Strona 1 z 2

Dalszy problem z czujnikiem ABS`a

: pt maja 23, 2008 14:09
autor: slonik98
Witam ostatnio zakładałem temat o zepsutym czujniku abs`a w tylnim kole. Jako że na allegro nie było tańszych zamienników z okrągłą wtyczką kupiłem czujnik z wtyczką prostokątną. Koledzy z forum powiedzieli mi że poprostu skręcili kabelki na którko i im śmiga, więc dlaczego mi ma nie śmigać :bigok: . Więc zrobiłem tak jak mi doradzili i abs`u dalej niema :grrr: . Teraz pytanie czy przyczyną mogą być dosc zużyte tarcze z przodu ? Dzisiaj zamówie sobie kabelek na obd1 i znowu połacze się z abs`em i sprawdze czy to dalej ten czujnik.

: pt maja 23, 2008 15:20
autor: pszczyna
Kable od ABS-u muszą mieć czyste luty , każda zmiana w przewodnictwie kabla prowadzi do ogłupienia ABS-u

: pt maja 23, 2008 15:32
autor: slonik98
Aha czyli najlepiej by było zrobić do porządku luta i wsztystko zabezpieczyć bo ja nie chciałem tego robić dobrze aż nie bede wiedział że smiga wogóle. I narazie poprostu go skręcałem tylko a jak wiadomo kabel od ekranu jest dosyćdoży ( ta siatka dookoła przewodu)

: pt maja 23, 2008 15:34
autor: pszczyna
Jak najlepszye łączenie

: pt maja 23, 2008 15:51
autor: slonik98
Będę go musiał wykręcić i zrobić raz a porządnie. Oby zadziałał :bigok:

[ Dodano: 23 Maj 2008 15:52 ]
Aha własnie bo jeszcze moge sobie sprawdzić sam czujnik tylko jakby mi ktoś powiedział jak. Musi on dawać jakies zmienne napięcia czy coś w tym stylu ?

: pt maja 23, 2008 17:28
autor: stempel72
Jeżeli czujnik był uszkodzony, to komp wyłączył ABS bo rozpoznał to jako błąd stały i on się sam nie wykasuje. Musisz wykasować VAG iem błędy, i zobaczyć co się będzie działo. To że podłączyłeś na skrętkę chwilowo nie przeszkadza. Najpierw wykasuj błędy, a potem napisz co się dzieje. Może być jeszcze kilka przyczyn. Tarcze zyżyte nie mają tu nic do rzeczy.

[ Dodano: 23 Maj 2008 17:30 ]
JAk chcesz sprawdzić czujnik to zrób to omomierzem, będzie coś ok. 800-1200 omów. Jeśli na przewodzie czujnika będzie ok. to potem zmierz przy centralce ABS, domyślam się że masz ją pod kanapą z tyłu ?

: pt maja 23, 2008 17:37
autor: slonik98
Tak tak ale to nei jest czasami tak że komp się sam kasuje po wyłaczeniu zapłonu w moim motorze ? bo też tak myślałem żeby wykasować pierw błędy ale wydaje mi się że one sie kasują po wyłączeniu zapłonu.

[ Dodano: 23 Maj 2008 17:37 ]
Oczywiscie pod kanapą z tyłu dojście lux.

: pt maja 23, 2008 17:45
autor: stempel72
Jeżeli błąd się utrwali to sam się nie skasuje - bynajmniej w mojej padace tak jest (było). Jeśli podłączysz się pod VAG to dowiesz się coś więcej. Czujniki posprawdzaj omomierzem, najlepiej przy centralce pod kanapą, wtedy masz pewność, że jest OK lub nie. Może być tak że masz czujniki sprawne, a ABS nie wykrywa prędkości koła, wtedy przyczyna leży w zębatkach przy kołach, lub centralce ABS-u.

: pt maja 23, 2008 17:48
autor: slonik98
WIesz co chyba masz racje. JAk byłem u sasiada zdiagnozować tego abs`a to wykasował mi pierw błąd bo chciał zobaczyc co się dzieje i znowu on wyskoczył czyli tak jak piszczesz bede musiał wykasować błąd i wtedy sprawdzić. A ten czujnik był walnięty już jakies 2 lata odkąd autko zostało sprowadzone do Polski.

: pt maja 23, 2008 17:49
autor: stempel72
Więc działaj i pisz. Napewno coś poradzimy :)

: pt maja 23, 2008 17:51
autor: slonik98
Spoko dziś zamawiam interfejs bo taniej mnie wyjdzie jak go kupie niż non stop płacić. A podobno nie jest taki groźny w obsłudze.

: pt maja 23, 2008 18:02
autor: stempel72
A masz kompa z COM czy USB bo na przejsciówkach nie chodzą. Obsługa jest banalna, konfiguracja też.

: pt maja 23, 2008 18:04
autor: slonik98
Kupuje na com, bo do LPG tez mam na com i z tego co widze to komunikacja poprzez com jest banalna. Pozdro

: pt maja 23, 2008 18:15
autor: Paweł Marek
błąd się nie skasuje ale po założeniu nowego czujnika ABS powinien sam zacząć działać od razu, mierz sobie najpierw omomierzem. Kabelki przy sterowniku masz ponumerowane od 1-4, sąsiadujący kabelek w drugim rzędzie jest od tego samego czujnika