Jak rozpoznać zużyte amortyzatory z tyłu?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zych
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pn maja 30, 2005 14:48
Lokalizacja: Kielce

Jak rozpoznać zużyte amortyzatory z tyłu?

Post autor: zych » pt maja 23, 2008 17:07

Od pewnego czasu coś mi skrzypi z tyłu na nierównościach. Czy to mogą być zyżyte amortyzatory?
Ostatnio zmieniony pt maja 23, 2008 17:07 przez zych, łącznie zmieniany 1 raz.



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » pt maja 23, 2008 17:21

Raczej skrzypią Ci plastiki w bagażniku lub gumy w zawieszeniu. Jeśli tył auta nie ucieka na boki na nierównościach, amory są suche to tu jest ok.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
kipek21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: sob maja 12, 2007 21:22
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: kipek21 » pt maja 23, 2008 17:23

zych pisze:Czy to mogą być zyżyte amortyzatory
energicznie naciskaj(góra-dół, najlepiej na wysokości koła) na samochód, rozbujaj go troche i puść, jeśli auto bedzie dalej pracowało a nie zatrzyma sie od razu, to amory masz do wymiany

tak jak pisze stempel72, posprawdzaj wszystkie plastiki w bagażniku może cos tam skrzypi


[img]http://img155.imageshack.us/img155/9865/jedzepd6lu6zm8.jpg[/img]

Sprzedam Nokie 5310.

zych
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pn maja 30, 2005 14:48
Lokalizacja: Kielce

Post autor: zych » sob maja 24, 2008 11:51

Skrzypienie dochodzi ewidentnie z zewnątrz, z okolic amortyzatora. Podczas naciskania dół-góra. Jednak po zaprzestaniu naciskania przestaje go bujać, czyli wychodziłoby na to, że amortyzator jest ok. Może wypadałoby gdzieś psiknąć WD-40, tylko pytanie gdzie?



Awatar użytkownika
Radovanv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob maja 24, 2008 17:32
Lokalizacja: K-ce
Kontakt:

Mnie też po zimie tak się działo.

Post autor: Radovanv » sob maja 24, 2008 18:31

W moim przypadku wystarczyło spryskać WD-40 amortyzator od góry ( WD-40 ma przeważnie dodatkową końcówkę w postaci rurki - POMAGA ) Musiałem sciągnąć parapety tylne oraz kapsle w bagażniku i spryskać od góry... wolno wsiąkało ale wsiąkało :) po tym zabiegu najlepiej przejechać się ok 100m aby smar ładnie się rozszedł. Z przodu auta zrobiłem to samo i Piszczenie itp Znikło :bigok: Odradzam wizyty u lewych mechaników bo okazać się może że masz pół auta do wymiany :satan: Pozdrawiam


Born To Be Wild :]

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr maja 28, 2008 11:38

wykręć amorek i sprawdź go na ściskanie i rozciąganie - powinien stawiać równomierny opór, ślady wycieków na goleniach kwalifikują do wymiany, sprawdź gumowe poduszki przy górnym mocowaniu, jak i odboje :bigok:


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 187 gości