Strona 1 z 1

[mk2] 1.8 RP uszczelniacze zaworów

: pt cze 17, 2005 00:07
autor: daaroo
No więc jak w temacie. Po wymiane oleju przejechałem swoim RP 10 000 km i przez ten cały dystans od poziomu max ubyło mi ze 3-4 mm oleju. Nie wiem ile to będzie ale myśle ze max 0,5 l na 10 000 km. Zużycie oleju mnie zadowala bo wynik jest bardzo dobry i siwadczy tez o dobrej kondycji silnika jednak pozostawia pewien niedosyt i zastanawiam się nad wymianą uszczelniaczy trzonków zaworów i w związku z tym chciałem sie dowiedzieć czy do wyciągniecia tych trzonków potzrebny jest specjalny klucz. Rozbierałem juz głowice w VW LT 28 ale to jest diesel i trzonków nie mogłem sciągnąc więc dałem kumplowi :hmm: Oczekuje odpowiedzi od kogoś kto juz zmienial te uszczelniacze. Czy napotkał jakies problemy. Zamierzam to zrobic bez zdejmowania głowicy nie wiem czy sie uda :goof:

Golf II
1,8 RP automat
145 000 km
10w40 Statoil

: pt cze 17, 2005 22:01
autor: szsz01
Mi zmieniali bez zdejmowania głowicy w silniku 9A 16V 2.o DOHC, wiec jest to mozliwe, dokladnie nie znam sposobu, ale ja nie o tym chciałem: po co zmieniac uszczelniacze, skoro prawie nie ubywa ci oleju, bo co to jest 0.5 na 10000 km? Niektórzy powiedzą, że jest to poniżej normy i to znacznie.
Bazując na moim skromnym doświadczeniu oceniam wiek twojego silnika na jakieś 10 lat i nie wiem ile przebiegu, a jak wiadomo powszechnie, w silniku zużywają się nie tylko uszczelniacze zaworów.
Pozdrowienia

: pt cze 17, 2005 22:30
autor: tomek26106
do zmiany uszczelniaczy jest potrzbny specjalny scisk do scisnięcia sprezny, reszta to juz pryszcz, moim skromnym zdaniem wymiana uszczelniaczy powinna pomóc, a nawet napewno pomoze, i zuzycia oleju nie bedzie, dlatego ja był bym za

: sob cze 18, 2005 18:35
autor: zodiak
Można bez zdejmowania głowicy ale trzeba mieć sprężarkę i końcówkę na węża z gwintem jak świeca.

: ndz cze 19, 2005 22:21
autor: GEORG
zodiak pisze:Można bez zdejmowania głowicy ale trzeba mieć sprężarkę i końcówkę na węża z gwintem jak świeca.
No właśnie :pub:
A 0.5l to spoko. Zostaw to na razie.

Pozdrawiam :pub:

: ndz cze 19, 2005 23:09
autor: MaLiBU
zodiak pisze:Można bez zdejmowania głowicy ale trzeba mieć sprężarkę i końcówkę na węża z gwintem jak świeca.
nie trzeba :helm:
wystarczy sznurek...
sa 2 sszkoly z tego co wiem, ze sprezarka
i na sznurek. Wymienialem druga metoda.

A co do zuzycia oleju 0,5 litra na 10kkm to NIC, jest to calkowicie dopuszczalne, jezeli miedzy wymianami oleju poziom zmieni sie z max na min to wszystko w porzadku. Samochod ma prawo brac troche oleju. No chyba ze bardzo sie uprzesz... Jak potrafisz sam to zrobic to spoko, jak chcesz komus zlecac to lepiej kase w co innego zainwestuja, przy takim zuzyciu oleju nie ma co sobie glowy zawracac...

: ndz cze 19, 2005 23:37
autor: daaroo
jednak to zostawie bo miska olejowa jest lekko mokra i to pewnie przez to :)

nie wiecie ile może kosztować uszczelka pod miske olejową ?

: wt cze 21, 2005 00:10
autor: MaLiBU
daaroo pisze:jednak to zostawie bo miska olejowa jest lekko mokra i to pewnie przez to :)

nie wiecie ile może kosztować uszczelka pod miske olejową ?
ostatnio wymienialem
od 30pln jakas w IC do 120 w ASO

: wt cze 21, 2005 00:14
autor: daaroo
dzieki :pub:

: pt cze 24, 2005 10:27
autor: czyś
MaLIBU, jakieś szczegóły szkoły sznurkowej?

: pt cze 24, 2005 11:49
autor: TAZ
A ja wolałbym zdjąć głowice bo wtedy widać jej stan i w razie czego można choćby zawory dotrzeć.