Jaki olej do TDI?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Jaki olej do TDI?

Post autor: Gitner » śr lis 03, 2004 21:19

Witam. Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem golfa III 1.9 TDI Kombi 90KM, 94r, 195tys km. Silnik zalany jest olejem pelnosyntetycznym Mobil 1 0W/40. Jak dla mnie nieco drogi (50zl/litr - potrzebuje ok 6l) a ze wedlug plomby pod maska nalezy mu sie wymiana stad pytanie. Jaki tanszy olej moge zastosowac do mego auta? Jaki stosujecie? Czy przejsc na polsyntetyk? Czy lepiej pozostac przy obecnym? Na bagnecie zauwazylem niski stan oleju (ponizej normy). Czy swiadczy to o braniu oleju przez silnik? Mozna temu zapobiec? Czy niski stan na bagnecie moze byc spowodowany terminem wymiany oleju? Kontrolka oleju na desce milczy. Ogolnie z auta jestem zadowolony, serwisowany w niemieckim ASO, spalanie jak dla mnie rewelacja: 4.6/trasa, 5.5/miasto. Pozdrawiam!



gipson

Post autor: gipson » śr lis 03, 2004 22:20

Zalezy ile go ubylo. Generalnie nie oszczedza sie na oleju bo wyjdzie to w eksploatacji,takze na to nie zaluj.. Jak kupisz baniak 4 litry + 2x1 to wyjdzie mniej, a jesli zalejesz z beczki (np w Carmanie) to wyjdzie pewnie jeszcze mniej. Im lepszy olej tym lepiej na pewno,ale jesli bieze Ci go litra na tysiac to zalalbym gestszy.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw lis 04, 2004 00:32

Ja bym został przy pełnym syntetyku, skoro taki był. Olej lepiej wymieniać cześciej (ja to robie co 10 000) nawet troszkę gorszy, niż rzadziej ale lepszy. Co do brania oleju przy turbince to normalne - zależność zauważysz przy zmianie stylu jazdy - cięzszy but wiecej oleju, lzejszy - mniej


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw lis 04, 2004 11:16

Tez mysle o syntetyku chociaz wczoraj w tvn turbo slyszalem opinie mechanika o 200tys silniku benzynowym - z takim przebiegiem nalezy lac olej polsyntetycny gdyz syntetyk okazuje sie byc przyczyna rozszczelnienia uszczelki pod korpusem zaworow lub glowicy. I nie wiem czy to rowniez odnosi sie do TDI.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw lis 04, 2004 19:45

Co do TDI to minimum półsyntetyk, ze względu na turbinę. Jeśli zauważysz, że auto bierze zbyt dużo oleju, to być może wymiana na półsyntetyk może pomóc. Norma "firmowa" to 1L na 10 000.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pt lis 05, 2004 08:01

Masz TDi to zostań przy syntetyku. Możesz przejść jedynie na mniej markowy (ja bym tego nie zrobił) - lepiej oszczędzać na czymś innym.
A jeśli chodzi o branie oleju - jeśli jeździsz dość ostro i nie dolewasz między wymianami oleju - to spoko(pamiętaj że masz turbo)


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

betap

Post autor: betap » pt lis 05, 2004 19:39

ja mam tez tdi i od jakiegos czsu jezdze na mineralnym i nie mam problemow

jezeli wiesz na 100%, ze to byl syntetyk to zalej go polsyntetykiem i nie daj sie naciagac na drogi olej syntetyczny chyba, ze masz kase i nie wiesz co z nia robic to kup syntetyk

[pzdr,



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pt lis 05, 2004 20:40

minerał w TDi - chyba oszalałeś (zarżniesz turbinę)
Nie twierdzę że od razu z mety


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

betap

Post autor: betap » pt lis 05, 2004 20:55

dlaczego ?

na mineralnym mam juz przejechane ok 30K



betap

Post autor: betap » pt lis 05, 2004 21:11

a jeszcze jedno - czy moge powrocic do polsyntetyku bez skutków ubocznych ?


jak tak to chyba jutro trzeba bedzie zmienic ?

czy mozna jakosc sprawdzic stan turbiny ?

pozdr,



betap

Post autor: betap » pt lis 05, 2004 21:33

sorki nie 30K ale 3K



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » sob lis 06, 2004 00:38

Olej mineralny jest zbyt gęsty dla silnika tdi. Przy zimnym silniku jest jeszcze geściejszy, co powoduje że turbina chodzi 'na sucho'. Nie chce krakać, ale raczej prędzej niż później ją załatwisz :crazy:


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

betap

Post autor: betap » sob lis 06, 2004 10:27

a moge go teraz zmienic na polsyntetyk bez skutkow ubocznych ?



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » sob lis 06, 2004 13:47

Duże nie przjechałeś na mineralnym - ja bym zmienił


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 231 gości