Strona 1 z 2

Czy podejdzie walek z MK3 2.0 do 1.6?

: pn maja 19, 2008 18:11
autor: Leon_Wechtel
szukałem troche o tym na forum,ale nie znalazłem tego co mnie nurtuje ,a mianowicie to czy wałek rozrządu z mk3 2,0 GTI (2E) da radę zalożyc spokojnie w mk2 1,6?

gdzieś czytałem na ten temat,że da się spokojnie wrzucic wałek od 1,8 8v PB/PF ale co z wersja 2,0 mk3.
Podobno spokojnie wejdzie tylko ciekawi mnie czy zawory beda poprawnie sie zamykaly i otwieraly?
Próbował juz ktos takiej przeróbki i czy cokolwiek to da?

: pn maja 19, 2008 18:28
autor: Hans-Hans
To zależy ile wałek od mk3 2.0 2e ma podpór jak 4 to może się uda.

: wt maja 20, 2008 11:20
autor: ppoll27
oczywiście że niemal nic nie da dopóki nie zrobisz porządnie głowicy dolotu i wydechu - inaczej zadziała jak "placebo"
spróbuj podjeść do tematu wałka od strony jego parametrów bo kluczowe nie jest to w jakim silniku chodzi tylko jakie ma czasy otwarcia - więc miłego grzebania książkach :chytry:

: wt maja 20, 2008 17:36
autor: Leon_Wechtel
ppoll27, tak myślalem,chyba ,jednak sprzedam go i kupie od 1,8 GTI 8v

: śr maja 21, 2008 11:52
autor: ppoll27
miłej zabawy - jakbyś chciał ugrać jakąś konkretnie większą moc z naszych kochanych 1,6 to polecam uwadze silniki 100 i 102KM z Audi 80 B3/B4
dłubania więcej ale i przyrosty konkretne :)

: śr maja 21, 2008 14:12
autor: Leon_Wechtel
ppoll27, co masz na myśli pod pojęciem
ppoll27 pisze:dłubania więcej ale i przyrosty konkretne
???/ :chytry:

: śr maja 21, 2008 14:22
autor: gumiś
ja bym spróbował,wałek napewno sie włozy,tylko czy bedzie to banglało??

: śr maja 21, 2008 17:02
autor: Leon_Wechtel
gumiś, chodzi o to cz zawory będą się domykały na tym wałku,to ,że się włoży o ja wiem :chytry: ,chodzi o to czy wałek 2,0 jest typu plug & play jak wałek z 1,8 GTI 8v z mk2wkladasz i jest git

: śr maja 21, 2008 22:22
autor: t-tas
przecież wałek od PB/PF różni się od wałka 2E którąś tam fazą rozrządu o jeden stopień i tyle różnic-skoro od PB pasuje to z 2E powinien dać taki sam praktycznie efekt

: śr maja 21, 2008 22:40
autor: Leon_Wechtel
t-tas, jestes pewien ? bo nie mam czasu szukac poszczególnych róznic między wałkami...
kiedys ,gdzieś czytałem ,że ten z 2,0 można spokojnie wsadzac do np 1,6,ktos sie wypowiadał,ze nie ma problemów inny ,ze jest git ,a teraz w temacie tym cisza.

Kupiłem rok temu wałek,ale nic z nim nie modziłem ,bo myślałem ,że zmienię do nieo jeszcze silnik na 1,8.

Chcialbym więc otrzymac ostateczna odpowiedz -PODEJDZIE CZY NIE ?!
jeśli nie to to sprzedaje ,jeśli tak to zostawiam i za jakis czas go wrzuce do siebie

: śr maja 21, 2008 22:56
autor: t-tas
powiem tak- na moim motorze(blok 2.0 po motorze 2E) jest głowica z RP, był już na niej wałek z 2E, RP, PB, teraz ma być próba z wałkiem z AAC( silnik 2.0 z transportera T4, dość nietypowy bo pojemność 2.0 uzyskana jest przez zwiększenie skoku tłoka silnika 1.8(ta sama średnica cylindra co w 1.8- motory 2.0 typu 2E,ADY,AGG był zarówno większy skok jak i średnica cylindra)- różnice w wałkach jeśli chodzi o wysokość krzywki polegały na tym w jakiej głowicy były stosowane-czy była regulacja hydropopychaczami czy popychacze były regulowane płytkami( stare silnik z mk1, niektóre stare z mk2 może)- wiem bo chciałem kiedyś wkładać wałek z ADY(hydropopychacze) do motoru 1.5 JB(regulacja na płytki) i nie zamontowałem dlatego, że ta różnica spowodowała by albo za małe albo za duże otwarcie zaworów(już dokładnie nie pamiętam), druga różnica to ilość panewek- były 4 i 5, na pewno wałek na 5 panewek będzie robił w głowicy z 4 panewkami, na odwrót na 90% też

: śr maja 21, 2008 22:57
autor: djtom
ten podejdzie: http://moto.allegro.pl/item361179018_vw ... rzadu.html

: śr maja 21, 2008 23:06
autor: Leon_Wechtel
djtom, ten wałek to chyba chyba nie bardzo ale dzieki za sygestie,na szczęscie potrafie rozróżnic wał korbowy od walka rozrządu w przeciwieństwie od gościa z allegro :grin: :chytry:



t-tas, ogólnie mam RF 1,6 na popychaczach hydraulicznych więc twierdzisz ,ze da radę spokojnie wlozyc,tym bardziej ,że głowice nawet RP mialeś juz z takowym.

[ Dodano: 21 Maj 2008 23:09 ]
korzystajac z okazji...blok masz z 2,0 glowice z 1,8 ,a jakie zasilanie wtrysk czy gaźnik?
może też bym pokombinował....tylko ,że mnie chodzi po głowie gaźnik,a nie wiem czy na bloku 2,0 jest miejsce ,żeby pompę paliwa zalożyc

: śr maja 21, 2008 23:54
autor: t-tas
Leon_Wechtel pisze:korzystajac z okazji...blok masz z 2,0 glowice z 1,8 ,a jakie zasilanie wtrysk czy gaźnik?
może też bym pokombinował....tylko ,że mnie chodzi po głowie gaźnik,a nie wiem czy na bloku 2,0 jest miejsce ,żeby pompę paliwa zalożyc
jak chcesz więcej info to wal na PW aby nie siać zamętu w temacie- podzielę się swoimi spostrzeżeniami i uwagami abyś się nie męczył z tym z czym ja się męczyłem