Strona 1 z 1
[mk2] 1.8 RP uszczelniacze zaworów
: pt cze 17, 2005 00:07
autor: daaroo
No więc jak w temacie. Po wymiane oleju przejechałem swoim RP 10 000 km i przez ten cały dystans od poziomu max ubyło mi ze 3-4 mm oleju. Nie wiem ile to będzie ale myśle ze max 0,5 l na 10 000 km. Zużycie oleju mnie zadowala bo wynik jest bardzo dobry i siwadczy tez o dobrej kondycji silnika jednak pozostawia pewien niedosyt i zastanawiam się nad wymianą uszczelniaczy trzonków zaworów i w związku z tym chciałem sie dowiedzieć czy do wyciągniecia tych trzonków potzrebny jest specjalny klucz. Rozbierałem juz głowice w VW LT 28 ale to jest diesel i trzonków nie mogłem sciągnąc więc dałem kumplowi
Oczekuje odpowiedzi od kogoś kto juz zmienial te uszczelniacze. Czy napotkał jakies problemy. Zamierzam to zrobic bez zdejmowania głowicy nie wiem czy sie uda
Golf II
1,8 RP automat
145 000 km
10w40 Statoil
: pt cze 17, 2005 22:01
autor: szsz01
Mi zmieniali bez zdejmowania głowicy w silniku 9A 16V 2.o DOHC, wiec jest to mozliwe, dokladnie nie znam sposobu, ale ja nie o tym chciałem: po co zmieniac uszczelniacze, skoro prawie nie ubywa ci oleju, bo co to jest 0.5 na 10000 km? Niektórzy powiedzą, że jest to poniżej normy i to znacznie.
Bazując na moim skromnym doświadczeniu oceniam wiek twojego silnika na jakieś 10 lat i nie wiem ile przebiegu, a jak wiadomo powszechnie, w silniku zużywają się nie tylko uszczelniacze zaworów.
Pozdrowienia
: pt cze 17, 2005 22:30
autor: tomek26106
do zmiany uszczelniaczy jest potrzbny specjalny scisk do scisnięcia sprezny, reszta to juz pryszcz, moim skromnym zdaniem wymiana uszczelniaczy powinna pomóc, a nawet napewno pomoze, i zuzycia oleju nie bedzie, dlatego ja był bym za
: sob cze 18, 2005 18:35
autor: zodiak
Można bez zdejmowania głowicy ale trzeba mieć sprężarkę i końcówkę na węża z gwintem jak świeca.
: ndz cze 19, 2005 22:21
autor: GEORG
zodiak pisze:Można bez zdejmowania głowicy ale trzeba mieć sprężarkę i końcówkę na węża z gwintem jak świeca.
No właśnie
A 0.5l to spoko. Zostaw to na razie.
Pozdrawiam
: ndz cze 19, 2005 23:09
autor: MaLiBU
zodiak pisze:Można bez zdejmowania głowicy ale trzeba mieć sprężarkę i końcówkę na węża z gwintem jak świeca.
nie trzeba
wystarczy sznurek...
sa 2 sszkoly z tego co wiem, ze sprezarka
i na sznurek. Wymienialem druga metoda.
A co do zuzycia oleju 0,5 litra na 10kkm to NIC, jest to calkowicie dopuszczalne, jezeli miedzy wymianami oleju poziom zmieni sie z max na min to wszystko w porzadku. Samochod ma prawo brac troche oleju. No chyba ze bardzo sie uprzesz... Jak potrafisz sam to zrobic to spoko, jak chcesz komus zlecac to lepiej kase w co innego zainwestuja, przy takim zuzyciu oleju nie ma co sobie glowy zawracac...
: ndz cze 19, 2005 23:37
autor: daaroo
jednak to zostawie bo miska olejowa jest lekko mokra i to pewnie przez to
nie wiecie ile może kosztować uszczelka pod miske olejową ?
: wt cze 21, 2005 00:10
autor: MaLiBU
daaroo pisze:jednak to zostawie bo miska olejowa jest lekko mokra i to pewnie przez to
nie wiecie ile może kosztować uszczelka pod miske olejową ?
ostatnio wymienialem
od 30pln jakas w IC do 120 w ASO
: wt cze 21, 2005 00:14
autor: daaroo
dzieki
: pt cze 24, 2005 10:27
autor: czyś
MaLIBU, jakieś szczegóły szkoły sznurkowej?
: pt cze 24, 2005 11:49
autor: TAZ
A ja wolałbym zdjąć głowice bo wtedy widać jej stan i w razie czego można choćby zawory dotrzeć.