Strona 1 z 1

Pytanie dot. cewki zaplonowej

: pn maja 19, 2008 13:46
autor: Mis
Witajcie :grin:

Mam pytanie do Was, pewnie będzie one laickie dla Was :chytry:

Chodzio to, że oryginalna cewka zapłonowa od mojego silnika poszła w recykling już, i od tego czasu jeździłem na zapasowej BOSHA (nie od golfa) ktora tez już poległa. Obecnie mam od Skody Favorit i w przyszlym tygodniu chcę kupić BERU do mojego silnika.

A moje pytanie to dlaczego cewka zapłonowa musi być dobrana do silnika, co w jej charakterystyce pracy jest ważne dla motoru, iskry itd.

: pn maja 19, 2008 13:54
autor: mikro1982
za trudne pytanie

: pn maja 19, 2008 15:27
autor: TAZ
Ja tam jak miałem problemy z zapłonem to wkładałem różne cewki z różnych VW i muszę stwierdzić, że okrągłe cewki są raczej takie same bo różnicy żadnej nie odczułem po zmianach. Kup dwie używki i tyle, bo jak cewki ci się palą to raczej napięcie idzie za duże lub cewka jest narażona na zbyt wysoką temp.

: pn maja 19, 2008 16:08
autor: jhosef
Etka niby podaje kilka rodzajów. Najważniejsze rózniece o kolor naklejki - zielone i szare i w związku z tym rózne świece nawet w tych samych silnikach z tego co kojarzę, oraz inne dla roczników do 1987 i po. Nie wiem czy to się wiąze ze zmianą na zapłon bezstykowy czy po prostu taka zmiana. Zwróc jeszcze uwagę na sam zapłon, z hallem czy przerywaczem jest.

: pn maja 19, 2008 20:04
autor: Mis
TAZ pisze:bo jak cewki ci się palą

ta poprzednia sie nie spaliła tylko wylała. Pewnie ze starości już. Miała 23 lata.

jhosef pisze:Zwróc jeszcze uwagę na sam zapłon, z hallem czy przerywaczem jest.
Ja mam przerywacz.

TAZ pisze:że okrągłe cewki

Co to znaczy okrągła cewka ?

: pn maja 19, 2008 20:19
autor: Paweł Marek
Mis pisze:Co to znaczy okrągła cewka ?
mk2 mają okrągłe w kształcie puszki po red bullu. Cewki do przerywacza sa inne, mają większe opory, uzwojenie pierwotne 1,7 do 2,1 ohma, wtórne 7-12 komów, i mogą być już trudne do zdobycia. Jeśli załóżysz cewkę od mk2 z hallem która ma mniejszy opór to musi się spalić bo z przerywacza dostaje 2x wyższe napięcie niż z modułu. Możesz dobrać cewkę z jakiegokolwiek starszego auta znając opory uzwojeń które ci podałem.

: pn maja 19, 2008 20:36
autor: Mis
dzięki wielkie :chytry:

: pn maja 19, 2008 21:34
autor: jhosef
Mi też taka cewka poległa.

Jak na razie nie znalazłem zamiennika. Jeszcze na szczęście działa ale iskra jest cienka i nie da się uruchomić samochodu na LPG, na benzynie od strzału.

Postanowiłem zmienić zapłon na bezstykowy.