Strona 1 z 1

Czasami gaśnie bez powodu

: pn maja 26, 2008 12:42
autor: RoBaL84
Witam. Mam wielki problem z jazdą w trsie ponieważ auto podczas jazdy przez okolo 30 km ze stałą prędkością zaczyna się dusić i szarpać po czym obroty zaczynają spadać do zera i auto gaśnie. Po kilku minutach postoju auto odpala i można jechać dalej przez jakiś czas po czym problem powraca.
Wymieniłem palec oraz kopułkę (Beru), filtr paliwa a nawet korek wlewu paliwa ale niestety nie pomoglo. Jestem bezradny i nie wiem już co mam zrobić. Proszę o pomoc !!!

: pn maja 26, 2008 12:44
autor: kristo
Czujnik halla lub cewka. Ale raczej hall. Madrala ze mnie na forum w tym temacie bo przerabiałem ten temat u siebie.

: pn maja 26, 2008 12:54
autor: farow
Też bym stawiał na Halla, robilem podobną rzecz w Ibizie, objawy identyko jak opisujesz! Po kazdym odpaleniu samochod przejezzal co raz mniej bo silnik mial juz wyzsza temperature :)

: pn maja 26, 2008 13:03
autor: RoBaL84
A czy czujnik Halla odpowiada też za jazdę w mieście? Takie problemy mam tylko w trasie.

: pn maja 26, 2008 13:06
autor: kristo
Teoretycznie jest to spowodowane najczęściej temperaturą, jak się nagrzeje to materiał min plastik, metal rozszeża się i może powstawać przerwa w hallu, dlatego jak ostygnie to jest ok. ale problem będzie sie nasilał, aż auto stanie.

[ Dodano: Pon Maj 26, 2008 13:07 ]
farow pisze:Też bym stawiał na Halla, robilem podobną rzecz w Ibizie, objawy identyko jak opisujesz! Po kazdym odpaleniu samochod przejezzal co raz mniej bo silnik mial juz wyzsza temperature
dokładnie moje doświadczenia z hallem.

: pn maja 26, 2008 13:16
autor: RoBaL84
Mam jeszcze jedno pytanko ponieważ jestem troszke zielony w tych sprawach i nie wiem czy u mnie w ogóle wystepuje czujnik Halla. Mój motor to 1.6 benzyna na gażniku ale niestety nie znam oznaczenia ani gażnika ani silnika.

: pn maja 26, 2008 13:35
autor: kristo
W tej sprawie to na 100% nic nie powiem, ale zobacz w książkach, jak nie masz to ściągnij sobie z forum. Taka książka to dobra rzecz, ja u siebie wymieniałem halla na podstawie książki i oczywiście cennych rad kolegów z forum.

: pn maja 26, 2008 13:39
autor: woyasvr6
ja mialem cos podobnego.ale mi gasl tylko na biegu jalowym.i przyczyna u mnie na 100% bylo zaznieczyszczona przepustnica.a u ciebi jest z tego co piszez ze podczas jazdy.czyli na biegu.

: pn maja 26, 2008 15:43
autor: Maćkooo
RoBaL84 pisze:Mój motor to 1.6 benzyna na gażniku ale niestety nie znam oznaczenia ani gażnika ani silnika.
Kolego to musisz poznac. Pierburg 2EE lub 2e2. Sprawdz na szczycie gaznika po zdjeciu obudowy filtra powietrza. Bedzie napis 2ee lub 2e.

: pn maja 26, 2008 18:56
autor: oldstaszek
Czujnik Halla masz w aparacie zapłonowym.
Gaźnik...napisz gdzie masz pompkę paliwa - zapewne mechaniczna...
Najlepiej zrób fotkę.
Dwie możliwości:elektryka albo paliwo.
Elektryka - jak zdechnie to wyjmij centralny przewód wys.napięcia i sprawdź na iskrę.Załóż za jakiś element tak abyś miał przerwę rzędu 3-4mm.Nie trzymaj w ręku a jak już to nie DOTYKAJ autka bo Cię walnie...Iskry nie ma - Hall..najprawdopodobniej.Iskra jest to:
Zdejmij filtr powietrza z gaźnika i patrząc z góry w gażnik dodaj energicznie gazu linką.Zobaczysz że "siknęło" paliwem z rurki...nie "siknęło - zasilanie.
Ale postaraj się opisać co masz po drodze - do gaźnika. :pub:

: śr maja 28, 2008 11:52
autor: ppoll27
a jak już ustalisz jaki masz gaźnik to podeślij maila na PW podeślę ci info co i jak sprawdzić :bigok:

: śr maja 28, 2008 12:27
autor: RoBaL84
Zrobiłem fotke tak jak mówiłeś kolego, może wtedy będzie łatwiej. Pompe paliwa mam w bagażniku Obrazek

[ Dodano: 28 Maj 2008 12:33 ]
Postaramsię dzisiaj znaleść chwilke żeby zdjąc obudowe filtra i zobacze jakie jest oznaczenie gaźnika.