Strona 1 z 1
					
				Sterowanie wtryskiem
				: pt maja 16, 2008 10:53
				autor: adrian228
				Gdzie moge sprawdzic przekażnik sterowany wtryskiem gdzie on jest j jak sie nazywa !
Jak zrestetować komputer gdy samochód nie działa na benzynie!
			 
			
					
				
				: pt maja 16, 2008 11:30
				autor: dziejo
				w  ogóle  nie  działa  tzn  co ??  nie da  sie  odpalic  go ?? 
[ Dodano: Pią Maj 16, 2008 11:34 ]
spotkałem  się  z  czymś  takim że  w ogóle  nie  odpala ani  nie  chodzi na benie  
w  pierwszej  kolejnosci  do  sprawdzenia  poszła  pompa  paliwa  i  działa  podaje  paliwo  na  wtrysk 
następnie  czy  dochodzi  napięcie  do  wtrysku  i ??  dochodzi  
hmmm podejrzenia  padły  na  walnięty  wtrysk w  ogóle  nie  podaje  paliwa 
problem  moze  istnieć  w samej instalce  gazowej  (sterowniku)  ale  juz  tego nie  sprawdziłem  ponieważ  nie posiadam do  tego  sprzętu
			 
			
					
				
				: pt maja 16, 2008 11:41
				autor: adrian228
				Wiec tak!
Paliwo podaje do wtryska bo sprawdzałem ! Wiec pompa OK 
Wtrysk był zawieszony i zapieczony zrobiłem w serwise wiec powinien działać!
Napięcie podaje na wtrysk!
Opór na wtrysku jest bo mierzyłem i podaje tyle co w książce to wtrysk Dobry!
Ale dziwne jest to ze Benzyne czuć w samochodzie po zatankowaniu do pełna, i kapie benzyna z baku co jest grane to niewiem!
Wic pytam co tu jeszcze sprawdzić????????????
			 
			
					
				
				: pt maja 16, 2008 17:24
				autor: Jarowo
				Jeżeli chodzi na gazie i jest iskra ja bym zaczął od wtryśnięcia niewielkiej ilości benzyny na przepustnice tak aby sie upewnić, że szukam braku zasilania benzyną. Następnie test czy chodzi pompa. Jak nie to wina przekaźnika lub jego zasilania, bądź sterowania (ECM, instalacja). Pompa stoi czyli zła. Pompa chodzi szukam dalej.  Następnie obserwował bym gardziel podczas kręcenia rozrusznikiem . Powinna się pokazać charakterystyczna mgiełka przy wtryskach paliwa. Przy jej braku kontrola rezystancji wtryskiwacza i impulsów sterujących wtryskiwaczem przy pomocy diody LED 12V. Gdy te są OK kontrola ciś. paliwa (najlepiej ciśnienie pompy mierzyć dłuższą chwilę bo czasami pompa po starcie jest OK ale po chwili świruje) i tu  przy okazji kontrola regulatora ciśnienia, oraz wtryskiwacza przez podanie na niego napięcia i tutaj nie mam w tej chwili 100% ale powinno być 12V (powinno być ciśnienie paliwa w układzie). Ta czynność po to ponieważ wtrysk może być elektrycznie OK ale mechanicznie zły (zapieczony, lub zatkany). Przy braku ciś. paliwa (stwierdzonego manometrem, a nie zatykając palcem przewód) zostają podejrzane  filtr i pompa, przewody
Aby sprawdzi czy inst gazowa nie bruździ wyjmij od niej bezpiecznik. Z reguły auto zachowuje sie jak by gazy nie było, chyba, że gazownik coś namieszał lub przeróbkę wykonał niestarannie.