Mam taki problem, że ni z tego ni z owego samochód zaczął trzymać wysokie obroty na biegu jałowym. Za pierwszym razem zawiesił się na 1500 obr/min. W następnych dniach raczej trzymał obroty koło 1100. Po dłuższej jeździe obroty biegu jałowego wracały do normy, ale po zgaszeniu na chwilę i ponownym zapeleniu znów były za wysokie.
A dziś rano obroty wskoczyły na 4500 obr/min a po przejechaniu 10 km spadły do 1800.
Do tego dochodzi bardzo trudny rozruch po długim postoju.
Dolot mam szczelny - silnik gaśnie po zatkaniu rury dolotowej
Silniczek krokowy jest sprawny.
Zaobserwowałem, że obroty spadają do 800 jak odłączę czujnik temperatury lub TPS.
Chociaż, jak mieżę opór czujnika temperatury przy rozgrzanym silniku to jest 100 ohm na pinach 1 i 3.
Co może być przyczyną takich zachowań obrotów?
Zły kąt wyprzedzenia zapłonu, sonda lambda?
Wysokie obroty biegu jałowego. Zawieszające się obroty.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
może dokładniej trzeba sie przyjrzeć czujnikowi chłodziwa:
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 1, 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
pozdrawiam
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 1, 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
pozdrawiam
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
OK. Dobrze, że skierowałeś moją uwagę na czujnik temperatury płynu chłodzącego. Ja się oczywiście pomyliłem i opór 100 ohm mierzyłem na pinach 2 i 4 gdy tymczasem między pinami 1 i 3 nie ma przejścia. Zasymulowałem czujnik przy pomocy oporników. Wetknąłem w piny 1 i 3 260 ohm i obroty wróciły na 800 obr/min.
Sorry, że się trochę wygłupiłem, ale dzięki za pomoc.
Pozdrwiam.
Sorry, że się trochę wygłupiłem, ale dzięki za pomoc.
Pozdrwiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 224 gości