Strona 1 z 2

MK3 I UBYTEK OLEJU

: śr cze 15, 2005 23:26
autor: _FORNAL_
WITAM MAM GOLFA 1.8 ABS I ZALALEM GO SCHEL HELIXEM PLUS 10/40I PO DRODZE 6TYS UBYTELO GO PRAWIE O 1,2L SILNIK MA PRZEJECHANE 200,000 ALE RACZEJ NIE DYMI MOZE TRZEBA GO ZALAC CZYMS INNYM???

: śr cze 15, 2005 23:42
autor: pkirylcz
Ja bym zdecydowanie tutaj zalal mineralny olej.
Wlej Mobila.

Jakby dymil, to by ci bral conajmniej 1litr na 1000km. Malych ubytkow i spalania oleju ciezko jest zauwazyc.

: śr cze 15, 2005 23:43
autor: pkirylcz
A jak mineralny bedzie ci tez schodzil, to dolej Motodoctora do silnika. Uszczelni troche silniczek na zaworach.
Mozesz tez sprawdzic cisnienie w warsztacie.

Re: MK3 I UBYTEK OLEJU

: czw cze 16, 2005 17:47
autor: briano
Zalej mineralnym 15w40 jakimś lepszym i zobacz co się będzie działo :chytry:

: czw cze 16, 2005 18:28
autor: TAZ
Ja tak miałem jak zalałem elfem sporti SRI jak świeżo wszedł do produkcji. Potem go poprawili.

: czw cze 16, 2005 18:36
autor: Corvax
a moim zdaniem jest w normie - szczególnie jak masz cieżką noge. Producenci nigdy nie zalecali zalewania olejem mineralnym jesli auto jest przystosowane do syntetyku/półsyntetyku - to taki nasz polski patent - jesli auto bierze olej - zalej gęstszym - jesli dalej bierze zalej motodoktorem - to nie jest rozwiązanie problemu, tylko likwidowanie skutków - moim zdaniem nie tędy droga. A motodoktora to się zalewa jak się sprzedaje auto z padnietym silnikiem. Norma VW przewiduje 1 litr na 10 000 km.

: czw cze 16, 2005 19:37
autor: daaroo
wydawało mi sie że pisało gdzieś że VW przewiduje max 1l na 1000km a nie 10 000

: czw cze 16, 2005 20:49
autor: Corvax
chyba jednak na 10tys, bo inaczej wymiany oleju nie miały by sensu :)

: czw cze 16, 2005 21:13
autor: briano
Corvax pisze:chyba jednak na 10tys, bo inaczej wymiany oleju nie miały by sensu :)
Oj ja też czytałem że na 1000km i też sie nad tym zastanaiwałem jaki sens wymiany ale ten litr na 1000 to już chyba hardcore :crazy:

: czw cze 16, 2005 21:18
autor: pkirylcz
Corvax pisze:a moim zdaniem jest w normie - szczególnie jak masz cieżką noge. Producenci nigdy nie zalecali zalewania olejem mineralnym jesli auto jest przystosowane do syntetyku/półsyntetyku - to taki nasz polski patent
Tylko ze producent zaleca zalewac olej 15W 40. W wiekszosci jest to olej mineralny, wiec nie wiem o co ci chodzi. Polska nie ma zadnego patentu, z przechodzeniem stopniowo z syntetycznego na mineralny.

Norma VW przewiduje 1 litr na 10 000 km.
A norma zegarkow Casio przewiduje/dopuszcza 15 minut na miesiac :)

: czw cze 16, 2005 21:57
autor: ck
Norma przewiduje 1l/1000km,ale to jest przesada,chodź mój juz bierze 0,6l/1000km,przy cięższej nodze.Producent pisząc to broni sie przed reklamacjami.A w takim przypadku wymiana oleju ma jeszcze wieksze znaczenie,ponieważ dolewając swieży olej do starego jakość oleju pogarsza sie a nie jak większość myśli,że ma zawsze nowy olej.

: czw cze 16, 2005 21:57
autor: Corvax
pkirylcz pisze:
Corvax pisze:a moim zdaniem jest w normie - szczególnie jak masz cieżką noge. Producenci nigdy nie zalecali zalewania olejem mineralnym jesli auto jest przystosowane do syntetyku/półsyntetyku - to taki nasz polski patent
Tylko ze producent zaleca zalewac olej 15W 40. W wiekszosci jest to olej mineralny, wiec nie wiem o co ci chodzi. Polska nie ma zadnego patentu, z przechodzeniem stopniowo z syntetycznego na mineralny.
Proponuje skorzystac z wyszukiwarki na:
http://www.castrol.com/castrol/castrolh ... Id=6031814

nie ma tam co prawda akurat tego golfa ale jest VENTO:

Zalecany: TXT Softec Plus
Dobry: GTX Magnatec 5W-40
Dopuszczalny: GTX Magnatec 10W-40

Jak widac żaden z tych olei nie jest mineralny, a chodzi mi o to że zamiast zrobic remont silnika, wlewamy gestszy olej - to nie jest rozwiazanie problemu - producent nie przewiduje wogóle zmiany oleju na gęstszy - auto ma jeździć na takim jaki jest zalecany.

: czw cze 16, 2005 22:58
autor: pkirylcz
Dzieki, fajna stronka. Luknalem i rzeczywiscie, a zastanawialem sie nad wyborem Castrola GTX Magnateca a Mobil Super S.
Wybralem jednak Mobil.

Powiedz mi tylko czy moglbym zalac do swojego 5W 40, a wiem ze wczesniej bylo 10W 40. Raczej nie powinno sie. Tak przynajmniej mi sie wydaje.

Zgadza sie ze mozna na syntetyku i do 500tys km jezdzic jak sie dba o silnik i przestrzega regularnych przegladow. Wujaszek ma 270 i leje caly czas super syntetyk. Auto ma od nowosci.

Czytalem ksiazke, instrukcje obslugi do auta jaka dostalem. Jest wyraznie zaznaczone ze powinien zostac zalany olej 10W 40. Wymiana co 15tys km. W starszych samochodach, tak z lat 93 jest nawet podana klasa lepkosci 15W 40. Tak wiec w tej kwestii, to nie sugerowalbym sie danymi jakie podaja producenci olejow, tylko tym, co aucie najlepiej odpowiada.

: czw cze 16, 2005 23:35
autor: _FORNAL_
wiec co mam wkoncu zalac slyszalem ze magnatek jest dobry tylko jakiego mam zalac kakretnie