn w układzie chłodzenia, duże ciśnienie w weżach, u mnie aż rozrywało weże, mogą sie tez wydobywać spaliny ze zbioniczka wyrównawczego) a najprostrza pzryczyną moze byc tez sam korek w zbiorniczku wyrównawczym nie puszczający po prostu oparów
trzeba po prostu posiedziec, pojezdzic i poobserwowac co tam dokładnie sie dzieje
a najgorsze to przegrzany silnik

[ Dodano: 27 Maj 2008 20:13 ]
dj domin1 pisze:70stopni to wcale nie dużo
ja teraz u siebie sprawdzałem to MFA pokazywało 92* podczas jazdy



Awatar użytkownika
jozek88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw lut 22, 2007 23:00
Lokalizacja: Krakow, Lewniowa
Kontakt:

Post autor: jozek88 » śr maja 28, 2008 21:13

dj domin1, plynu mogl dolac zaraz przed naszym spotkaniem itd.
wojtas4589, jak przegrzany to juz koniec znim?


K1 GTI by Jozin :)viewtopic.php?f=87&t=508979

Awatar użytkownika
tazia85
V.I.P.O.V.A.
V.I.P.O.V.A.
Posty: 40
Rejestracja: czw lip 05, 2007 09:18
Lokalizacja: Tazmania
Kontakt:

Post autor: tazia85 » czw maja 29, 2008 07:45

Przegrzany :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: Ludzie spróbujcie najpierw przegrzać silnik 1,8 produkowany przez VW. To nie jest polonez czy duży fiat. Odkręć korek od płynu i czekaj. Jak po minucie czy dwóch zacznie wywalać płyn to gdzieś jest albo zatkany termostat albo trzeba płukać układ bo kamienia ma od groma. Co do temperatury to może mieć walnięty czujnik i dlatego licznik głupieje.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/231/e4771c85064be577.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » czw maja 29, 2008 10:02

W tych silnikach jest układ chłodzenia cisnieniowy, niema co sie dziwic że weze sa twarde, to normalne.


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
_Sandman_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 16:41
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: _Sandman_ » czw maja 29, 2008 14:58

Podłącze się pod temat żeby nie robić nowego topica. Ja mam pytanko co do wskazań temperatury. Mój licznik wygląda tak: białe grube pole, czarne pole, kreska 1, czarne pole, kreska 2 itd.... Jaka temperatura jest na kresce 1 ?? Mi w mieście się utrzymuje pomiędzy kreską 1 a kreską 2 a w trasie schodzi do końca grubego białego pola czy to jest oki?? Pozdrawiam


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/14524][img]http://www.motostat.pl/user_images/14524/icon4.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 376 gości