Strona 1 z 2

Zmiana tarcz z 239 na 256 - pytanie.

: pt maja 23, 2008 21:05
autor: chosen
Witam, kupilem calego paska b3 kombi z końca produkcji (jak cos mam go na cześci do sprzedania) i z racji tego ze ma większe tarcze chcialem polepszych w swoim gti hamulce..

Teraz moje pytanko.. mam z tego paska tarcze (są dość gurbe), zaciski, i jarzma, cyz będę musial wyjmować tez piastę, czy to wystarczy do wymiany ?

: pt maja 23, 2008 22:42
autor: t-tas
gdzieś czytałem, że zwrotnice golf mk2 i passat są wymienne między sobą ale wymaga to sprawdzenia, a jeśli masz w mk2 heble 239 mm to zapewne masz zwrotnice z jarzmami wykonane jako jedność, czyli nie jarzmo przykręcane do zwrotnicy tylko całość(tak przynajmniej było w roku 89- kolega ma takie zwrotnice w GTi, tato w jetta z motorem GU-czyli tarcze wentylowane jak i zwykłe miały tak samo wykonaną zwrotnicę)

: sob maja 24, 2008 00:07
autor: chosen
ja mam z 91, jarzmo przykreca sie do zwrotnicy. Z tego co się dowiedziałem na własną ręke wsyztsko bedzie ładnie pasić :helm:

: sob maja 24, 2008 09:32
autor: t-tas
czyli była jakaś zmiana, może unifikacja z passatem, wiem bo kolega chciał zakładać heble 280 do mk2 z rocznika 89 i miał problem ze swoimi zwrotnicami- ale skoro masz jarzma przykręcane to faktycznie nie powinno być problemu ze swapem na 256mm

: sob maja 24, 2008 14:56
autor: Erold
Z tego co wiem, to MK2 przy hamulcach 239 wentylowanych (GTI 8v) jarzma są integralne ze zwrotnicami, dlatego pozostaje swap zwrotnic np z MK3 TDI...

: wt maja 27, 2008 00:24
autor: chosen
rzeczywiście chłopaki co mówili ze jarzma nie byly przykrecane, a pomylilo mi się to z tym ze jak z tyłu zmienialem belkę, to tam jarzma odkrecalem :)

No ale dobra, piasty przełozylem, nowe przewody, wszytsko uruchomilem i czuc roznice w hamowaniu .. ;]

: wt maja 27, 2008 00:27
autor: blackwhite
A nie będzie problemu z pompą hamulcową, nie będzie za mało wydajna?Z tego co się orientuje to tarcze , zaciski i jarzma to nie wszystko.

: wt maja 27, 2008 00:35
autor: chosen
mysle ze nie

: sob lip 05, 2008 02:31
autor: tomogolf2
sory za odkop ale nie bede zaczynał nowego tematu..... mam mk2 z hamulcami 239 gdzie jazma sa zlane razem z piasta...i pytanko czy jezeli przełoze zwrotnice z piasta tarczami 256 went. i zaciskami od mk3 tdi 110km to bedzie to pasowac bez zadnych przerobek??i czy pompy nie bede musiał zmieniac??

: sob lip 05, 2008 12:03
autor: chosen
pewnie tak o ile te od mk3 są na 4 sróby a nie na 5 ... chociaz nie do końca wiem czy to ma jakies znaczenie..

Ja tez normalnie mialem odlewane jarzma ze zwrotnicami, tylko mi sie cos pomyliło, zalozylem wszytsko i teraz hamuje o wiele lepiej.

: sob lip 05, 2008 12:05
autor: tomogolf2
to sa na 4 sroby, i podobno pasuje plug'n'play, ale czekam az ktos mnie w tym utwierdzi... zeby na jakiegos znoka nie natrafic........

: sob lip 05, 2008 13:14
autor: msokolek
ostatnio w swoim mk3 wymieniałem kpl przód z 239 na 256 tez 4 śruby . Wsadziłęm od Passata b3 kpl i wszystko gra zwrotnice zaciski tarcze i klocki
nie ma problemu

: sob lip 05, 2008 13:50
autor: chosen
no wlasnie, ja tez brałem z paska :)

: sob lip 05, 2008 16:48
autor: tomogolf2
czyli jezeli od paska pasuje do mk3 i od paska pasuje do mk2 czyli z mk3 bedzie pasowalo do mk2 :)a frezy na połoscie pasowaly w piaste??