Strona 1 z 2

czujnik otwarcia tylnej klapy

: śr maja 21, 2008 19:15
autor: Qube-pl
Jako iż jestem nowy na forum pragnę sie serdecznie przywitać :D


Przygnał mnie tutaj następujący problem...

Otóż ostatnio zacząłem sie bawić regulacją dyszy tylnego spryskiwacza co zaowocowało stratą 3L płynu oraz problemami z czujnikiem otwarcia klapy.

Zabawę rozpocząłem dwa dni temu, po czym komputer zaczął informować mnie iż "klappen offen" i ikonka otwartrych drzwi :grin: czy to po przekręceniu kluczyka w stacyjce czy już podczas jazdy.
Wiadomym jest że w jakiś sposób zalałem ten czujnik który zgaduje znajduje sie w zamku.

Za każdym razem na chwilkę pomagało wysuszenie szmatką zamka, ale po kilku minutach problem sie pojawiał z powrotem. Prysnąłem tam WD40 co generalnie nie bardzo pomogło no ale cóż.

Oczywiście podczas zamykania autka i uruchomienia fabrycznego alarmu po kilku chwilach wył z uwagi na ten czujnik tak wiec zamykałem go nie uzbrajając alarmu.

Dzisiaj rano oczywiście ta sama sytuacja, wysuszenie zamka na chwile pomagało a potem powrót problemu. Spokojnie wiec oddaliłem sie do pracy.

Po powrocie z pracy odpalam autko i znowu ten sam problem tak wiec szmatka i komunikat o otwartej klapie zamilkł i niestety wychodzi że na dobre, gdyż pod domem nawet otwarcie klapy nie powoduje wyświetlenia komunikatu i ikonki niedomkniętych drzwi :(

Po długawym wstępie wreście pytanie:

1.Czy padł czujnik?? Jesli tak to jak mogę go wymienić oraz jak sie dobrać do tylnej klapy, gdyż odkręciłem 2 śrubki plastikowej osłony a ona dalej trzyma niemiłosiernie.

2. Jesli nie padł czujnik to może jakiś błąd wyskoczył w komputerze który wystarczy zwyczajnie wykasować.

Bardzo prosze o jakieś wskazówki co dalej robić i czy ewentualnie nie uszkodziłem alarmu.

Pozdrawiam
Qube

: śr maja 21, 2008 19:22
autor: agrala
wykrec zamek i go wysusz, mozesz tez spobowac dostac sie do stykow i pzeczyscic je spyem do czyszczenia stykow

: śr maja 21, 2008 19:37
autor: Qube-pl
Taki mam właśnie zamiar ale odkręciłem 2 śrubki mocujące plastik klapy tylnej i nie chce zejść a wolałbym tego ustrojstwa nie urwać. Tam znajdują sie jeszcze jakieś zatrzaski czy cuś?


Ewentualnie może popracować trochę suszarką koło zamka i zobaczyć efekt.

Teraz brak mi tego komunikatu i cieżko go sobie wytłumaczyć inaczej jak -padł czujnik

: śr maja 21, 2008 20:14
autor: hauer
są tam zatrzaski, niestety na siłe trza to ruszać :D

: śr maja 21, 2008 20:17
autor: lipskikrk
to jest bardzo proste :bajer: czyści sie styki papierem ściernym i po kłopocie

: śr maja 21, 2008 20:24
autor: Qube-pl
Znając moje możliwości , okaże sie to skomplikowane

Zobaczę jutro patent z suszarką w garażu.

Niepokoi to że przestało wyświetlać "klapen offen" :rotfl:

: śr maja 21, 2008 21:15
autor: greg
lipskikrk pisze:o jest bardzo proste :bajer: czyści sie styki papierem ściernym i po kłopocie
no chyba jaja sobie robisz - jakie styki przeczyści w mikrostyku o wym. 3mm x 15mm x 5mm?
Qube-pl pisze:Tam znajdują sie jeszcze jakieś zatrzaski czy cuś?
tak - metalowe - szarpnij raz a porządnie i odpięte

[ Dodano: Sro Maj 21, 2008 9:16 pm ]
Qube-pl pisze:Niepokoi to że przestało wyświetlać "klapen offen"
no pewnie styki we wtyczce mikrostyku zaśniedziały

: śr maja 21, 2008 22:18
autor: beetle
tylko psiknij "kontaktem" a nie "wd40"
taka sama robota tez mnie czeka bo czujnik nie dziala.
nie wykrywa otwarcia, nie zapala oswietlenia a kiedys bylo gorzej bo powodowal falszywe nocne alarmy :P
moze ktos ma fotki co tam w srodku siedzi i jak dziala?

[ Dodano: 21 Maj 2008 23:17 ]
to tu trzeba sie dobrac?
Obrazek

: śr maja 21, 2008 23:22
autor: greg
beetle pisze:to tu trzeba sie dobrac?
tam gdzie napisane Light switch

: śr maja 21, 2008 23:36
autor: wieslaw stefano
Witam ,przerabialem ten temat w swoim "cudzie niemieckiej motoryzacji" -jeżeli to jest kombi ja mój to jedyna możliwość ja ci nie uda się wysuszyć to wymiana zamka bo to jest nierozbieralny element (przynajmnie u mnie-rocznik 2001) koszt nowego ok 120 w ASO

: czw maja 22, 2008 01:09
autor: lipskikrk
to dlatego że komputer złapał blenda i go trzeba odpiąć na 20 sec od zasilania i bendzie chuloc

: czw maja 22, 2008 07:33
autor: Qube-pl
Dziękuje wszystkim za podpowiedzi. Dzisiaj sie do niego dobiore i zobaczymy
beetle pisze:to dlatego że komputer złapał blenda i go trzeba odpiąć na 20 sec od zasilania i bendzie chuloc
tzn? jak mam to zrobić. Kleme ściągnąc aku? czy podpiąć sie pod kompa i wykasować błedy.


Pewnie tak czy siak musze sie dobrać do tego zamka.

A chciałem sobie tylko spryskiwacz wyregulować :grin:

: czw maja 22, 2008 11:15
autor: beetle
skoro ten microswitch taki zawodny i niedostepny moze warto go zastapic czyms "normalnym"
w koncu chodzi tu tylko o sygnalizacje otwarcia do alarmu i zapalenie lampki.
myslal ktos o takim rozwiazaniu?

: czw maja 22, 2008 17:20
autor: Qube-pl
Tak wiec udało mi sie rozebrać klape, oczywiście jeden z uchwytów zostal ułamany ale to standard w moim przypadku:).

Styki rzeczywiście zaśniedziałe , przeczyściłem, wysuszyłem i dalej nie działa.

Jutro spróbuje tym płynem kontakt i zobaczymy.

Dodatkowo zauważylem iż nie świeci sie lampka podświetlenia w bagażniku.

ciekawe czy bede musiał wymienić cały zamek czy wystarczy wykasowć błedy z komutera( wolałbym to drugie).

[ Dodano: 27 Maj 2008 11:58 ]
Tak wiec sprawdzone wsio, błedów w komie niema, czyli musze zmienić cały zamek :otepienie: