Strona 1 z 1

Co oznacza kontrolka (!)

: ndz maja 18, 2008 01:13
autor: kamien11985
witam mam problem z kontrolką( ! ) wykrzyknik kontrolka zapala sie po uruchomieniu samochodu i po 15-20s samoczynnie gaśnie. Od czego to jest hamulce tak? płynów nie brakuje a tarcze i klocki wzrokowo ok (patrzyłem przez ramiona alusów doradzcie coś. :crazy: wcześniej tak nie było a z hamulcami nie ma jaj pozdro i do zobaczenia w nysie :hehe:

: ndz maja 18, 2008 12:40
autor: dziejo
masz czujniki zużycia klocków ???
w zaszdie powiem ci ze skoro kontrolka gaśnie to wszystko ok gorzej jak by ci się zapalała podczas jazdy -czy hamowania

: ndz maja 18, 2008 16:24
autor: Sztomel
powiem na własnym przykładzie, że ostatnio sprawdzając stan tarcz hamulcowych i klocków stwierdziłem, że na przedniej osi lewy zewnętrzny klocek mam bardziej zjechany niż pozostałe. Nie mam klocków z przewodami elektrycznymi tylko zwykłe ale jeśli masz tak jak dziejo pytał (klocki z przewodami elektrycznymi działającymi na zasadzie zwarcia obwodu - taki niby czujnik) to kontrolka sygnalizuje nadmierne zużycie jednego/kompletu lub obydwu kompletów klocków na przedniej osi i wtedy kontrolka to sygnalizuje.
Sprawdź grubość wszystkich klocków przedniej osi.

: wt maja 20, 2008 20:48
autor: kamien11985
Siema Dziejo słuchaj kiedyś wogóle się nie zapalała a od jakiegoś miesiąca tak robi jakies 10-20s a Sztomel miałeś racje od strony wewnetrznej klocki już przyjechane do maximum tylko myślałem ze one się ścierają równo a tu lipa, przy okazji wybadałem co mi tak szumi to niestety pompa wspomagania przy odpaleniu na zimnym nie slychac zbytnio bo ssanie chodzi i podwyższone obroty są ale jak przyjeżdzam z trasy np to silnika nie słychać za to pompa wyje. W pompie wspomagania można wymienić łożyska? obawiam się że cała pompa do wymiany? nie robiłem tego jeszcze jakieś wskazówki? :bigok:

: wt maja 20, 2008 21:23
autor: dziejo

: wt maja 20, 2008 23:02
autor: kamien11985
a jak potem odpowietrzyć układ?

: wt maja 20, 2008 23:29
autor: Sztomel
Jak wymienisz uszkodzoną pompę lub inne podzespoły i zlikwidujesz przyczynę ewentualnych wycieków płynu z układu wspomagania to odpowietrzysz go w następujący sposób:
podnieś przód samochodu aby przednie koła oderwały się od podłoża a następnie na uruchomionym silniku pokręć 10 razy kierownicą od oporu do oporu czyli max w lewo i prawo, zgaś silnik i sprawdź poziom płynu i ewentualnie uzupełnij,
następnie opuść auto na koła, ponownie uruchom silnik i powtórz czynność obracania kierownicą znowu około 10 razy od max w lewo do max w prawo i jeżeli pompa wspomagania jeszcze nie będzie pracowała bezgłośnie to powtórz jewszcze raz ww. czynności ponownie,
następnie sptawdź poziom płynu i ewentualnie uzupełnij a pozostałe w obwodzie ewentualne resztki powietrza wydostaną się samodzielnie na zewnątrz z układu po przejechaniu około 20 km.

: śr maja 21, 2008 14:35
autor: kamien11985
dzięki :grin:

[ Dodano: 26 Maj 2008 15:34 ]
Panowie wałek... założyłem nowe klocki i hamuje jak hamowało praktycznie do połowy hamulca 0 reakcji o zablokowaniu kół nie mówie juz nawet, ciężko je zblokowac nawet na szutrze.... teraz tak tarcze są z jednej strony cieńsze a z 2 grubsze tak ma byc? no i ta kontrolka o której wspominałem alej się zaświeca przy zapalaiu i gaśnie po 10-20s macie jakies dobre rady?

[ Dodano: 05 Cze 2008 12:55 ]
mam jeszcze 1 pytanie jak bedzie ponad MAX płynu ma to jakiś wpływ na twardośc hamulca? :grin: