Strona 1 z 1

[vw] Przekaźniki świateł

: pt cze 17, 2005 08:34
autor: Michael G60
Chcę założyć przekaźniki na światła, by lepiej świeciły. Wiem, że trzeba założyć na światła drogowe, a czy trzeba (można) założyć na mijania - czy to coś da czy wystarczy tylko na drogowe??? (VW Passat 1994)
Uświadomcie mnie... :grin:

: pt cze 17, 2005 08:53
autor: torreador
Witam, najlepiej założyc na obydwa (ochrona przełącznika świateł). Zakładając przekaźniki zastosuj jak najkrótsze przewody oraz odpowiednio duzy przekrój , chodzi o to aby jak najmniejszą oporność miało to połączenie.
Żarówki powinny jaśniej świecić bo już oporność 0,5 ohma przy prądzie 5 A daje spadek napięcia 2,5 V.

Pozdrawiam

: pt cze 17, 2005 08:54
autor: TAZ
U mnie tak było po 23 latach na żarówkach było tylko 10,4V zamiast 12V. Teraz jest powyżej 12V i jest jasno. Polecam.

: pt cze 17, 2005 09:35
autor: gajczak
A może jakiś schemacik byście podesłali..... :pub:

: pt cze 17, 2005 09:49
autor: Ktulu
Prosze tu jest fajnie opisane:
http://vwgolf.pl/golf2/porada15.html

: pt cze 17, 2005 19:05
autor: marekk
Wydaje sie mi ze przkazniki na swiatlach drogowych nie sa az tak potrzebne. Za to na mijaniach jak najbardziej - z 11,8V zrobilo mi sie teraz 13.8V

: pt cze 17, 2005 19:32
autor: torreador
"oszczędzają" styki przełącznika świateł, bądź co bądź przełączają dość znaczne prądy- jak kto uważa.

Pozdrawiam.

: pt cze 17, 2005 19:38
autor: marekk
Tu masz racje - zalezy kto jak czesto jezdzi na drogowych. Ja mam taka trase do pracy za praktycznie wieczorem i noca tylko na mijaniach praktycznie caly czas wiec nie zakladalem na drogowe

: sob cze 18, 2005 00:50
autor: vorlog
Mam założone przekaźniki na drogowych, mijania i halogenach, jak kupiłem grata, napięcie na żarówkach wynosiło ok. 10 V...
Poza tym rozebrałem i wyczyściłem przełącznik zespolony, styki też nie były super, oraz wymieniłem linkę masy- całkiem inaczej kręci rozrusznik.
V.

: ndz cze 19, 2005 19:20
autor: gajczak
Ktulu pisze:Prosze tu jest fajnie opisane:
http://vwgolf.pl/golf2/porada15.html
Dzieki dzieki

zapomniałem, że kiedyś tam się zaglądało

: pn cze 20, 2005 23:18
autor: Deacon
a moze ktos zrobic jakis schemat pogladowy?? ktoredy kable puscic jesli maja byc najkrotsze??

: pn cze 20, 2005 23:59
autor: vorlog
Deacon pisze:a moze ktos zrobic jakis schemat pogladowy?? ktoredy kable puscic jesli maja byc najkrotsze??
Np. ja zrobiłem tak:
trzy przekaźniki typu 541 z podstawkami i trzema podstawkami bezpiecznikowymi zamocowałem na kawałku tekstolitu (bo łatwa obróbka i izolacja OK). Od + akumulatora do bezpieczników dojechałem kawałkiem przewodu Lgy 2,5 mm, od bezpieczników mostki do styków przekaźników przewodem Lgy 1,5 mm i tym samym przewodem do lamp. Lampy zmostkowałem, oryginalnie mamy podział lewa-prawa strona.
Przewody od lampy od strony kierowcy dołączyłem do cewek przekaźników (drogowe-mijania-halogeny), drugie wyjścia cewek przekaźników do masy. Przewody lampy od strony pasażera odciąłem i zaizolowałem. Całą płytkę zamocowałem do boku komory silnika obok akumulatora. Tyle.
Ważne! Czasami styki w przełączniku zespolonym są tak wygrzane, że maleńki prąd cewek przekaźników może nieuzyskać przewodzenia, należy niestety rozebrać wówczas "pająka" i wyczyścić oraz nasmarować smarem teflonowym styki wewnętrzne.
NIE STOSOWAĆ WYNALAZKÓW TYPU WD 40 LUB SMARÓW ŁOŻYSKOWYCH, POWODUJĄ ONE UTLENIANIE MIEDZI!
V.