Strona 1 z 4

chłodzenie vr6

: sob maja 17, 2008 17:24
autor: wojtas4589
słuchajcie wymieniłem uszczelke pod głowicą bo gtowało mi płyn i waliło cisnienie w obieg wody ale po wymianie nie jestem do konca zadowolony gdyz temp. dochodzi do 100 potem włączaja sie wentylatory i spada na 90 i tak wkółko. Czy moze to byc wina jakiegos czujnika, a moze termostat za póżno otwiera???? pomóżcie bo juz jestem głupi :panna:

jaką tem. trzymają wasze vr6??

Re: chłodzenie vr6

: sob maja 17, 2008 23:43
autor: Borys
wojtas4589 pisze:słuchajcie wymieniłem uszczelke pod głowicą bo gtowało mi płyn i waliło cisnienie w obieg wody ale po wymianie nie jestem do konca zadowolony gdyz temp. dochodzi do 100 potem włączaja sie wentylatory i spada na 90 i tak wkółko. Czy moze to byc wina jakiegos czujnika, a moze termostat za póżno otwiera???? pomóżcie bo juz jestem głupi :panna:

jaką tem. trzymają wasze vr6??

zmien czujnik wentylatorów w chłodnicy

: ndz maja 18, 2008 18:25
autor: Hans-Hans
Jak wymieniasz uszczelke pod głowicą to wymieniasz i termostat gotował sie przeciesz . Termostat zapózno sie otwiera . A korek jest szczelny.

: ndz maja 18, 2008 19:58
autor: wojtas4589
nie miałem zielonego pojecia że trzeba wymienic od razu termostat

A czy to znaczy ze jak sie czesto bedzie gotował to zle to wpływa na termostat tak???
i ja właśnie mam takie wrażenie ze za póżno otwiera mi obieg

: pn maja 19, 2008 20:13
autor: Hans-Hans
Pierwsze to sprawdz korek zbiorniczka przelewowego czy uszczelka nie spadła i czy trzyma cisnienie. sprawdz czujnik temperatury po wyjęciu wtyczki powinny się włączyc ale tego nie jestem pewien . nie ukrywam że to może byc czujnik wentylatorów . termostat powinien otwierac sie gdzies w okolicach 85 stopni celcjusza. termostat zapózno się otwiera . lub jest inny problem np głupi korek . jestem w trakcie swapa dla kolegi mk2 vr6 i trzyma 90. Obrazek

[ Dodano: 19 Maj 2008 20:16 ]
A i zobacz pszy jakiej temperaturz włanczaja sie wentylatory.

: wt maja 20, 2008 17:33
autor: wojtas4589
wiatraki ruszaja tak gdzies przy 95 stopniach Korek mam drugi wiec powinien byc dobry Pozostaje tylko czujnik lub termostat Chyba wymienie jedno i drugie jak to nie pomoze to nie wiem

[ Dodano: 20 Maj 2008 17:34 ]
a przy ilu powinny ruszac wiatraki????????

: czw maja 22, 2008 12:39
autor: Hans-Hans
Według mnie to termostat wymien go jest tanszy od czujnika . A wentyle włanczają sie pszy około 90. Ale musiałbym sprawdzic u siebie dokładnie.

: czw maja 22, 2008 15:27
autor: wojtas4589
przed chwilą wymieniłem termostat i dalej to samo :panna:
pozostaje jeszcze czujnik Możecie napisać jak on sie dokładnie nazywa, czego to jest czujnik? i jak ktoś wie to gdzie on wogóle sie znajduje

: czw maja 22, 2008 23:30
autor: Hans-Hans
Pod aparatem zapłonowym lub cewkami to ten czarny plastik z termostatem tam jest czujnik tem Obrazek

: pt maja 23, 2008 17:40
autor: wojtas4589
to tak jak myślałem tylko tam są 3 czujniki może wiesz który trzeba wymienić?

[ Dodano: 25 Maj 2008 17:34 ]
pomóżcie i napiszcie coś bo jutro chce kupić ten czujnik a nie bardzo wiem który Jest to czujnik temperatury czy czujnik wentylatorów czy jest wogóle jakas różnica ???

: ndz maja 25, 2008 18:58
autor: sas_gti
wojtas4589 pisze:nie jestem do konca zadowolony gdyz temp. dochodzi do 100 potem włączaja sie wentylatory i spada na 90 i tak wkółko.
moze to zbyt oczywiste ale nie napisales ze dzieje sie tak podczas jazdy. Jesli tak sie dzieje podczas jazdy to nie powinno tak byc ale jesli na postoju to przeciez jest wszystko dobrze!

: ndz maja 25, 2008 19:30
autor: wojtas4589
dzieje sie tak własnie podczas postoju i miejskiej jazdy a na trasie chłodzi sie wystarczająco bo trzyma w granicach 90

czy to znaczy że Twoim zdaniem powinno tak być! nie powinien trzymać w miarę równej temp. na postoju?

: ndz maja 25, 2008 19:43
autor: stempel72
Mój zawsze trzyma 90 st. nie ma różnicy czy korek, trasa czy zima, czy upał.

Wymień na początek termostat. Jak nie wiesz gdzie jest to daj znać. Kup od razu oryginalną uszczelkę w kształcie serduszka, bo może ciec, ewentualnie też obudowe termostatu bo pęka - jest z tworzywa. Sprawdz również czy działa pompka elektryczna przy głowicy - to bardzo istotna sprawa bo możesz zabić kolejną uszczelkę pod głowicą lub nawet głowicę.

: ndz maja 25, 2008 19:45
autor: sas_gti
czy to znaczy że Twoim zdaniem powinno tak być! nie powinien trzymać w miarę równej temp. na postoju?
jesli na psotoju to oczywicie ze wszysko jest OK
Tak byc musi. Temperatura wzrasta ponieważ przez chłodnicę nie przepływa powietrze. (auto stoi) .Nie są to normalne warunki bo samochód jest do jazdy a nie do stania z odpalonym sinikiem i dlatego jest układ chłodzenia wymuszonego który wlącza wiatrak na chłodnicy (symuluje jazdę auta, wymusza przepłym przez chłodnicę) przy określonej temperaturze cieczy.
Poza tym ty prawdopodobnie mówisz o temperaturze oleju którą odczytujesz z MFA a ona nie do końca pokrywą się z temperaturą cieczy.

Prawidłowa praaca ukłądu chłodzenia na postoju jest wlasnie taka jak piszesz. Tzn auto pod odpaleniu osiąga normalną temperaturę, a potem gdy ta temperatura jest przekraczana to wlacza sie wiatrak i chodzi az do momentu az temperatura cieczy spadnie spowrotem do okreslonego poziomu. I tak musi dziec dzial w kołko. Swiadczy to wlasnie o prawdłowej pracy układu włączającego wiatrak a nie o jakichkolwiek problemach. Twoj uklad chlodzenia jest sprawny.

[ Dodano: Nie Maj 25, 2008 19:50 ]
stempel72 pisze:Mój zawsze trzyma 90 st. nie ma różnicy czy korek, trasa czy zima, czy upał.
no sorry ale nie wmawiaj ludziom ze masz zawsze 90 stopni! Jesli staniesz i bediesz mial odpalony silnik przez np 10-20 minut to twierdzisz ze nie wlaczy ci sie wiatrak i nadal bedzie 90 stopni? Masz chyba jakies unikalne auto albo zero pojecia o czym mowisz...