Zwiększona temperatura plynu świecenie kontrolki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jarek88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:49
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Zwiększona temperatura plynu świecenie kontrolki

Post autor: Jarek88 » śr maja 14, 2008 21:08

Mam mały problem mianowicie jak dzisiaj byłem na mieście załatwić sprawy i jak juz parkowałem to zaczęła pikać kontrolka od cieczy chłodzącej, temeratura wzrosła do 120 stopni.otworzyłem maskę i jak zbiornik wyrównawczy dotknąłem był bardzo gorący??czym to mogło być spowodowane??proszę o odpowiedź



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr maja 14, 2008 22:45

Jarek88 to, że zbiorniczek był gorący to normalne - przecież ciecz chłodząca ma podczas jazdy utrzymywaną temperaturę w granicach 90 stopni.
Apropo ! Dotknąłeś tylko zbiorniczka i na tym Twoja diagnoza się zakończyła ?
Patrzyłeś do zbiorniczka jaki jest stan płynu, czy go wywalało przez korek, czy na wolnych obrotach przy gorącym silniku włączał się wentylator ?


Obrazek

Jarek88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:49
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Jarek88 » czw maja 15, 2008 00:00

jak otworzyłem korek to zaczął się podnosić stan płynu....co to moglo byc?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw maja 15, 2008 00:22

Jarku88, tak zdawkowo odpowiadasz na pytanie, że trzeba Cię ciągnąć dalej za język bo na razie nic nie wiemy, opisz m.in. tak:
- po przejechaniu jakiego odcinka drogi pokazała się ta kontrolka,
- czy cały czas jechałeś czy zatrzymywałeś się na skrzyżowaniach lub stałeś w korkach,
- czy temperatura podczas jazdy na wskaźniku rosła powoli czy narastała gwałtownie,
- czy zanim podniosłeś pokrywę komory silnika płyn wylewał się już pod auto,
- czy po zatrzymaniu auta i podniesieniu klapy ze zbiorniczka wylewał się płyn lub
- czy po podniesieniu pokrywy pracował wentylator chłodnicy,
- czy chłodnica i wychodzący z niej dolny wąż były ciepłe/gorące,
- czy czekałeś aż silnik ostygnie i czy sprawdziłeś jaki wtedy był poziom płynu w
zbiorniczku,
- czy naciskałeś górny wąż idący od silnika do chłodnicy i patrzyłeś czy z cienkiego węża
idącego z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego wylewa się do zbiorniczka płyn,
- czy po osiągnięciu temperatury roboczej ok. 90 stopni wentylator chłodnicy się załączył,
- czy po tym sprawdzeniu auta jechałeś nim jeszcze i problem się powtórzył ?


Odpisz na te pytania a wtedy dopiero będzie można coś wnioskować.
Ostatnio zmieniony czw maja 15, 2008 01:14 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

greg

Post autor: greg » czw maja 15, 2008 08:59

Jarek88 pisze:jak otworzyłem korek to zaczął się podnosić stan płynu....co to moglo byc?
po pierwsze ukłąd masz ciśnieniowy i jak odkręcasz korek a jest zagrzany + jest ciśnienie to zawsze poziom się podnosi.
Co do samej temperatury przyczyn może byc kilka:
1. zacięty termostat - sprawdzasz na wężu dolnym od chłodnicy jak jest juz duża temperatura czy wąż jest ciepły - jak tak - termostat OK
2. spalony bezpiecznik od wentylatora - sprawdzasz pierwszy z lewej bezpiecznik na akumulatorze
3. uszkodzony czujnik na chłodnicy - wypinasz wtyczkę i drutem robisz zworkę - wentylator ruszy - to możliwe że ten czujnik - jak nie ruszy to punkt 4
4. spalony wentylator



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 291 gości