Strona 1 z 2

Dlaczego czujnik temp. na chlodnicy "pada"

: sob cze 18, 2005 20:31
autor: rejdzel
jak w temacie, juz 3 czujnik zalozylem, dwa poprzednie padły po miesiacu dzialania ;/

napiecia sa ok :|

dodam iz niemam wentylatora dwubiegowego tylko jedno biegowy z golfa mk1, a podlaczony jest on na 1 bieg czujnika, to niema znaczenia jak sadze, bo kumpel ma to samo w swoim golfie i u niego jest ok, a u mnie nie .. ;/

Jakies rady, propozycje ?

: sob cze 18, 2005 20:48
autor: vorlog
Prawdopodobnie masz padnięty silnik wentylatora, zwarcie w uzwojeniu, może nie całkowite, ale...
Normalnie ten czujnik przewodzi duży, ok. 10 A, prąd, jaki pobiera silnik. Ja mam silnik włączany przez przekaźnik (mój patent :jezor: ).
V.

: sob cze 18, 2005 23:01
autor: rejdzel
jaki przekaznik zastosowales ?? jakis ogolnie dostepny w sklepie elektronicznym ? daj znac co i jak :)

dobry pomysł :)

: ndz cze 19, 2005 01:15
autor: vorlog
To normalny przekaźnik samochodowy, taki jest najlepszy bo ma cewkę reagującą na napięcie już od ok. 6 V i spory prąd styku.
Typ 548 lub podobny.
V.

: ndz cze 19, 2005 08:52
autor: rejdzel
poziekowal za podpowiedz, ze tez sam na to nie wpadlem :) hehe
W poniedzialek sie z tym pobawie, nowy czujnik juz mam tylko przekaznik pozosaje kupic, a ze elekryk z zawodu to nie bede mial problemu z podlaczeniem :)

: ndz cze 19, 2005 14:24
autor: vorlog
vorlog pisze:To normalny przekaźnik samochodowy, taki jest najlepszy bo ma cewkę reagującą na napięcie już od ok. 6 V i spory prąd styku.
Typ 548 lub podobny.
V.
[EDIT] Poprawka: typ przekaźnika to 541- pojedynczy zestyk zwierny.
548 jest bardziej rozbudowany, droższy.
V

: ndz cze 19, 2005 22:21
autor: MAREK 74
nie twój patent :)
u mnie mam dwa przekaźniki I i II bieg sterowane komputerem :)

: ndz cze 19, 2005 22:23
autor: vorlog
MAREK 74 pisze:nie twój patent :)
u mnie mam dwa przekaźniki I i II bieg sterowane komputerem :)
Kurde, mój, nie mam komputera, silniczek i czujnik jedno obwodowy :bigok:
V.

[EDIT] Miałem na myśli "patent", nie zaś PATENT, nie zamierzam dochodzić praw autorskich... :panna:

: ndz cze 19, 2005 23:04
autor: MaLiBU
MAREK 74 pisze:nie twój patent :)
u mnie mam dwa przekaźniki I i II bieg sterowane komputerem :)
jak to komputerem?

tez mam przekaznik ale sterowany jest termowlacznikiem,
przy 2 biegowych to norma, bo wiatraki wiekszej mocy sa...

: ndz cze 19, 2005 23:15
autor: vorlog
MaLiBU pisze:
MAREK 74 pisze:nie twój patent :)
u mnie mam dwa przekaźniki I i II bieg sterowane komputerem :)
jak to komputerem?

tez mam przekaznik ale sterowany jest termowlacznikiem,
przy 2 biegowych to norma, bo wiatraki wiekszej mocy sa...
Nie jest to norma, było kilka rozwiązań, w zależności od rocznika i wersji.
Ty masz pewnie silnik 1,8?
W dodatku u Ciebie nie jest to, zdaje się, czysty przekaźnik, tylko sterownik (przekaźnik z układem elektronicznym)
V.

: ndz cze 19, 2005 23:28
autor: MAREK 74
ten komputer kończy sie w licznikach i mozna ustawiac temerature przy której ma się włączyć wentylator :)

: ndz cze 19, 2005 23:35
autor: vorlog
MAREK 74 pisze:ten komputer kończy sie w licznikach i mozna ustawiac temerature przy której ma się włączyć wentylator :)
Ciekawe, MAREK, możesz dokładniej opisać ten model?
Interesuję się takimi rzeczami, bo często grzebię przy instalacjach Golfów, a nie mialem okazji zektnąć się z takim rozwiązaniem.
V.

: pn cze 20, 2005 20:30
autor: MAREK 74

: pn cze 20, 2005 21:54
autor: vorlog
MAREK, moje gratulacje, ale ja miałem na myśli rozwiązanie fabryczne- na wypadek, gdyby trafił mi się przypadek kliniczny :grin:
Swoją drogą Twoje rozwiązanie jest naprawdę OK, dzisiaj jadąc w korku, po wyczerpaniu zapasu przekleństw (a jest spory...), sam zamierzam dorobić coś, co pozwoli mi na ingerencję w dodatkowe chłodzenie silnika. Mam na myśli regulator proporcjonalny z wyjściem PWM do silnika i układem wykrywania (niskich lub braku) obrotów półosi napędowej przez pewien czas, czyli właśnie ruchu w korku lub postoju z włączonym silnikiem.
Pozdrawiam, V.