Strona 1 z 3

Znowu świece padły po ok 2000km

: śr maja 14, 2008 19:10
autor: Ryś Stepowy
Witka, problem jak w temacie powtarza się już 3 raz. Średnio po wymianie świece śmigają ok tylko kilka tysięcy a potem jest problem. Po wymianie całego kompletu na nowy/inny wszystko jest ok. Co może byc przyczyną tak szybkiego zużywania się świec lub jednej świecy bo mam wrażenie że to siada jedna w któryms cylindrze. Miałem już rózne świece Briski Silver, NGK, a teraz są Master Sporty. Auto zagazowane.

: śr maja 14, 2008 21:21
autor: szopek87
a jak swiece maja dobre spalanie????a przewody masz silikonowe???

: śr maja 14, 2008 21:42
autor: Ryś Stepowy
Wyglądają całkiem sympatycznie, zero nagaru, kolorek prawidłowy itp. A czemu pytasz czy przewody są silikonowe? Szczerze mówiac nie wiem ale są prawie nowe, ze 100 km starsze od świec.

: śr maja 14, 2008 22:28
autor: szopek87
wlasnie bo w passacie b 5 tez mi sie tak robilo i wymienilem na silikon na aso mowil mi mechanik zeby zalozyc silikon to bedzie duzo lepiej albo wina po zle dobranych swiecach ale to chyba raczej nie bo jak juz tyle razy mieniales

: czw maja 15, 2008 11:01
autor: ppoll27
ważne czy dobierasz dobre świece ...
czy spalanie gazu jest w normie ? analiza spalin OK ?
jak z temperaturą silnika ? jest OK ? :bigok:

: czw maja 15, 2008 11:30
autor: Ryś Stepowy
Gazu pali w normie (8 trasa, 10 miasto). Ale z tego co patrze po oznaczeniach świec to gościówa ze sklepu dała dupy bo mam świcki do silnika 1.6 & 1.8 a ja mam 1.3. Dała mi świece Master sport o oznaczeniu BUR6ET a zgodnie z katalogiem powinny być BP6E. Reklamować?

: czw maja 15, 2008 11:33
autor: jhosef
wlasnie bo w passacie b 5 tez mi sie tak robilo i wymienilem na silikon na aso mowil mi mechanik zeby zalozyc silikon to bedzie duzo lepiej albo wina po zle dobranych swiecach ale to chyba raczej nie bo jak juz tyle razy mieniales
Silikon wcale nie jest najlepszym tworzywem izolacyjnym dla przewodów zapłonowych, stworzono lepsze izolatory polimerowe a silikon po prostu ładnie brzmi, nowocześnie.

Po czym dokładnie wnosisz ze świece ci padają? Jaki mają kolor?

: czw maja 15, 2008 11:47
autor: Ryś Stepowy
Świece mają kolor prawidłowy tj. jasnoszary, jak padają lub raczej pada (bo myśle że pada cały czas jedna z któregos cylindra) objaw jest taki że auto po odpaleniu rano chodzi na 3 garnki prze jakiś czas, po ok 10 sekundach sprawa sie normalizuje ale podczas jazdy wypadają zapłony a momentami przy energiczniejszym wciśnięciu gazu jest tak jakby całkowity zanik iskry i bardzo nieprzyjemne "walnięcie". Dodam że kopułka oraz paluszek wymienione na BERU.

: czw maja 15, 2008 11:55
autor: Mis
co sadzicie o cewce, jako winowajczyni ? Zbyt wysokie napiecie, wykanczajace swiece po pewnym czasie

: czw maja 15, 2008 11:58
autor: jhosef
Możesz sprawdzić dla wszystkiego cewkę.

A jak wygląda iskra na świecach które padły, w ogóle nie daje czy jest w złym miejscu?

Te objawy co podajesz równie dobrze mogą być winą złej regulacji gaźnika. A ze jak masz nowe świece to tymczasowo niwelują to.

: czw maja 15, 2008 13:40
autor: Ryś Stepowy
Cewke już podmieniałem, i to samo. Wykreciłem świece i znalazłem tą która siada. Pada świeca na 1-wszym cylindrze, wszystkie inne świece są śliczne a ta jest delikatnie skorodowana (wieczorem wrzuce fotke). Chyba puszcza uszczelka pod głowicą :grrr: i przesącza czasem troche płynu na świece i wtedy przestaje "palić".

: czw maja 15, 2008 13:53
autor: mlodyb
to moze byc wina nie tylko cewki ale na cewke moze isc za duze napiecie sprawdz
wez swiece sprawdz jak ma iskre jak bedzie mial za gruba to cos przed cewka sie dzieje
bo to ze padla ci uszczelka to nie ma raczej znaczenie plyny w paruset stopniach szybko sie wypala

szukaj wyny w elektryce moze sprobuj zwyklych briskow ona wytrzymuja wiele bardzo wiele

tak szczeze to nie mialem do czynienia z gazem ale moze swiece do gazu musisz kupic chyba ze takich uzywasz



a co do uszczelki pali ci na bialo (woda) czy na taki niebieskawy kolor (olej)

[ Dodano: 15 Maj 2008 13:56 ]
wiesz co sprawdz jaka masz przerwe na swiecy i w katalogu sprawdz ile powinno byc
duzo osob przy wymianie swiec poprostuzle je wklada i przes to przerwa sie zmiejsza i przez to swieca szybciutko pada

: czw maja 15, 2008 14:25
autor: szyki
[quote="mlodyb"]tak szczeze to nie mialem do czynienia z gazem ale moze swiece do gazu musisz kupic chyba ze takich uzywasz[quote]

z całym szacunkiem, nie ma czegoś takiego jak świeca do gazu...
wiem, niektórzy producenci ściemniają, że dany typ świec jest specjalnie do zagazowanych aut ale to jest ściema.

trzeba dobrać świece do danego silnika od porządnego producenta.
ja od 4 lat jeżdżę na NGK. i w 1,3 2G też używałem BUR6ET i było super dobrze.

pozdro.

: czw maja 15, 2008 14:34
autor: jhosef
Różnicą jest tylko nieco mniejsza przerwa w świecach do gazu