Prośba o skan stron z opisem wymiany sprzęgła.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Prośba o skan stron z opisem wymiany sprzęgła.

Post autor: Maćkooo » pn maja 19, 2008 21:04

Witam wszystkich :pub:
W najbliższym czasie bede próbował wymienic sprzęgło. Mam jakies 2 książki serwisowe ale nie ma w nich za bardzo opisu wymiany- jest taka dośc ogólna. Jakby ktoś mógł wrzucic skany tylko stron z opisem wymiany sprzęgła to bede bardzo wdzieczny :D .


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
mauro22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt maja 25, 2007 16:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

sprzęgło

Post autor: mauro22 » pn maja 19, 2008 21:12

Podaj maila to podeślę te stronki


Jacek R.

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn maja 19, 2008 21:21

mój mail maco39@wp.pl
MAm ksiazke Coombera i Rogersa i po polsku VW golf II 1,6/1,8.
Dzieki za wszytsko. :pub:

[ Dodano: 21 Maj 2008 22:02 ]
Akurat te ksiazke mam, w kazdym razie piszą w niej o potzebie posiadania jakiegoś specjalnego przyrządu. Słyszał ktos o takimm przyzadzie?.
Aha jakie trudnosci napotkam przy wycaiaganiu i zakłądaniu sprzegła. Chodziłoby mi o trudnosci z osiadaniek odpowiednich narzedzi ??


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw maja 22, 2008 23:17

Nie jestem pewien, ale chyba potrzeba trzpienia do centrowania tarczy sprzęgła


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pt maja 23, 2008 08:38

Akurat tak się składa, że u siebie wymieniałem w zeszłym tygodniu na LUKa. Niestety razem z mechanikiem, ponieważ mam silnik 1,8 a w nim to nie jest takie proste. Najlepiej mieć kanał i podnośniki. Musisz zrzucić całą skrzynię. Wymontować najlepiej całe półośki z przegubami (będzie łatwiej), rozrusznik, wszystko co idzie od skrzyni tzn przewody, mechanizm zmiany biegów, łapy od poduszki. Najlepiej jeszcze spuścić olej ze skrzyni. Z narzędzi to będziesz potrzebował komplet dobrych kluczy nasadkowych, płaskich i imbusy. Niestety nie widziałem momentu zakładania sprzęgła na silnik więc z tym centrowaniem to nie pomogę, ale wątpię żeby mój mechanior miał taki klucz, a ze sprzęgłem mam wszystko ok. Samochodzik odżył.

Aha podobno wymiana łożyska także nie należy do najłatwiejszych, niestety także nie widziałem u siebie.
Ostatnio zmieniony pt maja 23, 2008 08:40 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pt maja 23, 2008 08:54

Maćkooo, może się przyda
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pt maja 23, 2008 20:26

Dzieki dzieki panowie. Niestety akurat te ksiazke mam w domu. I nie ma w niej wszytskich stron o sprzęgle. Ale widziałem na forum jeszcze inne .Moze ktos jednak cos odkopie w archiwach :D . Przy wymianie to najbardziej obawiam sie samej operacji ze samym sprzegłem. Wiem że w 1,6 i 1,8 jest nieco inna budowa niż klasycznie. Koło zamachowe jesy przykrecone do docisku , któy z kolei jest przymocowany do wału korbowego.
Jak dla przecietnego czlowieka który zna budowe silnika i umie co nieco nie bedzie problemu z wymiana sprzegła.?? Jak sądzicie. Aha klucze mam i to nie jeden komplet .
A to centrowanie to bodaj ustawienie tarczy do wozenia walka od skrzyni. Wydaje mi sie ze nic prostszego, najwyzej troche sie pomecze albo przed robota zagram w rzutki :D .
Licze ze ktos sie jeszcze wypowie. :pub:
Ostatnio zmieniony pt maja 23, 2008 20:27 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pt maja 23, 2008 20:30

Maćkooo pisze:albo przed robota
Zapomniałeś o zimnych browarach... Każdy mechanik Ci to powie, że bez :kufel: :kufel: się sprzęgła nie wymienia


:chytry:



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt maja 23, 2008 22:36

Maćkooo pisze: to centrowanie to bodaj ustawienie tarczy do wozenia walka od skrzyni. Wydaje mi sie ze nic prostszego, najwyzej troche sie pomecze albo przed robota zagram w rzutki .
- wałe od skrzyni musi przejść przez tarczę sprzęgła i trafić w wał korbowy - przynajmniej tak było w polonezie - i wierz mi cieżko to na oko ustawić, nie mówiąc o tym, że przy każdej próbie musisz podnosić skrzynię i próbować ją włożyć na miejsce. Cieżka robota.
Ale teraz tak patrze w książkę od VW, to tu jest troszkę inaczej - wałek skrzyni wchodzi tylko w tarczę sprzęgła - więc może łatwiej będzie przycelować. Z reszą w książce jest napisane, że można centrować suwmiarką, więc nie powinno być tragedii. Napisali też, że należy użyć nowych śrub mocujących docisk do wału korbowego.
Wielowypust piasty tarczy sprzęgła posmarować smarem grafitowym, a śruby kola zamachowego przykręcić palcami, a po wycentrowaniu tarczy sprzęgła dokręcićna krzyż.

[ Dodano: Pią Maj 23, 2008 22:39 ]
A i jeszcze - zakładając przekładnię, rozprowadzić smar litowy na końcu popychaczawyciskowegosprzęgła, przy tarczy wyłączającej.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 297 gości