Strona 1 z 2

Pali 1.5-2 litry więcej, temp. silnika 70-80 st. 1.8 ABS

: wt maja 20, 2008 14:07
autor: conrad20
Witam! Tak jak w temacie moj gofer zaczął palić do dwóch litrów więcej. Dla sprawdzenia zatankowalem za 20 zl gazu około 9 litrow i zrobił 76 km, przy swobodnej jeździe. Ale zauważylem że w trasie mam temp. silnika max 70 stopni, a w mieście dochodzi góra do 80 z kawałkiem. Czy to może być winna termostatu?? Nie dawno był wsadzany nowy, podajże 80 stopni.

: wt maja 20, 2008 18:40
autor: venomek
Sprawdź czujnik temperatury.

: wt maja 20, 2008 19:38
autor: Kisiel

: wt maja 20, 2008 21:09
autor: conrad20

sonda jest dobra bo ostatnio byla robiona i jak ustawiali dawke gazu to też sprawdzali sonde i działa.
venomek pisze:Sprawdź czujnik temperatury.
a gdzie jest ten czujnik temperatury?? to to jest przy chłodnicy wkręcone??

: wt maja 20, 2008 21:13
autor: dziejo
po nagrzaniu się silnika do (twoich 80 parę ) sprawdz dolny wąz chłodnicy czy jest gorący jeżeli będzie letni to termostat do wymiany

: wt maja 20, 2008 21:21
autor: conrad20
dolny mam taki ciepły moge normalnie reka dotknąć i sie nie oparze. bo górnego to nie mozna dotknąć. bo termostat jest chyba dobry tylko jest chyba na 80stopni.
A jaki powinien byc według ksiązki?? ile stopni?

: wt maja 20, 2008 21:28
autor: dziejo
A jaki powinien byc według ksiązki?? ile stopni?
86-88 i wtedu y przy całkowitym otwarciu powoinien być wąż gorący

[ Dodano: Wto Maj 20, 2008 21:29 ]
conrad20 pisze:Ale zauważylem że w trasie mam temp. silnika max 70 stopni, a w mieście dochodzi góra do 80 z kawałkiem.
w trasie zdecydowanie za mało :bajer:

[ Dodano: Wto Maj 20, 2008 21:30 ]
conrad20 pisze:. Czy to może być winna termostatu?? Nie dawno był wsadzany nowy, podajże 80 stopni.
zakup dobrego termostatu to jak trafić w toto lotka
zwłaszcza firmy vernet!

: wt maja 20, 2008 21:36
autor: conrad20
no ale większe spalanie może być przyczyną właśnie termostatu, że silnik ma za małą temperature i nie jest dogrzany?? czyli najlepiej wymienić termostat i wtedy przetestować samochód.
tak po mieście to powienien mieć blisko 90 stopni gdzieś?? a na trasie ile??

: wt maja 20, 2008 21:48
autor: harrygo1
conrad20 pisze:tak po mieście to powienien mieć blisko 90 stopni gdzieś?? a na trasie ile??
Praktycznie zawsze powinna być 90st(jest to oznaka dobrze działajacego termostatu)
Termostat kupuj tylko oryginalny Wahlera

: wt maja 20, 2008 21:50
autor: conrad20
ale spalanie to wina termostatu?? czy moze byc inna przyczyna??
napewno sonda u mnie dziala, tylko nei wiem jeszcze jak z tym czujnikiem temp??

: wt maja 20, 2008 22:04
autor: harrygo1
Sprawdz na zimnym silniku czy obydwa przewody chłodnicy sie nagrzewają czy jeśli tak to znaczy że termostat jest otwarty (czyli jest do wymiany)
P.S. Popraw tytuł tematu ( 3 pkt regulaminu) :wink:

: wt maja 20, 2008 23:01
autor: venomek
conrad20 pisze:a gdzie jest ten czujnik temperatury?? to to jest przy chłodnicy wkręcone??
Nie, powinien być w krućcu wodnym, przykręconym do bloku. Nie wiem jak u ciebie w silniku, ale masz albo 1 albo 2 czujniki. To przy chłodnicy to termostat wentylatora.

: śr maja 21, 2008 00:04
autor: lwlw
Właśnie, powinieneś mieć cały czas 90 stopni.
A tak na marginesie - wie ktoś jak to jest zrobione, że cały czas pokazuje te 90 stopni? Przecież to nie może być tak idealnie 90, no bo żeby włączył się wentylator na chłodnicy, to temp. musi się podnieść (do 96 bodajże dla 1 biegu) - więc czemu wskazówka cały czas na 90 stoi? Podobnie jak ostygnie nieco przy włączonym wentylatorze - przecież nie jest tak, że wentylator wyłącza się już przy tych 90 stopniach, ale np. przy 86. Czemu więc wskazówka stoi cały czas na 90? Gdyby było cały czas 90 stopni to wentylator wcale nie musiałby się włączać, widzę jakąś ściemę :) Aż się kiedyś już zacząłem bać czy wszystko ok, czy ta wskazówka się nie zacina, czy jej jakiś kołeczek nie blokuje :), myślałem nawet, że u mnie wentylator wcale się nie włącza (nigdy go nie słyszałem). Sprawdziłem - włącza się, ale jest cichy, a wyłącza się już po kilkunastu sekundach - czy to nie za wcześnie? Jak jest u Was?

: śr maja 21, 2008 00:14
autor: grandi
Ja mam to samo w TD założyłem osłonę pod silnik i trochę szybciej sie grzeje , ale u mnie wskazówka w trasie jest
\ \\ | /

Na pierwszej kresce za białym polem jak postoje w korku to dojdzie do 90 czy to termostat? bo zamiast palić mi w trasie 4.5 pali mi 6