Strona 1 z 1

Wymiana tłumików - są do silnika AAM, a czy wejda od ABS ??

: wt maja 20, 2008 11:48
autor: Artur79
Witam
Sprawa wyglada tak
mam golfa III 1.8
domyslnie mialem silnik 1.8 AAM 55kW zmienilem go na 1.8 ABS 66kW.
wydech tych silników rozni sie przedewszytskim tlumikiem srodkowym
w AAM jest on po srodku podlogi i walcowy a w ABS bardziej z tyłu i płaski.


i tu powstaje pytanie czy jak sprobuje zalozyc te do silnika ABS czy wejda na miejsce czy jest moze jakkas zmiana plyty podlogowej ?? patrzac po schemacie to zaczepy sa w tym samaym miejscu tylko czy ten srodkowy ma miejsce zeby tam wejsc ... oczywiscie rora musi dojsc itp ..

najbardziej mnie interesuje czy pomiedzy silnikami AAM a ABS jest roznica w podlodze ...
moze ktos ma foto lub moze zrobic - wlascieciele silnikow ABS i silnikow AAM pomozcie ... jak macie jak zrobcie foto ...


musze znienic tlumiki bo mi bardzo juz charcza ... zalezy mi na ciszy i spokoju podczas jazdy ... duzo jezdze czy POLMOSTRÓW to dobra marka ??

z gory dzieki za pomoc

Wydech silnika 1.8 AAM:
Obrazek

Wydech silnika 1.8 ABS:
Obrazek

: wt maja 20, 2008 12:23
autor: bugalon
Wkładaj te od ABSa, będą pasowac na pewno. Żadnych zmian w plycie podlogowej nie bylo. Podloga jest taka sama dla wszystkich wersji z wyjatkiem syncro.

: wt maja 20, 2008 12:43
autor: golfer_1984
Podłoga jest taka sama. Ja mam ABS a brat ma AAM więc wiem jak wygląda u mnie i i u brata :)

Zakładaj wejdzie bez problemu :grin:

: wt maja 20, 2008 12:51
autor: Artur79
ok dzieki koledzy za pomoc

a powiedzcie mi jeszcze czy jaka sroznica oprocz ceny miedzy tymi tlumikami jest ??

jak sie to ma do ciszy w samochodzi ??

te do ABS sa drozsze .. czy maja jakikolwiek wplyw na działanie silnika czy na tych od AAM dziala by tak samo ??

i przedewszytskim jak z cisza ?? te od ABS nie beda glosniejsze ??

: wt maja 20, 2008 13:05
autor: golfer_1984
Wydaje mi się że komplet do AAM jest cichszy od ABS

: wt maja 20, 2008 13:10
autor: Artur79
różnica znaczna czy raczej subtelna ??

czy tlumiki np stare zpachane ( moje sa fabryczne z 92r) moga oslabiac silnik ??

czy tlumiki od AAM moga oslabiac go czy raczej na moc wplywu nie maja ??

czy tej firmy POLMOSTRÓW sa dobre czy nie warto ich kupowac ??

: wt maja 20, 2008 19:27
autor: Kisiel
Artur79 pisze:różnica znaczna czy raczej subtelna ??
moj ABS ma nieorginalne (ale w miare nowe) tlumiki i jest baaardzo cichy a nie mam kata i mam rurke zamiast niego
Artur79 pisze:czy tlumiki np stare zpachane ( moje sa fabryczne z 92r) moga oslabiac silnik ??
nie chce mi sie wierzyc ze masz jeszcze ori tlumiki :) no ale ejsli to prawda to jak najardziej moga troche wplywac na oslabienie, tak samo z reszta jak zapchany kat
Artur79 pisze:czy tlumiki od AAM moga oslabiac go czy raczej na moc wplywu nie maja ??
nie maja wplywu :)
Artur79 pisze:czy tej firmy POLMOSTRÓW sa dobre czy nie warto ich kupowac ??
generalnie nie ma to wiekszej roznicy, oczywiscie na orginlanych tlumikach znacznie dluzej pojezdzisz, na zamiennikcha ktrocej ale tez jest to pojecie wzgledne, zalezy to od tego jaka zima jest, czy jezdzisz na LPG czy nie itd itp :)

: wt maja 20, 2008 20:27
autor: Matador
Artur79 pisze:czy tlumiki np stare zpachane ( moje sa fabryczne z 92r) moga oslabiac silnik ??
tłumiki z czasem się nie zapychają ,a raczej "wydmuc-h-ują" przez co stają się odrobine głośniejsze niż nowe, zapchać może się najwyżej katalizator..
słabsze auto może być jeśli są nieszczelności zwłaszcza blisko silnika i sondy..
ja jeżdżę na Polmostrow'ach już w kolejnym aucie i nienarzekam - jasne ,że zależy to od sposobu użytkowania..

[ Dodano: 20 Maj 2008 20:32 ]
jakaś g...niana cenzura ,nie można normalnego słowa napisać - musiałem myślniki wstawić , kto to wymyślił #-o

: śr maja 21, 2008 10:37
autor: Artur79
Kisiel pisze:nie chce mi sie wierzyc ze masz jeszcze ori tlumiki no ale ejsli to prawda to jak najardziej moga troche wplywac na oslabienie, tak samo z reszta jak zapchany kat
Tez byłem zaskoczony jak wszedłem pod samochód, jak nie wiezysz moge zrobić foto przed zdjęciem ... wybite znaki VW AUDI i rok produkcji 92 :P wiem szokujace ....

zdecydowalem sie na zalozenie tych prawidlowych do ABS .. pierwszy wybor padl na POLMOSTRWO .. cena kompletu wyslz ami 220 zl .. razem z rura kat - tlumik, zaciskami i pasta ... ale w rozmowie ze sprzedawca ywszlo ze ten sam komplet ASMET bedzie mnie kosztowal 260 wiec ostatecznie padlo na ASMET ... jutro zakladam albo w piatek to dam znac jak sie zachowuja .....
Matador pisze:słabsze auto może być jeśli są nieszczelności zwłaszcza blisko silnika i sondy..
blisko sondy tzn jak blisko ... nie mam kata jest zwykla rurka .. potem jest tlumik rodkowy i on juz jest dziurawy ... przez to moze byc ten spadek mocy ?? ten spadek mocy opisuje w innym temacie ... cos jest nie tak z moca u mnie ..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=169898

: śr maja 21, 2008 16:50
autor: Matador
Artur79 pisze:potem jest tlumik rodkowy i on juz jest dziurawy ... przez to moze byc ten spadek mocy ??
może być
a fabryczny wydech z '92r to nic szokującego , ja też dopiero w tym roku wywaliłem całość..

: śr maja 21, 2008 21:38
autor: drill
mnie na dniach tez czeka wymiana srodkowego i koncowego tlumika... i kolejny dowod na trwalosc fabrycznych elementow - srodkowy tlumik jest z 11.1992 :D

: śr maja 21, 2008 23:54
autor: Kisiel
no to gratki Panowie :) ja mam golfine z 1993 i nie mialem ori tlumikow, przed wymiana srodkowego widzialem :)