Strona 1 z 1
					
				Wymiana skrzyni biegów
				: pn maja 26, 2008 18:26
				autor: wisnia61
				Witam! Dzisiaj trafiło mnie smutne wydażenie!! Rozj... mi skrzynie od 1,3 mk2. Przy tym bolcu co wystaje od skrzyni do zmiany biegów zrobiło mi coś dziurkę!! 

  . Nie wiem co było przyczyną. Ja obstawiam zły olej w skrzyni. Ale moje pytanie jest takie. Czy skomplikowana jest wymiana skrzyni?? Chodzi mi o to czy wystarczy wykręcić starą i wstawić nową czy są potrzebne jakieś regulacje??
 
			 
			
					
				
				: pn maja 26, 2008 18:38
				autor: bombel-g2
				jest troszke zabawy-najlepiej jak dostaniesz taką samą tzn nr. skrzyni taki sam. regulacji wiele nie ma jedynie sprzegło-no i olej raczej nowy-przydatny  bedzie kanał 
 
[ Dodano: 26 Maj 2008 18:38 ]
aha-komplet solidnych kluczy-bo niemcy dobrze to wszystko skrecili
 
			 
			
					
				
				: pn maja 26, 2008 18:42
				autor: wisnia61
				Sprzęgło także bym od razu wymienił bo miałem ostatnio z nim problemy a nie chciało by mi się jeszcze raz zdejmować skrzyni. A ta regulacja sprzęgła to jest tylko na lince?? Tak aby pedał miał centymetrowy luz?? A reszta to wykręcic w wkręcić nowe?? Wiem że przydatny będzie kanał 

 
			 
			
					
				
				: pn maja 26, 2008 18:50
				autor: bombel-g2
				no dokladnie-tylko kompletne sprzegło nowe wwraz z tarczą kosztuje dobre 300 zł- najpierw spuszczasz olej-aha  i bedą ci potrzebne klucze gwiazdkowe  ale mocne-bo ja kupiłem   YATO i sie urwały..... do odkrecenia przegubów...z tą regulacja  to trzeba na czuja robic - od dołu musi łapac od okolo 1,5 cm 

 
			 
			
					
				
				: pn maja 26, 2008 18:53
				autor: wisnia61
				Nie mam już oleju bo jak zrobiło dziurkę to wszystko wyciekło  

 Więc jeden problem z głowy 

 
			 
			
					
				
				: pn maja 26, 2008 18:59
				autor: pekol
				ze skrzynia nie ma problemu.... najlepiej znajdz identyczna jaka masz...
sama skrzynia jest na paru srubach,odrecasz rozrusznik, po prawej stronie odkrecasz lape trzymajaca, odkrecasz przeguby od skrzyni i skrznia schodzi 

 
			 
			
					
				
				: pn maja 26, 2008 19:03
				autor: wisnia61
				A jak jest ze sprzęgłem. Z tego co mi się wydaje to też nie bedzie problemu. I jeszcze jak nie znajdę skrzyni o tym samym numerze to coś się stanie?? Bo nie będę jeździł po polsce za taką samą skrzynią 

 
			 
			
					
				
				: pn maja 26, 2008 19:18
				autor: bombel-g2
				ze sprzegłem  to  te smieszne srubki wydają sie gwiazdkowe  po obwodzie  odkrecisz kluczem 10    i  schodzi-co do rozrusznika  polecam sciagnac + z aku 

 
			 
			
					
				Straszne drgania
				: pn maja 26, 2008 19:58
				autor: szwendak
				Witam kolegów
Mam spory problem ze swojm mk2,a mianowicie podczas jazdy odczuwam spore drgania przenoszące sie na nadwozie wydobywające sie z prawej strony.
Dgania ustempują przy więkrzej prędkosci,a przy jeździe powoli sa bardziej odczuwalne i przenoszą sie też na kierownicę.
Sprawdzałem łożyski i przegub-wyglądają ok, natomiast zauważyłem luz na drążku układu kierowania.
Podlewarowałem autko z prawej strony odpaliłem i wrzuciłem 4 bieg.
Zauważylem,ze koło strasznie drży na boki czyżby przyczyna była w tej właśnie końcówce na uładzie kierowniczym???
Ale strasznie dziwią mnie te wibracje przenoszące sie na dadwozie.
Koła mam wyważone,byłem w serwsie i są ok.
Gdzie szukać przyczyny proszę o pomoc -dziękuje z góry
Przepraszam,ze nie moge skorzystać z wyszukiwarki ale mam spory problem z dostępem do neta
			 
			
					
				
				: pn maja 26, 2008 20:15
				autor: wojtas4589
				szwendak pisze:Dgania ustempują przy więkrzej prędkosci,a przy jeździe powoli sa bardziej odczuwalne i przenoszą sie też na kierownicę
dziwne bo zazwyczaj jest odwrotnie ale jeśli luz na końcówce jest wyrażnie odczuwalny to radze wymienić tym bardziej ze koszt w porównaniu do ryzyka wylądowania w rowie jest naprawdę mały  

 Końcówkę kupisz już od 20zł w zwysz Wymiń dwie bo nie wiadomo kiedy siadzie druga a wymiana wiąrze sie z ustawieniem zbieżności
 
			 
			
					
				
				: pn maja 26, 2008 20:26
				autor: wisnia61
				Już myślałem że ktoś mi fajny długi opis walnoł a du "zonk". Ktoś mi się wtrącił do tematu. Ale mniejsza o to 

 
			 
			
					
				
				: wt maja 27, 2008 12:41
				autor: krzysiek82
				Te drgania to może być kończący się przegub zewnętrzny, ja tam miałem w moim mk3 kiedyś.
			 
			
					
				
				: wt maja 27, 2008 22:30
				autor: RobertP
				szwendak pisze:Mam spory problem ze swojm mk2,a mianowicie podczas jazdy odczuwam spore drgania przenoszące sie na nadwozie wydobywające sie z prawej strony.
Dgania ustempują przy więkrzej prędkosci,a przy jeździe powoli sa bardziej odczuwalne i przenoszą sie też na kierownicę.
sprawdź dokładnie wyważenie kół, sprawdź czy felgi są proste oraz czy opony 
nie mają guza ...
przyczyn może być kilka najgorsze z nich są te które mogą pochodzić ze skrzyni biegów ...
krzysiek82 pisze:Te drgania to może być kończący się przegub zewnętrzny,
masz rację, że może być to przegub ale raczej wewnętrzny
a co gorsze jeśli przyczyną drgań może być mechanizm różnicowy w skrzyni
nie daj boże jak stanie auto z 500km od domu wtedy tylko lawet albo hol....
swoją drogą oczywiście zacząłbym od przegubów a skrzynie wymieniłbym wtedy 
jak się rozleci, bo rozbierać skrzynie i nie być do końca pewnym to by mi sie nie chciało ... 
  
  , szkoda kasy i czasu ...  

 
			 
			
					
				
				: śr maja 28, 2008 07:16
				autor: jaszczur
				http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=169743 masz tu co nieco,wbrew pozorom, dużo roboty nie ma