Strona 1 z 2

Filtr stożkowy czy coś da???

: sob cze 18, 2005 13:39
autor: naian
Jak w temcie; zastanawiam się nad zakupem stożkowego filtra powietrza. Mam do Was pytanko czy ktoś już próbował coś takiego montować? Słyszałem że powoduje to przyrost mocy o pare koni. Czym należy się kierować przy zakupie takiego filtra? Na allegro sa nawet po 50zl na vwzone.pl ceny dochodza do ok 200zł. Jak to sie ma do LPG? Z góry dzięki za odp :)

: sob cze 18, 2005 13:59
autor: wojteks
bez hamowni tych koni nie sprawdzisz a napewno będzie ryczał jak mu przygazujesz i to jest jedyny łatwo zauważalny objaw posiadania stożkowego filtru

Re: Filtr stożkowy czy coś da???

: sob cze 18, 2005 14:41
autor: briano
Jeżeli sam stożek to da ładny dzwięk nic po za tym, a jeżeli pod stożek zrobisz ładny dolot to napewno delikatnie odczujesz poprawe

: sob cze 18, 2005 15:09
autor: ADI__19
Mocy za bardzo nie poczujesz ale dzwiek bedzie fajny ale zacznie cie po czasie draznic ja mialem ale wymontowalem.Sa rozne filtry stozkowe a najlepsze sa takie ze mozesz sobie je same czyscic:)pozdro

: sob cze 18, 2005 15:26
autor: XenO
Najbardziej zauwazalna roznica po zalozeniu stozka to tylko ten dzwiek przy dodawaniu gazu no i silnik troche lepiej sie wkreca na obroty.Mam zamontowany w 1.8 z LPG i nietrudno sie domyslic ze na takim filtrze powietrza spalanie wzroslo.Pozdro

: sob cze 18, 2005 15:46
autor: MrSalieri
Tak jak powiedzieli poprzednicy fajny odglos pracy silnika mocy na pewno nie odczujesz nie wierz w reklamy producentow :bajer:

: sob cze 18, 2005 16:12
autor: asmo
a ja się nie zgadzam z przedmówcami w gazecie maxi tuning robili pomiary na hamowni z różnymi rodzajami stożków i tak zwykły stożek zamiast filtra dawał około 0.5 do 0.7 KM a stożek z własnym dolotem pawer rurą i w własnej obudowie dał nawet 10 KM.
pomiary były robione na peugeocie 106 GT moc 134,4 KM a najwięcej wyciągli 142,4 KM

: sob cze 18, 2005 17:22
autor: wojteks
czy mając 90 KM odczujesz wzrost o 0.5 do 0.7 KM bo mnie się widzi, że to w granicach błędu pomiarowego.
Jak przeprowadzisz modyfikację dolotu to może z 8 KM (jak w powyższym teście) uzyskasz ale ile w to włożysz kasy i czasu. Aby to było wiarygodne to oczywiście pomiar przed i po modyfikacji.

(142,4-134,4=8 )

: sob cze 18, 2005 17:25
autor: Krembul
Hmm... 10KM. No to całkiem sporo. Aż mi się nie chce wierzyć, że zmieniając sam dolot aż tyle wyciągnęli. Jeżeli dolot policzył ktoś kompetentny specjalnie do danego silnika to już bardziej prawdopodobne. Poza tym na pewno takiego wzrostu nie osiągniesz przy swoim silniku. Wzrost jest raczej proporcjonalny do mocy silnika, w którym montujesz filtr. Jeśli przy silniku 134KM osiągnięto 142KM (wzrost o 8KM) to przy specjalnie zaprojektowanym dolocie pod Twój silnik osiągniesz max 5KM. Nie wiem czy jest sens się bawić. No chyba, że zależy Ci na fajnym dźwięku. :-) Co do LPG to też zależy od rodzaju instalacji. Z tego co wiem to dolot powietrza przy LPG się dławi (zasłania część przekroju rury), żeby powietrze nie "zdmuchiwało" mieszanki z miksera. Miałem wcześniej Nissana Micre z instalacją drugiej generacji i gazownik powiedział, że jak podniosę ciśnienie powietrza dolatującego do miksera (bo do tego sprowadza się rola stożka) to samochód będzie mi gasł. I faktycznie tak było. Przerobiłem prowizorycznie dolot tak, żeby zasysał zimne powietrze bezpośrednio zza grila to po wciśnięciu w czasie jazdy sprzęgła silnik gasł od razu. Na Twoim miejscu zainwestowałbym we wkładkę sportową K&N (nr filtra 33-2069 do golfa 1,8 90KM) i efekt będzie podobny jak przy zwykłym stożku bez specjalnie projektowanego dolotu. Wkładka kosztuje ok. 250zł ale ma gwarancje na 1.600.000 km. Kupujesz zestaw czyszczący za 60zł i masz filtr na całe życie swojego samochodu. Filtr czyścisz co 80tyś km. Ja mam taki w swoim golfie i jestem bardzo zadowolony.

: sob cze 18, 2005 18:23
autor: zielu
XenO pisze:Najbardziej zauwazalna roznica po zalozeniu stozka to tylko ten dzwiek przy dodawaniu gazu no i silnik troche lepiej sie wkreca na obroty.Mam zamontowany w 1.8 z LPG i nietrudno sie domyslic ze na takim filtrze powietrza spalanie wzroslo.Pozdro
tzn zawsze po załozeniu stożkowego wzrasta zużycie paliwa :?: :(

: sob cze 18, 2005 19:24
autor: wojteks
Quatro7 pisze:
XenO pisze:Najbardziej zauwazalna roznica po zalozeniu stozka to tylko ten dzwiek przy dodawaniu gazu no i silnik troche lepiej sie wkreca na obroty.Mam zamontowany w 1.8 z LPG i nietrudno sie domyslic ze na takim filtrze powietrza spalanie wzroslo.Pozdro
tzn zawsze po załozeniu stożkowego wzrasta zużycie paliwa :?: :(
raczej zawsze, lepsze napełnienie cylindrów powietrzem (tlenem) powoduje, że ECU podaje więcej paliwa aby utrzymać skład spalin na optymalnym poziomie (czyli wytworzyć w cylindrach mieszankę stechiometryczną). Jeżeli zysk mocy jest rzędu 1-2KM to niezauważalny jest wzrost spalania chyba że zaczniesz go mocniej kręcić :)

: ndz cze 19, 2005 15:16
autor: naian
Czyli nie warto sie bawic. Dzieki za odpowiedzi chłopaki!!!

: ndz cze 19, 2005 22:47
autor: kadet
Przyznam szczerze ze sam zastanawialem sie na d stozkiem ale w polaczeniu z jakims ladnym wydechem...bo w zasadzie chodzi mi o jakis "rasowy" wydzwiek mojego bolidu

: pn cze 20, 2005 11:01
autor: Gwiazdor
Filtr stożkowy da przyrost mocy do silnika podrasowanego wałki itp. Bo tak silnik jest bardziej wysilony i potrzebuje większej dawki powietrza.
Co do seryjnego to dając filtr bez porządnego dolotu i zapewnienia mu stałej dawki zimnego powietrza to nic nie da...nawet przy dolocie odpowiednim cieżko będzie uzyskać sensowny wzrost mocy. Jest głośniej a rożnicy w jeździe praktycznie rzadnej.

także do seryjnego silnika szkoda zakładać bo znikoma korzyść a niestety stożkowy filtr nie oczyszcza tak powietrza jak normalny i silnik się szybciej zniszczy.